Dacia Duster I

Dacia Duster (I) Foto: Auto Świat
Dacia Duster (I)
  • NA RYNKU: 2010-18
  • SILNIKI: 1.2-1.6 85-125 KM
  • CENY: OD 19 500 zł

Dacia wypuściła Dustera stosunkowo późno, ale auto szybko stało się rynkowym hitem. Przepis, jak to w Dacii, był dość prosty: wziąć sprawdzone rozwiązania z Renault (silniki, skrzynie) i Nissana (napęd 4x4), dorzucić przyjemne dla oka nadwozie (i nieco mniej pociągający kokpit), a na koniec – dość atrakcyjne ceny. Tak, kiedyś Duster był tanim autem, dziś już tani nie jest, zresztą pierwsze generacje rumuńsko-francuskiego SUV-a dość wolno tracą na wartości, co oznacza, że w przypadku opisywanego Dustera I bez 30 tys. zł w kieszeni nie ma nawet co marzyć o sensownym egzemplarzu. Polecamy głównie odmiany 4x4, bo zapewniają zaskakująco dobre zdolności terenowe. Silniki: wśród benzynowych złym wyborem będzie w zasadzie tylko 1.2 TCe, a zwłaszcza egzemplarz z początku produkcji (duży pobór oleju, nietrwały rozrząd). Diesle 1.5 dCi nie mają już dużych kłopotów z panewkami, uwaga na awarie skrzyń biegów.

Tandetne plastiki, zwłaszcza przed modernizacją. Sporo aut z polskich salonów, ale wyposażenie często dość średnie Foto: Auto Świat
Tandetne plastiki, zwłaszcza przed modernizacją. Sporo aut z polskich salonów, ale wyposażenie często dość średnie

Dacia Duster I - dane techniczne

Nadwozie SUV 5d: wym. 4315/1822/1625 mm, rozstaw osi 2673 mm, poj. bagażnika 408-1570 l (wersja 4x4), 475-1636 l (2WD), prześwit 205-210 mm, dmc przyczepy 1200-1500 kg.