Auto Świat Testy Volkswagen Arteon – luksusowe auto dla ludu

Volkswagen Arteon – luksusowe auto dla ludu

Volkswagen (czyli auto dla ludu) i luksus? Tak! Ten luksus nazywa się Arteon – jest większy od Passata, bogato wyposażony i ma mnóstwo systemów elektronicznych. Pod koniec czerwca pierwsze egzemplarze pojawią się na ulicach.

VW Arteon
Zobacz galerię (16)
Auto Świat / VW
VW Arteon

Arteon jest dłuższy od Passata o prawie 10 cm, ma też większy rozstaw osi – wewnątrz jest dużo miejsca dla pięciu osób. Z zewnątrz Arteon wygląda jak coupe, mimo iż ma 4 drzwi. Inny, bardziej dynamiczny jest też przód auta. W topowym wydaniu Arteon może mieć 20-calowe felgi, wygląda wtedy bardzo rasowo. Wnętrze jest obszerne, eleganckie, ale całości przejęte z Passata – takie same są zegary, deska, oryginalne wloty powietrza, panel środkowy.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Wydłużenie nadwozia pozwoliło wygospodarować duży bagażnik – ma 563 litry pojemności, a po złożeniu kanapy – aż 1557 l. Dostęp jest łatwy – dzięki wysoko unoszonej klapie razem z szybą.

Arteon ma wiele najnowszych systemów i układów elektronicznych, które poprawiają komfort jazdy oraz zwiększają bezpieczeństwo. Kilka z nich zastosowano po raz pierwszy – nie znajdziemy ich nawet w bogato wyposażonych Audi.

Arteon ma m.in. aktywny tempomat ACC – rozpoznaje on m.in. ograniczenia prędkości, zakręty, ronda i rozwidlenia dróg i dostosowuje prędkość auta do danych warunków. Jest też układ sterujący reflektorami skrętnymi – dzięki danym z nawigacji reflektory działają z wyprzedzeniem, doświetlają prawą lub lewą stronę, zanim auto znajdzie się w zakręcie.

W Arteonie znalazł się też układ Emergency Assist – gdy kierowca zasłabnie lub nie może kontrolować auta, system wyhamuje samochód i skieruje go na prawy pas, lub na pobocze.

Arteon oferowany jest w 3 wersjach wyposażenia: Essence, Elegance i R-line. Na początek do wyboru są 3 silniki: 2.0 TDI/150 KM, 2,0 TDI/240 KM oraz 2.0 TSI/280 KM. Dwie ostatnie wersje mają 7-stopniowe automatyczne skrzynie biegów DSG oraz napęd na 4 koła 4MOTION. Aertony w takiej konfiguracji pojawią się na ulicach pod koniec czerwca. Natomiast pod koniec roku ofertę uzupełnią wersje silnikowe: 1,5 TSI/150 KM oraz 2.0 TSI/190 KM i 2.0 TDI/190 KM.

Pierwszą jazdę testową mieliśmy okazję odbyć topową wersją Arteona z silnikiem 2,0 TSI o mocy 280 KM, ze skrzynią DSG oraz napędem 4x4. Wersja wyposażeniowa – R-line. Arteon w takiej konfiguracji kosztuje 205 290 zł. To najdroższa wersja Arteona. Dla porównania – najtańsza, z silnikiem 2,0 TDI/ 150 KM, skrzynią DSG i napędem tylko na przód kosztuje 154 590 zł.

Pierwsze co rzuca się w oczy (a raczej w uszy) to znakomite wyciszenie Arteona. Zarówno podczas jazdy, jak też podczas gwałtownych przyspieszeń do wnętrza nie przedostaje się hałas. Wyciszenie auta, napęd na 4 koła i znaczna masa powodują, że nie odczuwa się przyspieszenia – a jest ono znakomite – do „setki" Arteon rozpędza się w zaledwie 5,6 sekundy.

Skrzynia DSG pracuje jedwabiście, zmiany biegów nie są odczuwalne. Można wybrać 3 tryby jazdy: Eco, Normal i Sport. Arteon jako pierwszy model z koncernu VW ma płynną regulację zawieszenia – od Comfort+ do Sport+. Wirtualny kokpit z zegarami wyświetlanymi na dużym ekranie jest czytelny. Gdy korzystamy z nawigacji, zegary zmniejszają się i przesuwają na boki, a na środku wyświetlane są wskazania nawigacji. Mapa wyświetlana jest też na dużym ekranie na panelu środkowym.

Wersje silnikowe Arteona

Dane producenta2.0 TDI2.0 TDI2.0 TSI
Silnikt.diesel/R4t.diesel/R4t.benz./R4
Poj. skokowa (ccm)196819681984
Moc maks. (KM/obr./min)150/3500-4000240/4000280/5100-6500
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)340/1750-3000500/1750-2500350/1700-5600
Napęd/skrzynia biegówprzedni/aut. DSG4x4/aut. DSG4x4/aut. DSG
Długość/szerokość/ wysokość (mm)4862/1871/14274862/1871/14274862/1871/1427
Rozstaw osi (mm)283728372837
Poj. bagażnika (l)563/1557563/1557563/1557
Przespieszenie 0-100 km/h (s)9,16,55,6
Prędkość maks. (km/h)220245250
Spalanie śr. (l/100 km)4,55,97,3
Cena od (zł)154 590197 790202 590
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków