- Skoda Karoq to idealny towarzysz codziennych podróży
- Trochę przeszkadza nieprecyzyjny system start-stop
- Widoczność z kabiny jest więcej niż zadowalająca
Skoda Karoq 1.0 TSI - wnętrze, widoczność i skrzynia DSG
Owszem, może nie wywołuje skrajnych uczuć, ale właśnie tego oczekuje się od Skody. W Karoqu przemyślane rozwiązania i zaskakująco dynamiczny układ napędowy z silnikiem 1.0 TSI sprawiają, że można na nim polegać w większości sytuacji, jakie spotykają przeciętnego kierowcę na co dzień. Osobiście cenię ten model za przestronne, funkcjonalne i dobrze wyposażone wnętrze, dobrą widoczność we wszystkich kierunkach oraz świetną pracę dwusprzęgłowej skrzyni DSG, która spisuje się doskonale zwłaszcza w warunkach miejskich.
Skoda Karoq 1.0 TSI - kamera cofania i system start-stop
Tu znowu muszę się powtórzyć, ale moje negatywne uwagi w zasadzie ograniczają się tylko do umiejscowienia kamery wstecznej, która przy jesienno-zimowej aurze często ulega zabrudzeniom, przez co obraz na pokładowym ekranie multimediów bywa niewyraźny. To jednak pospolita bolączka wielu innych modeli, w których obiektyw kamery nie jest niczym osłonięty. Na szczęście w naszej Skodzie Karoq 1.0 TSI czujniki cofania działają bezbłędnie więc z parkowaniem nie ma problemów.
Kolejna rzecz to system start-stop. Potrafi on wyłączyć silnik jeszcze przed zatrzymaniem się samochodu, np. gdy dojeżdżamy do skrzyżowania, by ponownie uruchomić go z pewnym opóźnieniem, gdy chcemy płynnie kontynuować jazdę bez zatrzymywania się. Czasami powoduje to delikatne szarpnięcie. Na szczęście także i na to jest sposób - przyciskiem na konsoli środkowej działanie start-stopu można dezaktywować, ale trzeba pamiętać, by robić to po każdym uruchomieniu silnika, bo domyślnie układ ten jest włączony.
Skoda Karoq 1.0 TSI - dziennik pokładowy
W grudniu stan licznika naszej długodystansowej Skody Karoq 1.0 TSI przekroczył 20 tys. km. Auto dostało nowe opony zimowe Continental WinterContact 215/50 R18, a średnie spalanie długookresowe wynosiło 8,3 l/100 km.
Skoda Karoq 1.0 TSI - dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 999 cm3, R3, turbo, benzynowy |
Moc | 115 KM przy 5000-5500 obr./min |
Moment obrotowy | 200 Nm przy 2000-3500 obr./min |
Skrzynia biegów i napęd | 7-biegowy automat DSG, napęd na przód |
Prędkość maksymalna | 186 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,7 s |
Średnie zużycie paliwa | 5,3 l/100 km (producent) |
Masa własna | 1361 kg |
Cena | od 95,4 tys. zł |