Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Unia Europejska

Unia Europejska

Europa Wschodnia w tyle pod kątem rozwoju sieci drogowej - unijny raport
Aktualności

Europa Wschodnia w tyle pod kątem rozwoju sieci drogowej - unijny raport

Polska i inne kraje Unii chcą zawieszenia pakietu mobilności
Aktualności

Polska i inne kraje Unii chcą zawieszenia pakietu mobilności

Ogromne kary dla producentów aut – większe niż ich zyski?
Aktualności

Ogromne kary dla producentów aut – większe niż ich zyski?

Już w przyszłym roku na terenie Unii Europejskiej zaczną obowiązywać nowe, jeszcze bardziej rygorystyczne normy emisji CO2 dla nowych aut. Według PA Consulting, łączne kary, jakie grożą producentom samochodów w 2021 roku, mogą wynieść nawet 14,5 mld euro! Rekordziści będą musieli „dopłacać” średnio ponad 2000 euro do każdego sprzedanego samochodu.

Przyjęto przepisy niekorzystne dla polskich przewoźników drogowych
Aktualności

Przyjęto przepisy niekorzystne dla polskich przewoźników drogowych

Kraje Unii Europejskiej w czwartek w Brukseli przyjęły przepisy dotyczące przewoźników drogowych, czyli tzw. pakiet mobilności. Sprzeciw ośmiu krajów, w tym Polski, nie wystarczył, aby zablokować te budzące kontrowersje regulacje.

Motoryzacja na cenzurowanym, czyli „Europejski Zielony Ład”
Aktualności

Motoryzacja na cenzurowanym, czyli „Europejski Zielony Ład”

Komisja Europejska ogłasza nowy projekt zmian w polityce klimatycznej i gospodarczej. Ambitne cele oznaczają jeszcze większe wyzwania dla transportu i szeroko rozumianej motoryzacji. Pora na zaostrzone normy emisji CO2, eliminację aut spalinowych, zielone akumulatory i dostęp do elektryków dla każdej rodziny w Europie.

Etykiety na oponach - o czym mówią i co się wkrótce zmieni?
Eksploatacja

Etykiety na oponach - o czym mówią i co się wkrótce zmieni?

Aktualne etykiety unijne towarzyszące wszystkim oponom do aut osobowych w bardzo niewielkim stopniu ułatwiają wybór dobrego ogumienia. Można powiedzieć, że w przypadku opon zimowych nie ułatwiają wyboru w najmniejszym stopniu. Ma się to (nieznacznie) zmienić już niedługo. Od 2021 roku etykiety towarzyszące oponom bedą zawierać szczątkowe informacje o zimowych właściwościach ogumienia, przede wszystkim pomocne w uniknięciu pomyłki polegającej na kupnie opon zimowych przeznaczonych do użytku w innym klimacie. Etykiety dostępne są i będą w formie naklejek w sklepach stacjonarnych oraz w wersji cyfrowej w sklepach internetowych

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
UE zatwierdziła nowe obowiązkowe wyposażenie aut – pojawi się już w połowie 2022 roku
Aktualności

UE zatwierdziła nowe obowiązkowe wyposażenie aut – pojawi się już w połowie 2022 roku

Od połowy 2022 r. wszystkie nowe samochody wprowadzane na rynek unijny będą musiały być wyposażone w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, m.in. w systemy utrzymania auta w pasie ruchu, monitorujący senność kierowcy i wykrywający obiektów przy cofaniu oraz możliwość montażu alkomatów blokujących zapłon.

Unia Europejska wprowadzi nowe oznaczenia opon samochodowych
Aktualności

Unia Europejska wprowadzi nowe oznaczenia opon samochodowych

Przedstawiciele Parlamentu Europejskiego i państw UE porozumieli się w sprawie nowego systemu etykietowania opon samochodowych. Cel to zwiększenie świadomości konsumentów, oszczędności paliwa, poprawa bezpieczeństwa i zmniejszanie hałasu.

Nowe obowiązkowe systemy - auta będą bezpieczniejsze i... zapewne droższe
Aktualności

Nowe obowiązkowe systemy - auta będą bezpieczniejsze i... zapewne droższe

Od połowy 2022 r. wszystkie nowe samochody wprowadzane na rynek UE będą musiały być wyposażone w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, m.in. systemy inteligentnego dostosowania prędkości, monitorujące senność i uwagę kierowcy oraz wykrywania obiektów przy cofaniu.

Zerowy limit alkoholu dla kierowców w całej Unii?
Aktualności

Zerowy limit alkoholu dla kierowców w całej Unii?

Aktualnie limit alkoholu na terenie UE jest różny , bo zależy od konkretnego kraju członkowskiego. Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu (ETSC) chce, aby zrównać go do jednego poziomu – 0,0 promila. Co ciekawe, kampanię promującą zmiany w przepisach sponsorują... producenci alkoholu.

Zakaz wjazdu do centrów miast dla dużych SUV-ów? Pojawiają się takie pomysły
Aktualności

Zakaz wjazdu do centrów miast dla dużych SUV-ów? Pojawiają się takie pomysły

Po tragicznym wypadku z udziałem pieszych i SUV-a Porsche, do którego doszło we wrześniu br. w Berlinie, Niemcy zaczęli dyskusję o tym, co zrobić z dużymi samochodami w miastach. Szef Europejskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu poszedł dalej – proponuje wprowadzić zakaz wjazdu tego typu pojazdów do ścisłego centrum europejskich miast.

Dania chce zakazu sprzedaży aut spalinowych na terenie całej Unii
Aktualności

Dania chce zakazu sprzedaży aut spalinowych na terenie całej Unii

Dania, wspierana przez 10 innych krajów Unii Europejskiej, wezwała do zakazu sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi na terenie całej Wspólnoty. Zakaz miałby obowiązywać już w 2030 roku. Z kolei państwa Europy Wschodniej apelują o rozwiązanie problemu napływu starych, zużytych pojazdów z Europy Zachodniej.

Zmiany w badaniach technicznych pojazdów – nowy wzór zaświadczenia
Aktualności

Zmiany w badaniach technicznych pojazdów – nowy wzór zaświadczenia

Zapowiadana w zeszłym roku rewolucja w całym polskim systemie badań technicznych pojazdów spełzła na niczym, więc Ministerstwo Infrastruktury zostało zmuszone przygotować przynajmniej niezbędne zmiany, by dostosować polskie prawo do unijnego. Co to oznacza dla kierowców?

Polska złomowiskiem Europy?
Aktualności

Polska złomowiskiem Europy?

Komisja Europejska uważa, że w Polsce nielegalnie złomuje się nawet milion pojazdów rocznie. Krajowi eksperci natomiast szacują ich liczbę na 600 tys. - poinformował "Puls Biznesu".

Trasa Via Carpatia na liście priorytetowych inwestycji UE
Aktualności

Trasa Via Carpatia na liście priorytetowych inwestycji UE

Parlament Europejski poparł nowelizację rozporządzenia w sprawie funduszu Łącząc Europę, która zakłada wpisanie trasy Via Carpatia na unijną listę inwestycji priorytetowych.

Parlament Europejski poparł nowe przepisy, które zmniejszą liczbę ofiar wypadków na drogach
Aktualności

Parlament Europejski poparł nowe przepisy, które zmniejszą liczbę ofiar wypadków na drogach

Parlament Europejski w Strasburgu poparł nowe unijne przepisy dotyczące bezpieczeństwa na drogach. Zakładają one wprowadzenie od 2022 roku technologii, które mają zmniejszyć liczbę ofiar wypadków drogowych.

Rada UE zatwierdziła radykalne  ograniczenia emisji CO2 dla samochodów
Aktualności

Rada UE zatwierdziła radykalne ograniczenia emisji CO2 dla samochodów

Przedstawiciele państw członkowskich w Radzie UE w poniedziałek zatwierdzili ostatecznie przepisy ws. ograniczenia emisji CO2 z samochodów osobowych i dostawczych do 2030 roku. Znamy już ostateczne liczby.

Unia Europejska nie planuje wprowadzenia ograniczników prędkości
Aktualności

Unia Europejska nie planuje wprowadzenia ograniczników prędkości

W wielu mediach toczy się dyskusja o tym, że wśród nowych obowiązkowych systemów bezpieczeństwa, w które będą wyposażane samochody, znajdzie się również układ wymuszający jazdę z dozwoloną prędkością. Takie informacje wywołują duże emocje, ale... mijają się z prawdą.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Kierowcy dostawczych vanów będą musieli jeździć z tachografami
Aktualności

Kierowcy dostawczych vanów będą musieli jeździć z tachografami

Parlament Europejski zajął się regulacją pracy kierowców dostawczych vanów. Osoby, które kierują dostawczakami o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 2,4 tony będą musieli mierzyć czas pracy tachografem i robić regularne przerwy, tak jak kierowcy ciężarówek. Parlament Europejski przyjął już odpowiednie przepisy.

Na naszych drogach wciąż ginie zbyt wiele osób – Polska w ogonie Europy
Aktualności

Na naszych drogach wciąż ginie zbyt wiele osób – Polska w ogonie Europy

Unia Europejska ma najbezpieczniejsze drogi na świecie. Mimo to wciąż ginie na nich zbyt wiele osób - w 2018 roku życie straciło ponad 25 tys. ludzi. W statystykach bardzo źle wypada Polska, która pod kątem bezpieczeństwa ruchu drogowego zajmuje dopiero piąte miejsce od końca...

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Jak twardy Brexit uderzy w polską motoryzację?
Aktualności

Jak twardy Brexit uderzy w polską motoryzację?

Jeśli Wielka Brytania wyjdzie z Unii Europejskiej bez porozumienia i odpowiednich umów (tzw. twardy Brexit), wtedy mocno ucierpi również polska branża motoryzacyjna. Do takiej sytuacji może dojść już niebawem – 29 marca br.

Parlament Europejski zmienia zasady ubezpieczeń OC – polisy znów mogą zdrożeć
Aktualności

Parlament Europejski zmienia zasady ubezpieczeń OC – polisy znów mogą zdrożeć

Parlament Europejski przyjął propozycję dyrektywy zmieniającej zasady w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Według nich ofiary wypadków będą mogły liczyć na wyższe odszkodowania, a kierowcy bez polis będą karani nawet poza granicami swojego kraju. To pomysły, które spowodują podwyższenie ceny polis OC.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.