Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Testy > Toyota C-HR Hybrid - jak jeździć oszczędnie?

Toyota C-HR Hybrid - jak jeździć oszczędnie?

Wiadomo, że hybrydowa Toyota potrafi być oszczędna, ale nie zawsze. Po kilku miesiącach testu długodystansowego wiemy już, jak nią jeździć, żeby wykorzystać potencjał auta.

Toyota C-HR HybridŹródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki

C-HR jest wybierane w Polscew 80 proc. w wersji hybrydowej. Czy wszyscy wiemy, jak osiągnąć niewielkie spalanie hybrydą? My pokonaliśmy C-HR już ponad 13 tys. km (łącznie ma na liczniku 20 tys. km,a przy 15 tys. km przeszło pierwszy przegląd – koszt 757 zł) i mamy na ten temat kilka uwag.

Toyota C-HR Hybrid - miasto

W mieście C-HR spala nawet 4,0 l/100 km. Jak to osiągnąć? Korzystajcie z możliwości silnika elektrycznego – można na nim ruszać (Toyota ma opcję włączenia trybu EV przyciskiem), zwykle to on pracuje w korku. Po osiągnięciu dozwolonej prędkości zdejmijcie nogę z gazu – hybryda uruchomi wtedy silnik elektryczny.

Toyota C-HR Hybrid - trasa

Poza miastem da się utrzymać spalanie na poziomie 4,5 l/100 km, ale najlepiej nie przekraczać dozwolonych w Polsce prędkości – nawet przy 90 km/h napęd potrafi automatycznie przełączyć się na silnik elektryczny (wystarczy na chwilę zdjąć nogę z gazu). Przewidujcie sytuację na drodze i „oszczędzajcie prędkość”, każda konieczność przyspieszenia to strata na spalaniu. W górach wykorzystujcie tryb B skrzyni CVT (hamowanie silnikiem), który błyskawicznie doładuje wam baterie, co przyda się podczas podjazdów.

Toyota C-HR Hybrid - autostrada

Przy wyższych prędkościach nie jest już tak różowo – C-HR na autostradzie spala nawet 7,5 l/100 km. Podczas takiej jazdy silnik elektryczny pomaga jedynie w rozpędzaniu. Gdy przyspieszamy, motor spalinowy sprzęgnięty ze skrzynią CVT nieprzyjemnie wyje, ale gdy prędkość się stabilizuje, hałas spada. Dodajmy, że do dozwolonych w Polsce prędkości C-HR dobrze przyspiesza, jeśli jednak wypuścicie się na niemiecką autostradę w miejscu bez ograniczeń, auto dość szybko, bo przy około 160 km/h, straci zapał do rozpędzania.

Toyota C-HR Hybrid - to nam się podoba

Niskie spalanie w mieście, precyzyjne prowadzenie, możliwość jazdy tylko na prądzie, dobre wyważenie, sprężyste zawieszenie.

Toyota C-HR Hybrid - to nam się nie podoba

Wysokie spalanie podczas jazdy autostradą, specyficzna praca skrzyni CVT, słaba elastyczność napędu przy wyższych prędkościach.

Toyota C-HR Hybrid - nasza ocena

C-HR w wersji hybrydowej to bardzo oszczędne auto, a jedyny wyjątek od tej reguły to jazda po autostradzie z wysokimi prędkościami. Oczywiście, żeby jeździć tanio, trzeba wiedzieć, jak to robić.

Silnik benz./R4/16 + elektr.
Pojemność 1798 cm3
Łączna moc układu hybrydowego 122 KM/5200 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 142 Nm/3600 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/bezstopniowa E-CVT
Długośc/szerokość/wysokość 4360/1795/1565 mm
Rozstaw osi 2640 mm
Poj. bagażnika 377 l
Poj. zbiornika paliwa 43 l
Masa własna/ładownośc 1461 kg/399 kg
Prędkość maks. 170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,0 s
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 58/65/71 dB
Średnie spalanie 4,2 l/100 km
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 3 lata (100 tys. km)/12 lat
Przeglądy co 15 tys. km/rok
Cena podstawowa testowanej wersji 108 900 zł
Cena testowanego egzezmplarza 137 500 zł
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków