Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Unia Europejska

Unia Europejska

Europejczycy szaleją z zakupami nowych samochodów, ale mają inne gusta od Polaków. Zwłaszcza w przypadku diesli i elektryków
Aktualności

Europejczycy szaleją z zakupami nowych samochodów, ale mają inne gusta od Polaków. Zwłaszcza w przypadku diesli i elektryków

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Zmiany dla kierowców w całej Unii. Zaczęły obowiązywać 22 maja
Aktualności

Zmiany dla kierowców w całej Unii. Zaczęły obowiązywać 22 maja

Autobus miejski z dieslem – jego dni są policzone. Ciężarówki też będą czyste. Unia wyznaczyła datę
Aktualności

Autobus miejski z dieslem – jego dni są policzone. Ciężarówki też będą czyste. Unia wyznaczyła datę

Rada Unii Europejskiej przyjęła rozporządzenie o nowych normach emisji spalin dla pojazdów ciężkich, które będą wchodzić w życie w najbliższych latach. Rozporządzenie zakład m.in. bezemisyjność autobusów miejskich. Po 20 dniach od publikacji rozporządzenia w Dzienniku Urzędowym UE zacznie się odliczanie.

Producenci wpadli w pułapkę. Regulacje CAFE i GSR2 wytępią z rynku tanie samochody
Aktualności

Producenci wpadli w pułapkę. Regulacje CAFE i GSR2 wytępią z rynku tanie samochody

Średnia cena nowego samochodu osobowego w Polsce to niemal 178 tys. zł – przekazał nam w kwietniu IBRM Samar. Wysoka? Już za siedem miesięcy gwałtownie podskoczy, bo producenci będą musieli zrekompensować sobie straty z powodu nowych regulacji CAFE. Pierwsze zdrożeją duże SUV-y, ale to inny gatunek jest zagrożony wyginięciem.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
W co gra Europa z Chinami, a w co Chiny z Europą? I co ma do tego wszystkiego Izera?
Wiadomości

W co gra Europa z Chinami, a w co Chiny z Europą? I co ma do tego wszystkiego Izera?

Chiny sprytnie wykorzystują przemianę energetyczną Europy. Dziś zdominowały już rynek fotowoltaiki na Starym Kontynencie. To samo chcą zrobić na rynku aut elektrycznych. Jak Europa chce z tym walczyć? Paradoksalnie - przyciągając na Stary Kontynent chińskie inwestycje. Po co? I co ma do tego polska Izera?

Przemyt do Rosji trwa w najlepsze. Dwa Cybertrucki zatrzymane podczas transportu na wschód
Aktualności

Przemyt do Rosji trwa w najlepsze. Dwa Cybertrucki zatrzymane podczas transportu na wschód

Przemyt dóbr luksusowych do Rosji trwa w najlepsze. Mimo sankcji i zakazów docierają tam produkty, których być nie powinno. Prawie na pewno jechały tam także dwie Tesle Cybertruck, które zatrzymano na granicy Litwy z Białorusią.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Europejska karta parkingowa przegłosowana. Jest jeszcze jedna ważna zmiana
Aktualności

Europejska karta parkingowa przegłosowana. Jest jeszcze jedna ważna zmiana

Europejska komisarz ds. równości Helena Dalli z dumą podkreśla, jak szybko udało się przegłosować nowe przepisy, które wprowadziły europejską kartę parkingową oraz wprowadziły bardzo ważne zmiany w kartach dla osób z niepełnosprawnością. Co dadzą nowe karty i kto będzie mógł je otrzymać?

Szef Toyoty w Polsce dla "Auto Świata": Wodór może całkowicie zastąpić ropę naftową
Aktualności

Szef Toyoty w Polsce dla "Auto Świata": Wodór może całkowicie zastąpić ropę naftową

- Gdybyśmy do produkcji wodoru wykorzystali zaledwie 4 proc. energii, która płynie do naszej planety ze Słońca, to można byłoby w ogóle zapomnieć o ropie naftowej — mówi Jacek Pawlak, szef Toyoty w Polsce i Europie Środkowej w rozmowie z "Auto Światem". Niestety, europejska motoryzacja to dziś kłębowisko problemów. Przejście na elektromobilność wymaga największych wydatków w historii tej branży.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jak rząd łupił kierowców po wejściu Polski do UE, a "Auto Świat" mu w tym przeszkodził
Aktualności

Jak rząd łupił kierowców po wejściu Polski do UE, a "Auto Świat" mu w tym przeszkodził

Dla wielu Polaków jedną z doraźnie odczuwalnych korzyści z przystąpienia Polski do Unii Europejskiej miało być zniesienie ograniczeń importu używanych aut. Plany rządzących były jednak inne: wysokie obciążenia fiskalne utrzymano, wbrew unijnym zasadom. Dzięki akcji dziennikarzy "Auto Świata" ten plan się nie powiódł, miliony złotych niesłusznie pobranych podatków wróciły do kieszeni obywateli, a państwo musiało zmienić przepisy.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Polskie drogi w 20 lat po wejściu do Unii Europejskiej. Możemy mówić o kolosalnej zmianie
Aktualności

Polskie drogi w 20 lat po wejściu do Unii Europejskiej. Możemy mówić o kolosalnej zmianie

"Ponad 5200 km dróg krajowych zrealizowaliśmy z wykorzystaniem ok. 104 mld zł pochodzących z funduszy unijnych" — informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) i zwraca uwagę, że to niemal połowa kwoty, jaką Polska od 2004 roku przeznaczyła na rozwój infrastruktury drogowej, czyli ok. 240 mld zł. Tak w skrócie przedstawia się bilans wejścia Polski do Unii Europejskiej, biorąc pod uwagę jedynie rozwój infrastruktury drogowej.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Przez 20 lat Polski w Unii Europejskiej na drogach zmieniło się więcej, niż można sądzić
Aktualności

Przez 20 lat Polski w Unii Europejskiej na drogach zmieniło się więcej, niż można sądzić

To już 20 lat naszej obecności w Unii Europejskiej. Weszliśmy do tego elitarnego grona o północy z 30 kwietnia na 1 maja 2004 r. Skutki tej decyzji były dwojakiego rodzaju — te natychmiastowe i takie, które dopiero z czasem odczuliśmy jako pozytywne zmiany.

Kierowcy będą otrzymywać mandaty z zagranicy. Nowe przepisy w Unii Europejskiej
Aktualności

Kierowcy będą otrzymywać mandaty z zagranicy. Nowe przepisy w Unii Europejskiej

Zbliża się koniec lekkomyślnej jazdy samochodem poza granicami swojego kraju. Nie chodzi o wysokość stawek mandatów, ale o nieuchronność otrzymania kary za popełnione wykroczenie. Wtedy wszyscy kierowcy powinni jeździć ostrożniej, a na drogach być bezpieczniej. W tym celu kraje należące do Unii Europejskiej muszą współpracować i skutecznie karać obcokrajowców. Oto szczegóły.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Nowy odcinek A2 Mińsk Mazowiecki – Siedlce z dofinansowaniem unijnym
Aktualności

Nowy odcinek A2 Mińsk Mazowiecki – Siedlce z dofinansowaniem unijnym

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej poinformowało, że 25 kwietnia br. podpisano umowę na dofinansowanie drugiej fazy budowy autostrady A2 na odcinku Mińsk Mazowiecki – Siedlce. Całkowita wartość II fazy inwestycji wynosi 637,14 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wyniesie 233,7 mln zł.

Konfiskata pojazdów pijanym kierowcom. Będą zmiany. Ministerstwo Sprawiedliwości wyjaśnia
Aktualności

Konfiskata pojazdów pijanym kierowcom. Będą zmiany. Ministerstwo Sprawiedliwości wyjaśnia

Ministerstwo Sprawiedliwości wydało oświadczenie w sprawie przepisów o konfiskacie pojazdów nietrzeźwych kierowców. Okazuje się, że od początku prac nad ustawą wątpliwości budziła m.in. obligatoryjność przepadku. Już teraz resort pracuje nad wprowadzeniem zmian.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
AFIR już obowiązuje, kierowcy powinni się cieszyć. Tylko rzeczywistość skrzeczy
Aktualności

AFIR już obowiązuje, kierowcy powinni się cieszyć. Tylko rzeczywistość skrzeczy

Z rozporządzenia AFIR powinni cieszyć się wszyscy kierowcy bez względu na to, czy zamierzają "do końca świata" jeździć dieslem, hybrydą, czy też już dziś wolą samochody elektryczne. O ile oczywiście uda się to rozporządzenie zrealizować w rozsądnym terminie – bo eksperci zajmujący się w Polsce elektromobilnością w kontekście AFIR wiele mówią o "wyzwaniach". Trzeba też wiedzieć, że AFIR nie jest lekarstwem na wszystkie problemy ograniczające popularność samochodów na prąd.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Rada UE przyjęła Euro 7. Normy zaostrzono, ale obyło się bez rewolucji
Aktualności

