• Coraz częściej SUV-y sprzedaje się tylko z napędem na jedną oś
  • Skoda Karoq z napędem na przednią oś sprawdzi się w mieście
  • Są momenty gdzie chciałoby się wyłączyć całkowicie elektronikę ale nie można

Wiadomo, że kiedyś, dawno temu jeśli mieliśmy na myśli SUV-a, to niemal oczywiste było, że ma on napęd na cztery koła. Dziś to rozwiązanie coraz rzadziej spotykane, bo przecież w SUV-ach nie chodzi o jazdę w terenie, ale m.in. o podwyższoną pozycję za kierownicą albo o przestronną kabinę, jaką nowoczesne SUV-y zawdzięczają wysoko poprowadzonej linii dachu. Nasza testowa Skoda Karoq 1.0 TSI ma zatem napęd tylko na przód. Jak sprawdza się, gdy drogi pokrywa warstwa śniegu i lodu?

Skoda Karoq 1.0 TSI - idealna do miasta

W mieście, nawet gdy popada, nigdy nie jeździ się ciężko. Może tylko wtedy, gdy śnieg sypie non-stop od rana do wieczora, a pługi nie nadążają za czyszczeniem ulic. W minionym roku w grudniu raz doszło do takiej sytuacji. Dla Skody Karoq z napędem na przednią oś nie jest to jednak problem. Przecież nawet w trakcie opadów na miejskich, asfaltowych ulicach nie mamy kopnego śniegu z miękkim podłożem. A śliski asfalt pokryty śniegiem to bułka z masłem.