Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Unia Europejska | UE

Unia Europejska | UE

Obowiązkowy asystent prędkości w nowych autach - ostrzeże kierowcę, ale nie zwolni
Aktualności

Obowiązkowy asystent prędkości w nowych autach - ostrzeże kierowcę, ale nie zwolni

Gdzie trafiają unijne środki - najważniejsze polskie drogi współfinansowane przez UE
Aktualności

Gdzie trafiają unijne środki - najważniejsze polskie drogi współfinansowane przez UE

W styczniu dilerzy mogą zostać z „niesprzedawalnymi” autami na placach
Aktualności

W styczniu dilerzy mogą zostać z „niesprzedawalnymi” autami na placach

Zostały już niespełna trzy miesiące do wejścia w życie nowych norm emisji spalin. Oznacza to, że dilerzy muszą do tego czasu wyprzedać większość aut, które nowych wymagań nie spełniają. Problem w tym, że przez drugą falę pandemii koronawirusa, sprzedaż w salonach samochodowych ponownie drastycznie spada.To może oznaczać, że w salonach zostaną auta, których nie da się już zarejestrować!

Europejczycy kupują już więcej elektryków i hybryd niż diesli, a jak jest w Polsce?
Aktualności

Europejczycy kupują już więcej elektryków i hybryd niż diesli, a jak jest w Polsce?

Ostatnie dane firmy Jato Dynamics zaskakują tak dużym wzrostem popularności aut zelektryfikowanych na terenie Unii. Okazuje się, że już co czwarte auto napędzane było prądem, a pod względem sprzedaży we wrześniu elektryki wyprzedziły diesle. W Polsce jednak sytuacja wyglada nieco inaczej.

UE gasi światło w znaczku Rolls-Royce’a – koniec z podświetlaną figurką
Aktualności

UE gasi światło w znaczku Rolls-Royce’a – koniec z podświetlaną figurką

Unijna dyrektywa o zanieczyszczeniu świetlnym jest bezlitosna – jeśli ktoś ma zarejestrowanego na terenie Unii Europejskiej Rollsa z podświetlanym znaczkiem, to będzie musiał udać do dilera, który... podświetlenie odłączy. Czyżby zemsta Brukseli za Brexit? Jednak nie, bo brytyjski producent przeprowadza akcję dobrowolnie.

Jak z nowymi limitami emisji radzą sobie producenci samochodów?
Aktualności

Jak z nowymi limitami emisji radzą sobie producenci samochodów?

W Europie notujemy największy spadek emisji CO2 wśród nowych aut od 2008 roku, a udział aut elektrycznych w rynku samochodowym zostanie potrojony. Okazuje się jednak, że nie wszyscy producenci radzą sobie tak samo dobrze z nowymi, ostrzejszymi limitami. Niektórym nadal grożą gigantyczne kary.

Elektroniczny policjant w aucie - obowiązkowo już od 2022 roku?
Prawo

Elektroniczny policjant w aucie - obowiązkowo już od 2022 roku?

Inteligentny Asystent Prędkości to funkcjonalność już dziś obecna jako wyposażenie seryjne bądź opcjonalne w wielu modelach aut. Od 2022 roku ma to być wyposażenie obowiązkowe w nowych samochodach sprzedawanych na terytorium UE. Teoretycznie otwarta jest kwestia, czy będziemy mieli do czynienia z „asystentem” czy „ogranicznikiem” – Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu (ETSC) wolałaby tę drugą opcję. A w praktyce...

