Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Volkswagen Golf GTE – hybrydowy hot hatch

Volkswagen Golf GTE – hybrydowy hot hatch

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Jest mocny jak GTI, dzięki hybrydzie plug-in spala niewiele benzyny, a w ruchu miejskim potrafi przejechać niemal 50 km wyłącznie na prądzie. W teście Volkswagena Golfa GTE sprawdzamy, czy jazda sportową hybrydą sprawia frajdę.

Volkswagen Golf GTE – hybrydowy hot hatch
Zobacz galerię (18)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Volkswagen Golf GTE – hybrydowy hot hatch
  • Volkswagen Golf GTE to hybryda plug-in osiągająca 0-100 km/h w 6,7 s
  • Napęd hybrydowy składa się benzyniaka 1.4 Turbo/150 KM i elektryka 110 KM
  • Producent obiecuje, że GTE przejedzie na prądzie 64 km, my pokonaliśmy 46 km

Hybrydy przestały być kojarzone wyłącznie z jedną (japońską) marką. Nie są także produkowane jedynie po to, by gwarantowały niskie spalanie, bo gdy mają mocny silnik elektryczny, potrafią dawać solidny zastrzyk mocy. I z taką właśnie hybrydą mieliśmy do czynienia, bowiem Golf GTE to ekologiczny pojazd Volkswagena dysponujący mocą 245 KM.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski