Auto Świat Używane Testy długodystansowe Seat Leon 2.0 TDI X-Perience - test długodystansowy (cz. 8)

Seat Leon 2.0 TDI X-Perience - test długodystansowy (cz. 8)

Autor Szczepan Mroczek
Szczepan Mroczek

Licznik naszego Seata Leona 2.0 TDI X-Perience wyświetlił 19 637 km, a na desce rozdzielczej pojawił się komunikat: niski poziom oleju. Kilka minut po wyłączeniu silnika sprawdziliśmy za pomocą bagnetu, że poziom oleju spadł, ale jeszcze nie dotarł do dolnej granicy. W instrukcji obsługi znaleźliśmy wytyczne dotyczące norm jakie powinien spełniać olej longlife do silnika VW 2.0 TDI. Po wlaniu pół litra dedykowanego oleju komunikat na zegarach wygasł

Seat Leon 2.0 TDI X-PerienceŻródło: Auto Świat / Adam Miuła
  • Zbyt szybka jazda może skutkować przegrzaniem silnika
  • Jadąc szybko autostradą warto kontrolować temperaturę oleju
  • Za mocno rozgrzany olej traci swoje właściwości

Volkswagen zaleca długie okresy międzyprzeglądowe. Komputer naszego Seata Leona X-Perience informuje, że na wymianę oleju powinniśmy się stawić w serwisie dopiero przy przebiegu 30 tys. km. Postępujemy zgodnie z zaleceniami producenta, ale jeśli planujecie pokonać swoim samochodem więcej niż 250 tys. km warto zainwestować w częstszą wymianę oleju. Z pewnością wpłynie to pozytywnie na długowieczność silnika i jego osprzętu.

Autor Szczepan Mroczek
Szczepan Mroczek
Powiązane tematy:SeatSeat Leon