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Nowe obostrzenia co do emisji CO₂ już w 2030 roku? Tego chce Komisja Europejska
Aktualności

Nowe obostrzenia co do emisji CO₂ już w 2030 roku? Tego chce Komisja Europejska

Do tej pory plan zakładał, że emisję dwutlenku węgla trzeba będzie obniżyć do 2030 r. o 37,5 proc. Nagle KE postanowiła jednak dokręcić producentom śrubę i proponuje redukcję flotowej emisji CO₂ aż o 50 proc. (!). W branży zawrzało

Od września trudniej będzie uzyskać homologację na samochód, a stare mogą zostać cofnięte
Aktualności

Od września trudniej będzie uzyskać homologację na samochód, a stare mogą zostać cofnięte

Wszystkie kraje Unii Europejskiej od 1 września muszą wprowadzić surowszą procedurę homologacyjną nowych samochodów osobowych i ciężarowych, autobusów, przyczep oraz pojazdów specjalnych. Nowe przepisy wprowadzają także możliwość weryfikacji aut, które już homologację uzyskały. Przewidziano też surowe kary za ewentualne niezgodności.

Producenci aut zapłacą kary za nadmierną emisję. Kto zmieści się w nowym limicie?
Prawo

Producenci aut zapłacą kary za nadmierną emisję. Kto zmieści się w nowym limicie?

Większość producentów aut zapłaci kary za nadmierną emisję dwutlenku węgla przez sprzedawane w Europie samochody, a my – więcej za nowe auta, których cena będzie zawierać drakońskie kary czy – jak kto woli – opłaty. Niewielu producentów działających w Europie ma szansę dostosować średnią emisję swojej floty do początku 2021 roku.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Nowe normy emisji - setki tysięcy aut bez prawa do rejestracji?
Aktualności

Nowe normy emisji - setki tysięcy aut bez prawa do rejestracji?

Wraz końcem 2020 roku przestaje obowiązywać dotychczasowa „tymczasowa” norma emisji spalin Euro 6d-TEMP, a od 1 stycznia 2021 nowo rejestrowane auta mają spełniać ostrzejszą normę Euro 6d. Co stanie się z autami, które nie są zgodne z nowymi wymogami, które do tej pory nie zostaną sprzedane? W mediach pojawiły się spekulacje, że będą musiały trafić „na żyletki”. Wyjaśniamy, jak jest naprawdę.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Koniec Nivy - Łada znika z unijnego rynku
Aktualności

Koniec Nivy - Łada znika z unijnego rynku

Rosyjska Łada wycofuje się z rynku unijnego. Powodem nie jest jednak pandemia koronawirusa, a ekologia – producent nie ma modeli, które spełniałyby nowe unijne normy emisji spalin i nie planuje się do nich dostosowywać.

Decyzja TSUE ws. afery Volkswagena korzystna dla poszkodowanych w Polsce
Aktualności

Decyzja TSUE ws. afery Volkswagena korzystna dla poszkodowanych w Polsce

Volkswagen może być pozywany przed sądami w krajach, w których były sprzedawane samochody ze zmanipulowanym oprogramowaniem - orzekł Trybunał Sprawiedliwości UE (TSUE). Sprawa może mieć znaczenie również dla tysięcy nabywców aut tej marki w Polsce.

Trzeci rok z rzędu rośnie emisja CO2 nowych samochodów - winne SUV-y?
Aktualności

Trzeci rok z rzędu rośnie emisja CO2 nowych samochodów - winne SUV-y?

Wstępne dane opublikowane przez Europejską Agencję Środowiska pokazują, że 2019 rok był trzecim z rzędu, w którym wzrosła średnia emisja CO2 nowych samochodów sprzedawanych w Europie. Autorzy raportu winy upatrują w rosnącej popularności SUV-ów.

Polska w ogonie Europy, nasze drogi jednymi z najniebezpieczniejszych
Aktualności

Polska w ogonie Europy, nasze drogi jednymi z najniebezpieczniejszych

Komisja Europejska dokonała wstępnej oceny poziomu bezpieczeństwa drogowego w 2019 roku. Dobra wiadomość jest taka, że na europejskich drogach jest coraz bezpieczniej. Zła, że jednym z krajów, w którym ginie najwięcej osób jest Polska.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Kontrole na granicach przedłużone o kolejny miesiąc
Aktualności

Kontrole na granicach przedłużone o kolejny miesiąc

Kontrole graniczne na granicy wewnętrznej z krajami UE zostają przedłużone o kolejny miesiąc – poinformował wydział prasowy resortu spraw wewnętrznych i administracji. Nowelizację rozporządzenia w tej sprawie podpisał szef resortu Mariusz Kamiński.

