Auto Świat Testy Toyota Hilux 2.4 D-4D - Wygodniejsza, ale i lepsza w terenie

Toyota Hilux 2.4 D-4D - Wygodniejsza, ale i lepsza w terenie

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Atrakcyjna stylistyka, bardziej komfortowe zawieszenie, nowoczesne systemy bezpieczeństwa, a jednocześnie lepsze właściwości terenowe i wyższa ładowność. Testujemy nową generację Hiluxa z „automatem”

Toyota Hilux
Zobacz galerię (15)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Toyota Hilux

Najnowsza generacja bestselleru Toyoty (18 mln sztuk w niespełna 50 lat) jest podobna do poprzedniej. Nadal ma długie na ponad 5 m nadwozie i 1,5-metrową pakę. Tylko reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED, inny grill i zderzak zdradzają, że coś się w niej zmieniło. Pierwsze wrażenie jest jednak mylne, bo w rzeczywistości zmian jest niemało.

Rama w nowym modelu jest o 20 proc. sztywniejsza, wzmocniono również konstrukcję skrzyni ładunkowej. Jej burty są mocniejsze i wyższe niż w poprzedniku. Wraz z modyfikacją zawieszenia zwiększyły się zdolności transportowe. Ładowność wzrosła do ponad 1 tony, a uciąg holowanej przyczepy wynosi aż 3,2 t.

Toyota Hilux - asystenci jak w osobówce

Choć w tylnym zawieszeniu nadal stosuje się resory piórowe, wyraźnie wzrósł komfort. To nie tylko kwestia zmiany charakterystyki podwozia, lecz także zastosowania systemu ograniczającego wzdłużne kołysanie i podskakiwanie pojazdu. Wygodę podróżowania podniosły także nowe fotele, system dostępu bezkluczykowego i 7-calowy ekran dotykowy multimediów. Poprawiono prowadzenie, ale jego precyzja pozostała typowa dla pikapa.

Bardziej ekologiczny nowy silnik o mocy 150 KM, wyposażony w inną turbinę, jest bardziej elastyczny, a dzięki modyfikacjom skrzyni automatycznej (start-stop) – także oszczędniejszy. O bezpieczeństwo dba teraz 7 airbagów oraz kilka systemów asystujących kierowcę (Toyota Safety Sense).

Toyota Hilux - mocna w terenie

W zależności od nawierzchni kierowca może wybrać jeden z trzech trybów pracy napędu: H2 (szosowy na tył), H4 (szosowy 4x4) oraz L4 (terenowy 4x4 z reduktorem). Na grząskiej drodze można wspomóc się blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. W terenie pomaga także elektronika: aktywna kontrola trakcji (A-TRC), wsp. zjazdu ze wzniesienia (DAC) i wsp. ruszania pod górę (HAC).

Toyota Hilux - nasza ocena: dużo zmian na korzyść

Nowa jakość we wnętrzu, elektroniczni asystenci, wyższy komfort, a przy tym lepsze parametry auta, pomocne w pracy i w terenie, robią duże wrażenie. Nowy Hilux pokazuje w jakim kierunku ewoluują pikapy. Już nie są wyłącznie wołami roboczymi, a są wygodne i bezpieczne.

Toyota Hilux 2.4 D-4D SR5 - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zaworyt.diesel/R4/16
Pojemność skokowa2393 cm3
Moc maksymalna150 KM/3400 obr./min.
Maks. moment obrotowy400 Nm/1600-2000 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h12,8 s
Prędkość maksymalna170 km/h
Średnie spalanie7,2 l/100 km
Skrzynia biegów/napędautomatyczna 6-biegowa/4x4
Wymiary skrzyni ładunkowej1490/1070/470 mm
Długość/szerokość/wysokość5330/1855/1815 mm
Rozstaw osi3085 mm
Gwarancja mech./perforacyjna3 lata lub 100 tys. km/12 lat
Przeglądyco 15 tys. km lub rok
Cena podst. testowanej wersji154 974 zł
Cena egz. po doposażeniu178 580 zł

.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków