Ale takie twierdzenia wyrządzają temu autu krzywdę. O ile wstrzymany Sportwagon czy C-Tourer w samym koncernie nie wzbudzały entuzjazmu, o tyle za coupé murem stoi cały team z Wolfsburga. Nad designem samochodu pracował jeszcze Murat Günak, a później delikatne retusze naniósł Walter de Silva. Faworyzowany wcześniej, chromowany grill "powędrował" do kosza, a zderzak ma aktualny kształt VW z trzema dużymi wlotami powietrza. Reflektory zostały uzupełnione o światła LED do jazdy dziennej. Choć nie da się zaprzeczyć, że Passat coupé koncepcyjnie bliski jest Mercedesowi CLS, równie dużą wagę co do wyglądu koncern przywiązuje do funkcjonalności. Dotyczy to nie tylko wygody wsiadania i wysiadania, lecz także przestrzeni nad głową w drugim rzędzie siedzeń. Jak pogodzić to z linią coupé? Zastosowano optyczny trik. W coupé dach opada niemalże tak samo jak w limuzynie, ale górna krawędź bocznych okien ma bardziej spłaszczoną linię (jak w coupé). Auto wygląda dobrze, a przy zajmowaniu miejsca nie trzeba się zbytnio nagimnastykować. Podobnie jak CLS również Passat będzie pojazdem 4-osobowym. Pojedyncze fotele z tyłu mają oferować niemalże taką samą przestrzeń jak z przodu. Przechodząca do tyłu środkowa konsola wyraźnie dzieli "strefy wpływów" pasażerów, oferując jednocześnie miejsce na schowki, multimedia, podłokietniki czy panel klimatyzacji. Ale jeśli ktoś chce umościć sobie z tyłu "przytulne gniazdko", musi sięgnąć głębiej do kieszeni - "specjalistyczne wyposażenie tylnej kanapy" (jak nazywa je VW) ma osiągnąć poziom jak w Audi A8, niestety również pod względem ceny. Najważniejsze elementy to: podgrzewane i chłodzone siedzenia z elektryczną regulacją ustawienia i masażem, przyciemniane szyby z żaluzjami, panel do obsługi systemu audio oraz lusterka do makijażu pod sufitem.W coupé dostępny będzie także panoramiczny, szklany dach oraz 30-gigabajtowy system multimedialny, na który składać ma się dotykowy ekran, nawigacja wyświetlająca informacje z persektywy lotu ptaka, odtwarzacz DVD oraz port USB umożliwiający przesyłanie plików MP3 wprost z flash-dysku. W ramach współpracy z Apple'em auto zostanie wyposażone w bezprzewodowe złącza iPoda i iPhone'a, więc bezprzewodowy internet jest już tylko kwestią decyzji. Prezentacja nowej wersji nadwoziowej Passata została przewidziana na marzec przyszłego roku, podczas salonu w Genewie. W sprzedaży samochód powinien pojawić się w maju. Ceny nie są jeszcze znane, ale osoby z kręgu VW przyznają, że należy liczyć się z dopłatą 2 tys. euro w porównaniu z sedanem (Mercedes CLS jest droższy od klasy E o 9 tys. euro). Głównymi rynkami zbytu Passata coupé mają być przede wszystkim Ameryka, Chiny i Niemcy. Auto wystartuje z dwoma silnikami benzynowymi i jednym dieslem. Podstawową jednostką ma być 160-konny motor 1.8 TSI, a topowe R36 o mocy 300 koni będzie seryjnie wyposażone w przekładnie DSG i napęd 4Motion. 2-litrowy silnik Diesla (Common Rail) o mocy 140 KM ma zostać uzupełniony najpierw wersją 170-konną, a później także 204-konną. Czy nowa wersja ma szansę rynkowego powodzenia? Na razie trudno to prognozować. Jedno jest pewne - Passat sedan wygląda przy niej po prostu staro...