Europa Wschodnia w tyle pod kątem rozwoju sieci drogowej - unijny raport
Aktualności

Europa Wschodnia w tyle pod kątem rozwoju sieci drogowej - unijny raport

Stan sieci dróg szybkiego ruchu dzieli Unię Europejską; mimo dofinansowania kraje Europy Środkowo-Wschodniej słabiej sobie radzą z rozbudową infrastruktury, a od 2014 r. w tym regionie ukończono jedynie 400 km odcinków - wynika z raportu unijnych audytorów.

Polska i inne kraje Unii chcą zawieszenia pakietu mobilności
Aktualności

Polska i inne kraje Unii chcą zawieszenia pakietu mobilności

Polska z grupą kilku innych krajów UE zwróciła się do chorwackiej prezydencji, szefa PE i przewodniczącej KE o zawieszenie prac nad pakietem mobilności, czyli nad przepisami dotyczącymi transportu drogowego, ze względu na pandemię koronawirusa

Ogromne kary dla producentów aut – większe niż ich zyski?
Aktualności

Ogromne kary dla producentów aut – większe niż ich zyski?

Już w przyszłym roku na terenie Unii Europejskiej zaczną obowiązywać nowe, jeszcze bardziej rygorystyczne normy emisji CO2 dla nowych aut. Według PA Consulting, łączne kary, jakie grożą producentom samochodów w 2021 roku, mogą wynieść nawet 14,5 mld euro! Rekordziści będą musieli „dopłacać” średnio ponad 2000 euro do każdego sprzedanego samochodu.

Przyjęto przepisy niekorzystne dla polskich przewoźników drogowych
Aktualności

Przyjęto przepisy niekorzystne dla polskich przewoźników drogowych

Kraje Unii Europejskiej w czwartek w Brukseli przyjęły przepisy dotyczące przewoźników drogowych, czyli tzw. pakiet mobilności. Sprzeciw ośmiu krajów, w tym Polski, nie wystarczył, aby zablokować te budzące kontrowersje regulacje.

Motoryzacja na cenzurowanym, czyli „Europejski Zielony Ład”
Aktualności

Motoryzacja na cenzurowanym, czyli „Europejski Zielony Ład”

Komisja Europejska ogłasza nowy projekt zmian w polityce klimatycznej i gospodarczej. Ambitne cele oznaczają jeszcze większe wyzwania dla transportu i szeroko rozumianej motoryzacji. Pora na zaostrzone normy emisji CO2, eliminację aut spalinowych, zielone akumulatory i dostęp do elektryków dla każdej rodziny w Europie.

Etykiety na oponach - o czym mówią i co się wkrótce zmieni?
Eksploatacja

Etykiety na oponach - o czym mówią i co się wkrótce zmieni?

Aktualne etykiety unijne towarzyszące wszystkim oponom do aut osobowych w bardzo niewielkim stopniu ułatwiają wybór dobrego ogumienia. Można powiedzieć, że w przypadku opon zimowych nie ułatwiają wyboru w najmniejszym stopniu. Ma się to (nieznacznie) zmienić już niedługo. Od 2021 roku etykiety towarzyszące oponom bedą zawierać szczątkowe informacje o zimowych właściwościach ogumienia, przede wszystkim pomocne w uniknięciu pomyłki polegającej na kupnie opon zimowych przeznaczonych do użytku w innym klimacie. Etykiety dostępne są i będą w formie naklejek w sklepach stacjonarnych oraz w wersji cyfrowej w sklepach internetowych

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.