Rada UE przyjęła Euro 7. Normy zaostrzono, ale obyło się bez rewolucji

Rada Unii Europejskiej przyjęła rozporządzenie Euro 7. Akt prawny ustanawia przepisy o limitach emisji z pojazdów drogowych i o trwałości akumulatorów i ma jeszcze bardziej obniżyć emisje zanieczyszczeń ze spalin i z hamowania.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziś wchodzi w życie AFIR. Co ta rewolucja oznacza dla ciebie i innych kierowców
Aktualności

Dziś wchodzi w życie AFIR. Co ta rewolucja oznacza dla ciebie i innych kierowców

AFIR zaczyna obowiązywać w sobotę, 13 kwietnia 2024 r. i wprowadza największą motoryzacyjną rewolucję obecnej dekady, na dodatek szalenie trudną do przeprowadzenia. Co zmieni? I jak bardzo? Oto wszystko, co trzeba wiedzieć o AFIR (w skrócie), o którym zaraz będą mówić wszyscy — i to co najmniej przez następne 10 lat.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Paliwo 50 gr w górę z dnia na dzień? UE chce ograniczyć emisję CO2
Aktualności

Paliwo 50 gr w górę z dnia na dzień? UE chce ograniczyć emisję CO2

Paliwo na stacjach paliw droższe o 50 gr z dnia na dzień? Taki scenariusz jest realny, jeśli Unia Europejska wdroży nowe dyrektywy związane z ekologią, co jest w zasadzie pewne. Jak informuje "Rzeczpospolita", w efekcie dostaniemy nowy podatek podobny do akcyzy.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
AFIR to rewolucja dla kierowców. Ekspert wyjaśnia, czy ta zmiana niesie ryzyko dla Polski
Aktualności

AFIR to rewolucja dla kierowców. Ekspert wyjaśnia, czy ta zmiana niesie ryzyko dla Polski

Dziś AFIR może jeszcze brzmieć tajemniczo, ale lada chwila ten skrót będzie na ustach wszystkich. AFIR to bowiem największa motoryzacyjna rewolucja obecnej dekady. W rozmowie z Auto Światem ekspert odpowiada, czy AFIR niesie ryzyko dla Polski i czy przypadkiem kierowcy nie będą musieli do tego dopłacić.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jak bardzo podrożałyby chińskie auta, gdyby UE wyraźnie podniosła cło? Analitycy odpowiadają
Wiadomości

Jak bardzo podrożałyby chińskie auta, gdyby UE wyraźnie podniosła cło? Analitycy odpowiadają

Na polskim rynku debiutują kolejne chińskie marki aut i za każdym razem ich ceny budzą powszechną sensację. A gdyby tak Unia Europejska podwyższyła cło na importowane z Państwa Środka pojazdy — i to mocno? Czy wówczas modele z Chin nadal wygrywałaby ceną z rywalami z Europy, USA, Japonii i Korei? Sprawdzili to analitycy z Transport&Environment. I mamy sensację.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Spieszcie się kupować tanie chińskie elektryki. Szybko mogą zdrożeć albo... zniknąć
Aktualności

Spieszcie się kupować tanie chińskie elektryki. Szybko mogą zdrożeć albo... zniknąć

Postępowanie Komisji Europejskiej w sprawie subsydiowania przez rząd chiński samochodów elektrycznych sprzedawanych w Europie zaczęło się w październiku 2023 r. i miało potrwać nawet 13 miesięcy. Jednak sprawy nabrały tempa, którego chyba nikt się nie spodziewał: od ponad trzech tygodni każde chińskie auto elektryczne trafiające do UE jest rejestrowane na potrzeby obłożenia cłem z mocą wsteczną. Niewykluczone, że "karne" stawki dotkną samochody, które właśnie zamawiane są przez europejskich klientów, a importerzy na słony rachunek nie będą czekać aż do listopada.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Prezes Renault w "Liście do Europy". Ważny głos w decydującym momencie dla branży
Aktualności

Prezes Renault w "Liście do Europy". Ważny głos w decydującym momencie dla branży

Luca de Meo napisał List do Europy rozesłany do kluczowych decydentów i zainteresowanych stron na kilka tygodni przed wyborami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor generalny Renault Group wzywa do mobilizacji, żeby skutecznie przeprowadzić transformację energetyczną w europejskim przemyśle motoryzacyjnym, który czeka wiele wyzwań.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.