Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Volkswagen Tiguan 1.4 TSI eHybrid – Oszczędny w mieście, szybki na autostradzie

Volkswagen Tiguan 1.4 TSI eHybrid – Oszczędny w mieście, szybki na autostradzie

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Volkswagen Tiguan od tego roku dostępny jest z hybrydą plug-in. Dzięki niej w mieście możemy jeździć na prądzie tanio i bezszelestnie, poza nim cieszyć się dobrą dynamiką mocnego napędu. W teście sprawdzamy, czy hybrydowy Tiguan stanie się wymarzonym rodzinnym SUV-em?

Volkswagen Tiguan 1.4 TSI eHybrid 2. generacja
Zobacz galerię (22)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Volkswagen Tiguan 1.4 TSI eHybrid 2. generacja
  • Volkswagen zapowiada, że hybrydowy Tiguan przejedzie na prądzie 48 km.
  • W trybie elektrycznym Tiguan eHybrid może poruszać się do prędkości 130 km/h.
  • W trybie GTE silniki elektryczny i TSI działają wspólnie – do dyspozycji jest 245 KM.

Jeszcze do niedawna idealnym źródłem napędu do kompaktowego SUV-a był silnik Diesla, najlepiej taki o mocy 150-200 KM. Duża moc oraz wysoki moment obrotowy zapewniały mu świetną dynamikę, a jazda nim nie obciążała zbytnio rodzinnego budżetu. Za sprawą afery potocznie nazywanej „dieselgate”, wprowadzeniu restrykcyjnych norm emisji spalin oraz rosnącego – w związku ze skomplikowaniem konstrukcji – ryzyka awarii silników, popularność stosowania jednostek wysokoprężnych wyraźnie zmalała, choć do dziś wielu producentów nadal ma je w ofercie. W przypadku Volkswagena Tiguana klienci mogą zdecydować się na jednostkę 2.0 TDI w dwóch wersjach: FWD 150 KM z manualną skrzynią lub automatem DSG (od 128 590 zł) i AWD 200 KM z DSG (od 148 790 zł).

Przeczytaj też:

Żyjemy jednak w czasach dużej dbałości o środowisko i posiadanie auta z Dieslem, może okazać się za jakiś problematyczne, np. dla samochodów zasilanych olejem napędowym zostanie wprowadzony zakaz wjazdu do centrum miast. Dlatego warto rozważyć zakup samochodu z napędem hybrydowym, tj. mającego zarówno silnik spalinowy, jak i elektryczny. W przypadku Volkswagena Tiguana taka możliwość pojawiła się w tym roku. Za wersję 1.4 TSI eHybrid 218 KM plug-in (zasilanie akumulatora możliwe z gniazdka) trzeba zapłacić minimum 158 890 zł. Wydaje się, że drogo, bo aż o 10 100 zł więcej względem odmiany 2.0 TDI 200 KM DSG 4Motion. W teście sprawdziliśmy, co zyskujemy, a na czym tracimy decydując się na Volkswagena Tiguana z hybrydowym napędem?

Volkswagen Tiguan eHybrid – przestronne wnętrze

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski