Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Unia Europejska

Unia Europejska

Akumulator jako materiał wybuchowy? Nowe obostrzenia
Aktualności

Akumulator jako materiał wybuchowy? Nowe obostrzenia

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Brytyjscy kierowcy bezkarni we Francji. Nieoczekiwany skutek brexitu
Aktualności

Brytyjscy kierowcy bezkarni we Francji. Nieoczekiwany skutek brexitu

Kilkanaście tysięcy niesprzedanych aut – pójdą na złom czy jednak do klientów?
Aktualności

Kilkanaście tysięcy niesprzedanych aut – pójdą na złom czy jednak do klientów?

Komisja Europejska była nieubłagana. Po pierwsze, mimo kryzysu wywołanego pandemią nie zdecydowała się na przesunięcie terminu wprowadzenia nowej normy Euro 6D ISC-FCM. Po drugie, od 1 stycznia w UE sprzedaż aut niespełniających nowej normy jest bardzo mocno utrudniona, a w wielu przypadkach – wręcz niemożliwa. Co w tej sytuacji zrobią dilerzy? Zezłomują niesprzedane pojazdy?

Norma Euro 6D ISC-FCM od 1 stycznia - których aut nie będzie można już sprzedawać?
Prawo

Norma Euro 6D ISC-FCM od 1 stycznia - których aut nie będzie można już sprzedawać?

Planów się najwyraźniej nie zmienia. A przynajmniej nie zmienia ich Unia Europejska – wprowadzenie normy Euro 6D ISC-FCM było od dawna planowane na 1 stycznia 2021 r., ale ani prośby ani groźby, ani nawet pandemia koronawirusa nie były w stanie jej odroczyć. Oto co nas czeka.

Zwykłe drogi w UE to przeżytek. Pora na cyfryzację dróg i znaków drogowych
Aktualności

Zwykłe drogi w UE to przeżytek. Pora na cyfryzację dróg i znaków drogowych

Przed nami kolejna drogowa rewolucja. Unia Europejska zamierza na dobre poprawić poziom bezpieczeństwa na drogach w ramach długoterminowego programu Vision Zero. To oznacza nie tylko nowe obowiązkowe funkcje w samochodach, ale także odmienione oznakowanie dróg i nowy system klasyfikacji europejskich tras.

Niemcy podzieleni w kwestii przyszłości aut spalinowych
Aktualności

Niemcy podzieleni w kwestii przyszłości aut spalinowych

Według badania przeprowadzonego na zlecenie portalu ogłoszeniowego mobile.de, 41 procent niemieckich kierowców chce zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2025 r. Przeciwnych tak radykalnej decyzji jest jednak 48,2 proc. z nich

Obowiązkowy asystent prędkości w nowych autach - ostrzeże kierowcę, ale nie zwolni
Aktualności

Obowiązkowy asystent prędkości w nowych autach - ostrzeże kierowcę, ale nie zwolni

Coraz bliżej automatycznych ograniczników prędkości. Już za półtora roku wszystkie nowo homologowane w Europie auta osobowe, ciężarowe i autobusy będą wyposażone w asystenta ISA, czyli układ ostrzegający o przekroczeniu dozwolonej prędkości. W Unii trwa jednak prawdziwa batalia o to, co dokładnie trafi jako obowiązkowe wyposażenie pojazdów.

Gdzie trafiają unijne środki - najważniejsze polskie drogi współfinansowane przez UE
Aktualności

Gdzie trafiają unijne środki - najważniejsze polskie drogi współfinansowane przez UE

Nie jest tajemnicą, że budowa nowoczesnych dróg jest bardzo kosztowna. Stąd tak wiele odcinków w Polsce uzyskało spore dofinansowanie z Brukseli. W ramach unijnych projektów przewidziano łącznie ponad 1800 km nowych dróg. Oto wybrane inwestycje.

W styczniu dilerzy mogą zostać z „niesprzedawalnymi” autami na placach
Aktualności

W styczniu dilerzy mogą zostać z „niesprzedawalnymi” autami na placach

Zostały już niespełna trzy miesiące do wejścia w życie nowych norm emisji spalin. Oznacza to, że dilerzy muszą do tego czasu wyprzedać większość aut, które nowych wymagań nie spełniają. Problem w tym, że przez drugą falę pandemii koronawirusa, sprzedaż w salonach samochodowych ponownie drastycznie spada.To może oznaczać, że w salonach zostaną auta, których nie da się już zarejestrować!

Europejczycy kupują już więcej elektryków i hybryd niż diesli, a jak jest w Polsce?
Aktualności

Europejczycy kupują już więcej elektryków i hybryd niż diesli, a jak jest w Polsce?

Ostatnie dane firmy Jato Dynamics zaskakują tak dużym wzrostem popularności aut zelektryfikowanych na terenie Unii. Okazuje się, że już co czwarte auto napędzane było prądem, a pod względem sprzedaży we wrześniu elektryki wyprzedziły diesle. W Polsce jednak sytuacja wyglada nieco inaczej.

UE gasi światło w znaczku Rolls-Royce’a – koniec z podświetlaną figurką
Aktualności

UE gasi światło w znaczku Rolls-Royce’a – koniec z podświetlaną figurką

Unijna dyrektywa o zanieczyszczeniu świetlnym jest bezlitosna – jeśli ktoś ma zarejestrowanego na terenie Unii Europejskiej Rollsa z podświetlanym znaczkiem, to będzie musiał udać do dilera, który... podświetlenie odłączy. Czyżby zemsta Brukseli za Brexit? Jednak nie, bo brytyjski producent przeprowadza akcję dobrowolnie.

Jak z nowymi limitami emisji radzą sobie producenci samochodów?
Aktualności

Jak z nowymi limitami emisji radzą sobie producenci samochodów?

W Europie notujemy największy spadek emisji CO2 wśród nowych aut od 2008 roku, a udział aut elektrycznych w rynku samochodowym zostanie potrojony. Okazuje się jednak, że nie wszyscy producenci radzą sobie tak samo dobrze z nowymi, ostrzejszymi limitami. Niektórym nadal grożą gigantyczne kary.

Elektroniczny policjant w aucie - obowiązkowo już od 2022 roku?
Prawo

Elektroniczny policjant w aucie - obowiązkowo już od 2022 roku?

Inteligentny Asystent Prędkości to funkcjonalność już dziś obecna jako wyposażenie seryjne bądź opcjonalne w wielu modelach aut. Od 2022 roku ma to być wyposażenie obowiązkowe w nowych samochodach sprzedawanych na terytorium UE. Teoretycznie otwarta jest kwestia, czy będziemy mieli do czynienia z „asystentem” czy „ogranicznikiem” – Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu (ETSC) wolałaby tę drugą opcję. A w praktyce...

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Nowe obostrzenia co do emisji CO₂ już w 2030 roku? Tego chce Komisja Europejska
Aktualności

Nowe obostrzenia co do emisji CO₂ już w 2030 roku? Tego chce Komisja Europejska

Do tej pory plan zakładał, że emisję dwutlenku węgla trzeba będzie obniżyć do 2030 r. o 37,5 proc. Nagle KE postanowiła jednak dokręcić producentom śrubę i proponuje redukcję flotowej emisji CO₂ aż o 50 proc. (!). W branży zawrzało

Od września trudniej będzie uzyskać homologację na samochód, a stare mogą zostać cofnięte
Aktualności

Od września trudniej będzie uzyskać homologację na samochód, a stare mogą zostać cofnięte

Wszystkie kraje Unii Europejskiej od 1 września muszą wprowadzić surowszą procedurę homologacyjną nowych samochodów osobowych i ciężarowych, autobusów, przyczep oraz pojazdów specjalnych. Nowe przepisy wprowadzają także możliwość weryfikacji aut, które już homologację uzyskały. Przewidziano też surowe kary za ewentualne niezgodności.

Producenci aut zapłacą kary za nadmierną emisję. Kto zmieści się w nowym limicie?
Prawo

Producenci aut zapłacą kary za nadmierną emisję. Kto zmieści się w nowym limicie?

Większość producentów aut zapłaci kary za nadmierną emisję dwutlenku węgla przez sprzedawane w Europie samochody, a my – więcej za nowe auta, których cena będzie zawierać drakońskie kary czy – jak kto woli – opłaty. Niewielu producentów działających w Europie ma szansę dostosować średnią emisję swojej floty do początku 2021 roku.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Nowe normy emisji - setki tysięcy aut bez prawa do rejestracji?
Aktualności

Nowe normy emisji - setki tysięcy aut bez prawa do rejestracji?

Wraz końcem 2020 roku przestaje obowiązywać dotychczasowa „tymczasowa” norma emisji spalin Euro 6d-TEMP, a od 1 stycznia 2021 nowo rejestrowane auta mają spełniać ostrzejszą normę Euro 6d. Co stanie się z autami, które nie są zgodne z nowymi wymogami, które do tej pory nie zostaną sprzedane? W mediach pojawiły się spekulacje, że będą musiały trafić „na żyletki”. Wyjaśniamy, jak jest naprawdę.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Koniec Nivy - Łada znika z unijnego rynku
Aktualności

Koniec Nivy - Łada znika z unijnego rynku

Rosyjska Łada wycofuje się z rynku unijnego. Powodem nie jest jednak pandemia koronawirusa, a ekologia – producent nie ma modeli, które spełniałyby nowe unijne normy emisji spalin i nie planuje się do nich dostosowywać.

Decyzja TSUE ws. afery Volkswagena korzystna dla poszkodowanych w Polsce
Aktualności

Decyzja TSUE ws. afery Volkswagena korzystna dla poszkodowanych w Polsce

Volkswagen może być pozywany przed sądami w krajach, w których były sprzedawane samochody ze zmanipulowanym oprogramowaniem - orzekł Trybunał Sprawiedliwości UE (TSUE). Sprawa może mieć znaczenie również dla tysięcy nabywców aut tej marki w Polsce.

Trzeci rok z rzędu rośnie emisja CO2 nowych samochodów - winne SUV-y?
Aktualności

Trzeci rok z rzędu rośnie emisja CO2 nowych samochodów - winne SUV-y?

Wstępne dane opublikowane przez Europejską Agencję Środowiska pokazują, że 2019 rok był trzecim z rzędu, w którym wzrosła średnia emisja CO2 nowych samochodów sprzedawanych w Europie. Autorzy raportu winy upatrują w rosnącej popularności SUV-ów.

Polska w ogonie Europy, nasze drogi jednymi z najniebezpieczniejszych
Aktualności

Polska w ogonie Europy, nasze drogi jednymi z najniebezpieczniejszych

Komisja Europejska dokonała wstępnej oceny poziomu bezpieczeństwa drogowego w 2019 roku. Dobra wiadomość jest taka, że na europejskich drogach jest coraz bezpieczniej. Zła, że jednym z krajów, w którym ginie najwięcej osób jest Polska.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Kontrole na granicach przedłużone o kolejny miesiąc
Aktualności

Kontrole na granicach przedłużone o kolejny miesiąc

Kontrole graniczne na granicy wewnętrznej z krajami UE zostają przedłużone o kolejny miesiąc – poinformował wydział prasowy resortu spraw wewnętrznych i administracji. Nowelizację rozporządzenia w tej sprawie podpisał szef resortu Mariusz Kamiński.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.