- Volkswagen Golf R Variant ma pod maską silnik o mocy 300 KM i rozpędza się do 100 km/h już po 4,9 s
- W tej wersji samochód nadal ma praktyczne nadwozie, ale dodatkowo daje radość świetnymi osiągami oraz pewnym prowadzeniem
- Volkswagen Golf R Variant 7. generacji dostępny jest obecnie w ofercie wyprzedażowej i dzięki rabatowi w wysokości 22 tys. zł kosztuje 187 980 zł
Potrzebujecie kombi, a jednocześnie lubicie mocne sportowe auta? W takim razie Volkswagen ma dla was Golfa R, który rasowo wygląda i bardzo szybko jeździ. Jednak musicie się spieszyć z zakupem 7. generacji tej wersji, bo zostały już ostatnie sztuki.
Volkswagen Golf R Variant to samochód, w którym przestronna część pasażerska i pojemny kufer (605-1620 l) w zupełności wystarczą na urlopowe wyjazdy całej rodziny. To jeszcze nie koniec atutów, bo w tej wersji Golf ma sportowy wystrój, podkreślony spłaszczoną u dołu kierownicą, aluminiowymi pedałami czy pokrytymi alcantarą fotelami, które perfekcyjnie podpierają z boku. Z zewnątrz auto także prezentuje się atrakcyjnie. To zasługa dużych wlotów powietrza w przednim zderzaku, czterech końcówek układu wydechowego oraz 19-calowych czarnych felg aluminiowych.
Volkswagen Golf R to dowód na to, że kombi wcale nie musi być nudne. Pracujący pod maską 300-konny silnik zapewnia potężną dawkę adrenaliny. Wciskasz do końca pedał gazu, a auto wystrzeliwuje z impetem godnym wyścigowego bolidu. W tym momencie plecy jadących są wgniatane z ogromną siłą w oparcia siedzeń i już po 4,9 s na liczniku mamy setkę.
Nie myślcie jednak, że takie przyspieszenie to wyłącznie zasługa licznego stada koni mechanicznych. Swoje trzy grosze dokłada również automatyczna skrzynia biegów, która w okamgnieniu zmienia przełożenia, a gdy zajdzie taka potrzeba, redukuje je błyskawicznie.
Volkswagen Golf R Variant – standardowo z napędem 4x4
Podczas dynamicznego startu przekonujemy się o jeszcze jednej mocnej stronie auta – doskonałej trakcji. Moment obrotowy jest rozdzielany do wszystkich kół i nawet w trakcie gwałtownego ruszania nie wyczuwa się najmniejszej utraty przyczepności. Takie zachowanie dotyczy zarówno suchej, jak i mokrej nawierzchni.
Zaletą pojazdu jest także dopracowane podwozie. Gdy trzeba, zawieszenie DCC z regulacją twardości w wystarczającym stopniu tłumi wszelkie nierówności nawierzchni, a gdy jest to konieczne, staje się sportowo twarde. W opanowaniu samochodu podczas dynamicznego pokonywania zakrętów pomaga dodatkowo precyzyjny układ kierowniczy.
Volkswagen Golf R Variant 7. generacji występuje już tylko w ofercie wyprzedażowej. Dzięki zniżce w wysokości 22 000 zł samochód można obecnie kupić za 187 980 zł.
Volkswagen Golf R Variant – to nam się podoba
Osiągi, prowadzenie, stylistyka nadwozia i wnętrza, duży bagażnik, przestronne wnętrze.
Volkswagen Golf R Variant – to nam się nie podoba
Pomimo rabatu w dalszym ciągu wysoka cena, ciemne wnętrze sprawia ponure wrażenie.
Volkswagen Golf R Variant – nasza opinia
W przypadku tej wersji Volkswagen nie poszedł na żaden kompromis. Dzięki funkcjonalnemu nadwoziu oraz mocnemu silnikowi i dopracowanemu zawieszeniu Golf R Variant sprawdza się jako auto zarówno rodzinne, jak i sportowe. W dodatku dzięki wyprzedaży można go taniej kupić.
Volkswagen Golf R Variant – dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1984, t.benz./R4/16 |
Moc | 300 KM przy 5500 obr./min |
Moment obrotowy | 400 Nm przy 2000 obr./min |
Skrzynia biegów | aut. 7 |
Napęd | 4x4 |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 4,9 s |
Średnie zużycie paliwa | 8,5 l/100 km |
Długość/szerokośc/wysokość | 4580/1799/1472 mm |
Rozstaw osi | 2627 mm |
Pojemność bagażnika | 605-1620 l |
Cena wyprzedażowa | 187 980 zł |