- Amarok V6 to najmocniejszy pikap na rynku
- Silnik V6 (258 KM) średnio spala ok. 11 l/100 km, ale potrafi też mniej – 7,5 l/100 km
- Na pokładzie pikapa znajdziemy nowoczesne multimedia z dostępem do internetu
- Volkswagen Amarok V6 – nadwozie
- Volkswagen Amarok V6 –silnik
- Volkswagen Amarok V6 – prowadzenie
- Volkswagen Amarok V6 - koszty
- Volkswagen Amarok V6 – Moim zdaniem
- Volkswagen Amarok V6 – to nam się podoba
- Volkswagen Amarok V6 – to nam się nie podoba
- Volkswagen Amarok V6 – dane techniczne
- Volkswagen Amarok V6 – osiągi
Wymagania klientów rosną nie tylko względem popularnych klas, lecz także wobec samochodów użytkowych. Doskonałym przykładem ewolucji wśród pikapów jest VW Amarok, pod którego maską znajdziecie wyłącznie turbodiesle V6 o mocy od 163 do 258 KM. Przetestowaliśmy najmocniejszy wariant ze stałym napędem 4x4 i 8-biegową skrzynią automatyczną.
Volkswagen Amarok V6 – nadwozie
Volkswagen chwali się, że Amarok ma wyposażenie premium. Owszem, na tle rywali wyróżnia się: znakomitymi fotelami ergoComfort z certyfikatem AGR, nowoczesnymi multimediami z radiem cyfrowym i dostępem do internetu oraz ogrzewaniem postojowym. We wnętrzu jednak przydałyby się miękkie tworzywa w górnej części deski rozdzielczej, a w drugim rzędzie foteli – odrobinę więcej miejsca na wysokości kolan. Wrażenie robią wyłożenie przedziału ładunkowego odpornym na uderzenia polietylenem i możliwości holowania 3,5-tonowej przyczepy. Tym, którzy chcą Amarokiem jeździć też z rodziną, radzimy dokupić roletę za ok. 14 000 zł.
Volkswagen Amarok V6 –silnik
Prawie 600 Nm dostępnych już od 1600 obr./min robi w tym aucie niesamowite rzeczy. Reakcja na mocniejsze wciśnięcie gazu jest natychmiastowa, w czym pomaga nowoczesny „automat”. Spalanie mocno zależy od stylu jazdy, ale realnie waha się w okolicach 11 l/100 km, przy czym podczas cruisingu możliwe jest osiągnięcie zużycia 7,5 l/100 km.
Volkswagen Amarok V6 – prowadzenie
Mimo resorów na tylnej osi komfort amortyzacji oceniamy bardzo dobrze. Także stabilność prowadzenia przy wysokich prędkościach i w zakrętach jest bez zarzutu, choć nie można tego przyrównać do tego, co oferują SUV-y.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoVolkswagen Amarok V6 - koszty
Ceny Amaroka V6 (163 KM) zaczynają się od 143 541 zł brutto, a wersji Aventura 258 KM – aż od 236 610 zł!
Volkswagen Amarok V6 – Moim zdaniem
Silnik V6 w Amaroku czyni go wyjątkowym w swojej klasie. Dzięki dużemu zapasowi mocy wyjątkowe są również doznania podczas jazdy, zwłaszcza gdy wciśnie się gaz do końca. Ponad 2,3-tonowe auto użytkowe wystrzeliwuje jak z procy ku uciesze kierowcy i zaskoczeniu innych użytkowników dróg.
Volkswagen Amarok V6 – to nam się podoba
- znakomite osiągi,
- bogate wyposażenie,
- możliwość holowania przyczepy 3500 kg.
Volkswagen Amarok V6 – to nam się nie podoba
- wysokie cena i spalanie,
- twarde plastiki we wnętrzu,
- konieczność dopłaty za roletę.
Volkswagen Amarok V6 – dane techniczne
Silnik | t.diesel/V6/24 |
Pojemność skokowa (cm3) | 2967 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 258/3250-4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 580/1400-3000 |
Napęd/skrzynia biegów | 4x4/aut. 8 |
Dł./szer./wysokość (mm) | 5191/1954/1878 |
Rozstaw osi (mm) | 3090 |
Dł. bagaż. (mm)/poj. zb. paliwa (l) | 1555/65 |
Masa własna/ładowność (kg) | 2359/561 |
Cena auta testowego (brutto) | 262 716,00 zł |
Volkswagen Amarok V6 – osiągi
Prędkość maksymalna | 205 km/h |
Średnica zawracania | 12,9 m |
Spalanie w mieście | 9,3 l/100 km |
Spalanie poza miastem | 7,9 l/100 km |
Spalanie średnie | 8,4 l/100 km |
Emisja CO2 | 221 g/km |
Teoretyczny zasięg | 950 km |
Galeria zdjęć
W Amaroku dostępne są dwa rodzaje napędu: ze skrzynią manualną, sztywno dołączaną przednią osią i reduktorem oraz z „automatem” – stały, z centralnym dyferencjałem torsen (testowe auto).
Sześciocylindrowy trzylitrowiec o mocy 258 KM pozwala jechać pikapem z prędkością 205 km/h.
W pikapie kosztującym prawie 240 tys. zł przydałyby się miękkie tworzywa w górnej części deski.
Skórzana tapicerka to seryjny element w wersji Aventura.
Dwójka dorosłych zmieści się tu bez trudu.
Asystent zjazdu ze wzniesienia jest seryjny, blokada tylnego dyfra za 2840 zł.
Bardzo sprawnie działające ogrzewanie postojowe z wyłącznikiem czasowym kosztuje 6600 zł.
Dobra komunikacja ze smartfonami, internet, sterowanie głosowe oraz informacje przydatne w terenie.
Wrażenie robią wyłożenie przedziału ładunkowego odpornym na uderzenia polietylenem. Brakuje jednak seryjnej rolety.
Tylny zderzak jest seryjnie wyposażony w zintegrowany stopień, hak holowniczy za 1220 zł.