- Amarok V6 to najmocniejszy pikap na rynku
- Silnik V6 (258 KM) średnio spala ok. 11 l/100 km, ale potrafi też mniej – 7,5 l/100 km
- Na pokładzie pikapa znajdziemy nowoczesne multimedia z dostępem do internetu
Wymagania klientów rosną nie tylko względem popularnych klas, lecz także wobec samochodów użytkowych. Doskonałym przykładem ewolucji wśród pikapów jest VW Amarok, pod którego maską znajdziecie wyłącznie turbodiesle V6 o mocy od 163 do 258 KM. Przetestowaliśmy najmocniejszy wariant ze stałym napędem 4x4 i 8-biegową skrzynią automatyczną.
Volkswagen Amarok V6 – nadwozie
Volkswagen chwali się, że Amarok ma wyposażenie premium. Owszem, na tle rywali wyróżnia się: znakomitymi fotelami ergoComfort z certyfikatem AGR, nowoczesnymi multimediami z radiem cyfrowym i dostępem do internetu oraz ogrzewaniem postojowym. We wnętrzu jednak przydałyby się miękkie tworzywa w górnej części deski rozdzielczej, a w drugim rzędzie foteli – odrobinę więcej miejsca na wysokości kolan. Wrażenie robią wyłożenie przedziału ładunkowego odpornym na uderzenia polietylenem i możliwości holowania 3,5-tonowej przyczepy. Tym, którzy chcą Amarokiem jeździć też z rodziną, radzimy dokupić roletę za ok. 14 000 zł.
Volkswagen Amarok V6 –silnik
Prawie 600 Nm dostępnych już od 1600 obr./min robi w tym aucie niesamowite rzeczy. Reakcja na mocniejsze wciśnięcie gazu jest natychmiastowa, w czym pomaga nowoczesny „automat”. Spalanie mocno zależy od stylu jazdy, ale realnie waha się w okolicach 11 l/100 km, przy czym podczas cruisingu możliwe jest osiągnięcie zużycia 7,5 l/100 km.
Volkswagen Amarok V6 – prowadzenie
Mimo resorów na tylnej osi komfort amortyzacji oceniamy bardzo dobrze. Także stabilność prowadzenia przy wysokich prędkościach i w zakrętach jest bez zarzutu, choć nie można tego przyrównać do tego, co oferują SUV-y.
Volkswagen Amarok V6 - koszty
Ceny Amaroka V6 (163 KM) zaczynają się od 143 541 zł brutto, a wersji Aventura 258 KM – aż od 236 610 zł!
Volkswagen Amarok V6 – Moim zdaniem
Silnik V6 w Amaroku czyni go wyjątkowym w swojej klasie. Dzięki dużemu zapasowi mocy wyjątkowe są również doznania podczas jazdy, zwłaszcza gdy wciśnie się gaz do końca. Ponad 2,3-tonowe auto użytkowe wystrzeliwuje jak z procy ku uciesze kierowcy i zaskoczeniu innych użytkowników dróg.
Volkswagen Amarok V6 – to nam się podoba
- znakomite osiągi,
- bogate wyposażenie,
- możliwość holowania przyczepy 3500 kg.
Volkswagen Amarok V6 – to nam się nie podoba
- wysokie cena i spalanie,
- twarde plastiki we wnętrzu,
- konieczność dopłaty za roletę.
Volkswagen Amarok V6 – dane techniczne
Silnik | t.diesel/V6/24 |
Pojemność skokowa (cm3) | 2967 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 258/3250-4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 580/1400-3000 |
Napęd/skrzynia biegów | 4x4/aut. 8 |
Dł./szer./wysokość (mm) | 5191/1954/1878 |
Rozstaw osi (mm) | 3090 |
Dł. bagaż. (mm)/poj. zb. paliwa (l) | 1555/65 |
Masa własna/ładowność (kg) | 2359/561 |
Cena auta testowego (brutto) | 262 716,00 zł |
Volkswagen Amarok V6 – osiągi
Prędkość maksymalna | 205 km/h |
Średnica zawracania | 12,9 m |
Spalanie w mieście | 9,3 l/100 km |
Spalanie poza miastem | 7,9 l/100 km |
Spalanie średnie | 8,4 l/100 km |
Emisja CO2 | 221 g/km |
Teoretyczny zasięg | 950 km |
W Amaroku dostępne są dwa rodzaje napędu: ze skrzynią manualną, sztywno dołączaną przednią osią i reduktorem oraz z „automatem” – stały, z centralnym dyferencjałem torsen (testowe auto).
Sześciocylindrowy trzylitrowiec o mocy 258 KM pozwala jechać pikapem z prędkością 205 km/h.
W pikapie kosztującym prawie 240 tys. zł przydałyby się miękkie tworzywa w górnej części deski.
Skórzana tapicerka to seryjny element w wersji Aventura.
Dwójka dorosłych zmieści się tu bez trudu.
Asystent zjazdu ze wzniesienia jest seryjny, blokada
tylnego dyfra za 2840 zł.
Bardzo sprawnie działające ogrzewanie postojowe z wyłącznikiem czasowym kosztuje 6600 zł.
Dobra komunikacja ze smartfonami, internet, sterowanie głosowe oraz informacje przydatne w terenie.
Wrażenie robią wyłożenie przedziału ładunkowego odpornym na uderzenia polietylenem. Brakuje jednak seryjnej rolety.
Tylny zderzak jest seryjnie wyposażony w zintegrowany stopień, hak holowniczy za 1220 zł.