Auto Świat Testy Toyota Prius 1.8 Hybrid - pozytywnie zaskakuje

Toyota Prius 1.8 Hybrid - pozytywnie zaskakuje

Samochody hybrydowe z roku na rok stają się coraz popularniejsze. Od samego początku propagatorką tego źródła napędu jest Toyota. Na kolejny poziom zaawansowania na tym polu wznosi się nowa generacja Priusa.

Toyota Prius 1.8 HybridŻródło: Auto Świat

Najpopularniejsza hybryda świata w najnowszej odsłonie gościła już w redakcji „Auto Świata”, więc tym razem oddaliśmy ją w ręce naszych Czytelników – Kasi i Piotra. Oboje nie mieli do tej pory bliższego kontaktu z samochodami hybrydowymi, dlatego ciekawiło nas, jakie sobie wyrobią o nich opinie.

Już samo uruchomienie Priusa może zdziwić. O gotowości do jazdy informuje wyłącznie sygnał dźwiękowy, ponieważ na początku pracuje jedynie silnik elektryczny (w razie potrzeby, później dołącza do niego spalinowy). Ruszanie i dalsza jazda w ciszy to jednak dopiero początek zalet.

Toyota Prius 1.8 Hybrid
Toyota Prius 1.8 HybridŻródło: Auto Świat

Toyota Prius - komfortowo i pewnie

Prius IV został zbudowany na nowej platformie TNGA, która pozwoliła znacznie udoskonalić samochód hybrydowy. Różnice najlepiej widać w porównaniu z poprzednikiem. Obniżony o 2,5 cm środek ciężkości poprawił własności jezdne Priusa. Precyzję prowadzenia docenił Piotr. Z kolei Katarzyna pochwaliła wysoki komfort jazdy. Spodobały jej się także nowoczesne systemy bezpieczeństwa, zwłaszcza informujący o zjechaniu z wybranego pasa ruchu i ostrzegający o przeszkodzie przed pojazdem.

Dużym atutem okazało się przestronne wnętrze. Prius jest teraz o 8 cm dłuższy oraz o 1,5 cm szerszy, a rozstaw osi ma taki sam, jak w Avensisie, czyli 2700 mm. To sprawia, że w kabinie miejsca jest pod dostatkiem. Narzekać mogą tylko wyżsi pasażerowie siedzący na tylnej kanapie, gdyż będą ocierać czuprynami o opadający dach.

Toyota Prius - mniej palą tylko skutery

Główny punkt to napęd Priusa. W nowej generacji układ stał się mniejszy, lżejszy i wydajniejszy mimo nieco niższej mocy. Ograniczono jednostajne wycie silnika benzynowego podczas mocnego przyspieszania (efekt zastosowania skrzyni E-CVT), nadal jednak trzeba się do tego przyzwyczaić – zauważył Piotr. Każda z testujących osób miała okazję przetestować samochód w trasie i mieście. Hybryda zrobiła na nich największe wrażenie w intensywnym ruchu miejskim, gdyż wówczas zużycie paliwa podczas spokojnej jazdy oscyluje na poziomie 4 l/100 km. Świetny wynik!

Toyota Prius 1.8 Hybrid
Toyota Prius 1.8 HybridŻródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski

Prius IV wyznacza nowe standardy dla aut hybrydowych. Nowe rozwiązania i bogatsze wyposażenie wpłynęły na wyższe ceny, tyle że Toyota przygotowała atrakcyjną ofertę leasingową dla tego modelu.

Toyota Prius - oceny Czytelników

„Brzydale mają to do siebie, że potra- fią zaskakiwać... Dokładnie tak samo jest z nowym Priusem. Nie wiedziałam, czego spodziewać się po tak dziwacz- nie wyglądającym samochodzie, tym- czasem okazało się, że podróż nim jest niezwykle komfortowa i sprawia dużo frajdy. Auto jest cichutkie i dość mięk- kie, a dzięki automatycznej skrzyni bie- gów nawet korki aż tak nie przerażają. Jeszcze większą zaletę stanowi bardzo niskie zużycie paliwa, osiągane dzięki zastosowaniu napędu hybrydowego” - Katarzyna Matolicz, PR manager.

„Toyota Prius jest nowoczesnym autem. Widać to zaraz po przekroczeniu jej progu. Efektowna deska rozdzielcza, możliwość indukcyjnego ładowania smartfona czy ogólna stylistyka auta nie pozwalają o tym zapomnieć. Nieste- ty, w moim odczuciu nowoczesność to trochę zbyt mało jak na tak wysoką cenę. Przydałaby się wyższa jakość użytych materiałów. Osiągi nie robią wrażenia, ale nie o to chodzi w przy- padku Priusa. Liczy się niskie spalanie, które faktycznie pozytywnie zaskakuje” - Piotr Pasierbiński, starszy partner w domu maklerskim.

Toyota Prius 1.8 Hybrid
Toyota Prius 1.8 HybridŻródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki

Toyota Prius - podsumowanie

Czwarta generacja Toyoty Prius znacznie lepiej spisuje się w trasie niż poprzednia, a w mieście... jest fenomenalna. W takich warunkach bateria szybko ładuje się energią pochodzącą z hamowania, a auto bardzo często jest napędzane jedynie silnikiem elektrycznym. Można cieszyć się cichą i oszczędną jazdą. W dodatku układ hybrydowy w żaden sposób nie ogranicza funkcjonalności pojazdu. Wnętrze jest przestronne, a bagażnik – pojemny. Stylistyka to kwestia gustu, więc jej nie oceniamy. Nowy Prius to na- prawdę dobry samochód dla mieszkańca dużego miasta. Niestety, nie jest tani. Kosztuje przynajmniej 119 900 zł.

Toyota Prius 1.8 Hybrid Prestige - dane techniczne

Silnik benz. R4/16 + elektr.
Pojemność 1798 ccm
Moc silnika benz. 98 KM/5200 obr./min.
Moc silnika elektr. 72 KM
Łączna moc zespołu 122 KM
Skrzynia biegów/napęd aut. E-CVT/na przednie koła
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,6 s
Prędkość maksymalna 180 km/h
Średnie spalanie 4,5 l/100 km
Długość, szerokość, wysokość 4540/1760/1470 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Pojemność bagażnika 502-1633 l
Cena testowanej wersji 141 900 zł
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków