Jest jednak i dobra wiadomość dla amatorów jazdy z wiatrem we włosach: modele typu coupe-cabrio nic nie robią sobie z zimna ani wilgoci. A przynajmniej – jak pokazuje przykład Peugeota 206 CC – do czasu. Francuski maluch ze składanym dwuczęściowym dachem pojawił się na rynku w 2000 r. i z miejsca podbił serca klientów – nie tylko wyglądem, lecz także przystępną ceną. Efekt? 360 tysięcy egzemplarzy sprzedanych w siedem lat (2000-07) to wynik w tym segmencie niespotykany. Wybór (i rozrzut cenowy) jest zatem dość duży – podpowiadamy, na co zwrócić uwagę podczas oględzin małego „francuza”.

Peugeot 206 CC - problemy jak ze "zwykłym" modelem

Pod względem mechaniki 206 CC praktycznie nie różni się od swych zamkniętych „braci”. Musimy się więc liczyć z bolączkami typowymi dla „206-ek”: awaryjnym zawieszeniem, usterkową elektroniką czy też matowiejącymi odbłyśnikami reflektorów. Większość z nich wyeliminujemy jednak tanim kosztem. Peugeot 206 to bardzo popularny model, znalezienie niedrogich zamienników nie przysparza zatem żadnych problemów.

Peugeot 206 CC - uwaga na składany dach

Gorzej, jeśli będzie trzeba usunąć usterki dachu. Z czasem zaczynają one niestety trapić większość „206-ek” coupe-cabrio. Szczególną ostrożność zachowajmy w przypadku egzemplarzy sprowadzonych z Zachodu (choć w zasadzie tylko na takie będziemy skazani). Jeśli podwozie ma przestawioną geometrię, dach będzie sprawiał jeszcze więcej kłopotów.

Peugeot 206 CC - co pod maską?

Do wyboru mamy dwa silniki benzynowe: 1.6/109 i 2.0/136 KM, a także oszczędnego i dynamicznego diesla 1.6 HDI/109 KM (lata 2005-07; wiele egzemplarzy wyposażono w filtr cząstek stałych FAP). Godne polecenia są w zasadzie wszystkie motory, choć bazowy benzyniak nadaje się wyłącznie do spokojnej jazdy po nadmorskich bulwarach.

Odmiana dwulitrowa zapewnia dobre osiągi („setka” w ok. 9 sekund), ale dość dużo pali – średnio 10-11 l/100 km. Ceny zakupu Peugeota 206 CC zaczynają się już poniżej 10 tys. zł, jednak za takie pieniądze oprócz samochodu z reguły otrzymujemy również... kłopoty (i to niemałe). Na auto w dobrym stanie trzeba przeznaczyć co najmniej 18-20 tys. zł.

Peugeot 206 CC - podsumowanie

Ceny Peugeotów 206 CC z początku produkcji są dziś bardzo przystępne, choć zakup sensownego egzemplarza wymaga wyłożenia co najmniej 18-20 tys. zł. Koniecznie skontrolujmy mechanizm składania, a także szczelność dachu. Pozostałe awarie nie powinny być drogie do usunięcia.