Klasa kompaktowych crossoverów rośnie w imponującym tempie. Właśnie do gry wchodzi Volkswagen T-Roc. Wszystko wskazuje na to, że niewielkie crossovery zastąpią tradycyjne kompaktowe hatchbacki w roli auta rodzinnego, tym bardziej że ich ceny są zbliżone.
Zatem lepiej wybrać Golfa czy T-Roca? Pod względem wykończenia wnętrza góruje Volkswagen Golf. W Volkswagenie T-Rocu królują – podobnie jak w Polo – twarde materiały. Poza tym Golfa można kupić w wersji kombi, która ma bagażnik o pojemności aż 605 litrów. W T-Rocu nie możemy liczyć na tak wielką przestrzeń na bagaże. Ale na tle konkurencji z kufrem o pojemności 445 litrów wypada on znakomicie. Poza tym do najnowszego Volkswagena łatwiej się wsiada, kiedy zaparkujemy w zatłoczonej uliczce.
Pozycja za kierownicą T-Roca jest bardzo ergonomiczna, a z tyłu wygodnie usiądą nawet dorosłe osoby. Crossover Volkswagena błyszczy też multimediami na tle konkurencji. Wszystkie mechanizmy sterowania, podobnie jak w innych Volkswagenach, są starannie dostrojone i intuicyjnie działają, a zawieszenie jest nieznacznie twardsze niż w przeciętnym kompakcie. Wersji 2.0 TDI o mocy 150 KM, którą podróżowaliśmy, nie brakowało dynamiki. Zwłaszcza że za zmianę biegów odpowiadała szybka i precyzyjnie zaprogramowana przekładnia DSG z siedmioma przełożeniami.
Jeśli rzeczywiście poruszasz się po trudnym terenie, możesz rozważyć napęd 4x4, ale jeżeli rzadko zjeżdżasz z asfaltu, w tak krótkim samochodzie do poprawnego prowadzenia wystarcza napęd na przednie koła. Mimo że w większości wypadków T-Roc będzie poruszał się w mieście, sprawdziliśmy, że jest wystarczająco komfortowy, żeby wyruszyć nim w dłuższe trasy.
Volkswagen T-Roc, co obecnie bardzo ważne, ciekawie wygląda i ma nowoczesne multimedia. Poza tym jest starannie dopracowany pod względem ergonomii oraz nienagannie się go prowadzi. Jest na tyle dobry, że z pewnością wpłynie na zmodyfikowanie definicji samochodu rodzinnego.
Volkswagen T-Roc - dane techniczne
1.0 TSI | 1.5 TSI | 2.0 TSI | 2.0 TDI | |
Silnik | t.benz./R4/16 | t.benz./R4/16 | t.benz./R4/16 | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 999 | 1498 | 1984 | 1968 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 115/5000 | 150/5000 | 190/4180 | 150/3500 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 200/2000 | 250/1500 | 320/1500 | 340/1750 |
Napęd/skrzynia biegów | na przód/6b | na przód/6b | 4x4/aut. 7b | 4x4/aut. 7b |
Długość/szerokość/wysokość (mm) | 4234/1819/1573 | 4234/1819/1573 | 4234/1819/1573 | 4234/1819/1573 |
Pojemność bagażnika (l) | 445 | 445 | 445 | 445 |
Masa własna (kg) | 1270 | 1290 | 1495 | 1530 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 10,1 | 8,4 | 7,2 | 8,4 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 187 | 205 | 216 | 200 |
Spalanie (l/100 km) | 6,1/4,6/5,2 | 6,6/4,6/5,3 | 8,4/5,7/6,7 | 5,6/4,8/5,1 |
Emisja CO2 (cykl mieszany; g/km) | 118 | 121 | 152 | 133 |
Cena (zł) | 76 490 | 89 890 | 125 090 | 130 590 |
Volkswagen T-Roc - naszym zdaniem
Volkswagen T-Roc góruje nad konkurencją w kilku kategoriach. Oferuje obszerny bagażnik, nowoczesne multimedia, mocne silniki oraz napęd na 4 koła.