.. diesla! Pochodząca ze współpracy Forda z PSA (Citroën/Peugeot) jednostka rozwija 136 KM i ma 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Musimy przyznać, że z ważącym 1,7 tony kabrioletem ze stalowym dachem motor radzi sobie doskonale. Od zera do "setki" potrzeba 11 s, prędkość maskymalna to 205 km/h. Volvo obiecuje średnie spalanie na poziomie 6,1 l/100 km. Standardowo samochód ma 6-biegową skrzynię manualną (2-sprzęgłowa przekładania DSG w opcji).Volvo C70 2.0D robi wrażenie masywnego, grzecznegoauta. Resorowanie jest miękkie, a siedzenia bardzo komfortowe. Nieważne, czy jeździmy z otwartym czy z zamkniętym dachem – samochód robi bardzo pozytywne wrażenie. 3-częściowy, metalowy dach potrzebuje około pół minuty na rozłożenie lub złożenie. Otwarte Volvo to typowy samochód do spokojnej jazdy po miejskich bulwarach lub wypadów za miasto we dwójkę. Mało precyzyjny układ kierowniczy dodatkowo podkreśla przeznaczenie auta. Szkoda tylko, że nawet podstawowy model jest drogi – kosztuje ponad 140 tys. zł.