Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Testy > Toyota C-HR Hybrid - jak jeździć oszczędnie?

Toyota C-HR Hybrid - jak jeździć oszczędnie?

Autor Adam Włodarz
Adam Włodarz

Wiadomo, że hybrydowa Toyota potrafi być oszczędna, ale nie zawsze. Po kilku miesiącach testu długodystansowego wiemy już, jak nią jeździć, żeby wykorzystać potencjał auta.

Toyota C-HR HybridŹródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki

C-HR jest wybierane w Polscew 80 proc. w wersji hybrydowej. Czy wszyscy wiemy, jak osiągnąć niewielkie spalanie hybrydą? My pokonaliśmy C-HR już ponad 13 tys. km (łącznie ma na liczniku 20 tys. km,a przy 15 tys. km przeszło pierwszy przegląd – koszt 757 zł) i mamy na ten temat kilka uwag.

Toyota C-HR Hybrid - miasto

W mieście C-HR spala nawet 4,0 l/100 km. Jak to osiągnąć? Korzystajcie z możliwości silnika elektrycznego – można na nim ruszać (Toyota ma opcję włączenia trybu EV przyciskiem), zwykle to on pracuje w korku. Po osiągnięciu dozwolonej prędkości zdejmijcie nogę z gazu – hybryda uruchomi wtedy silnik elektryczny.

Toyota C-HR Hybrid - trasa

Poza miastem da się utrzymać spalanie na poziomie 4,5 l/100 km, ale najlepiej nie przekraczać dozwolonych w Polsce prędkości – nawet przy 90 km/h napęd potrafi automatycznie przełączyć się na silnik elektryczny (wystarczy na chwilę zdjąć nogę z gazu). Przewidujcie sytuację na drodze i „oszczędzajcie prędkość”, każda konieczność przyspieszenia to strata na spalaniu. W górach wykorzystujcie tryb B skrzyni CVT (hamowanie silnikiem), który błyskawicznie doładuje wam baterie, co przyda się podczas podjazdów.

Toyota C-HR Hybrid - autostrada

Przy wyższych prędkościach nie jest już tak różowo – C-HR na autostradzie spala nawet 7,5 l/100 km. Podczas takiej jazdy silnik elektryczny pomaga jedynie w rozpędzaniu. Gdy przyspieszamy, motor spalinowy sprzęgnięty ze skrzynią CVT nieprzyjemnie wyje, ale gdy prędkość się stabilizuje, hałas spada. Dodajmy, że do dozwolonych w Polsce prędkości C-HR dobrze przyspiesza, jeśli jednak wypuścicie się na niemiecką autostradę w miejscu bez ograniczeń, auto dość szybko, bo przy około 160 km/h, straci zapał do rozpędzania.

Toyota C-HR Hybrid - to nam się podoba

Niskie spalanie w mieście, precyzyjne prowadzenie, możliwość jazdy tylko na prądzie, dobre wyważenie, sprężyste zawieszenie.

Toyota C-HR Hybrid - to nam się nie podoba

Wysokie spalanie podczas jazdy autostradą, specyficzna praca skrzyni CVT, słaba elastyczność napędu przy wyższych prędkościach.

Toyota C-HR Hybrid - nasza ocena

C-HR w wersji hybrydowej to bardzo oszczędne auto, a jedyny wyjątek od tej reguły to jazda po autostradzie z wysokimi prędkościami. Oczywiście, żeby jeździć tanio, trzeba wiedzieć, jak to robić.

Silnik benz./R4/16 + elektr.
Pojemność 1798 cm3
Łączna moc układu hybrydowego 122 KM/5200 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 142 Nm/3600 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/bezstopniowa E-CVT
Długośc/szerokość/wysokość 4360/1795/1565 mm
Rozstaw osi 2640 mm
Poj. bagażnika 377 l
Poj. zbiornika paliwa 43 l
Masa własna/ładownośc 1461 kg/399 kg
Prędkość maks. 170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,0 s
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 58/65/71 dB
Średnie spalanie 4,2 l/100 km
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 3 lata (100 tys. km)/12 lat
Przeglądy co 15 tys. km/rok
Cena podstawowa testowanej wersji 108 900 zł
Cena testowanego egzezmplarza 137 500 zł
Adam Włodarz
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków