Skrót „Ti” już od paru ładnych lat dobrze kojarzy się fanom Alfy Romeo. Sięgnijmy choćby kilkanaście lat wstecz – furorę robiły już 147 i 156 Ti, a potem też „159-ka” z pakietem Ti i fantastycznymi fotelami oraz z efektowymi 19-calowymi felgami, które niejednego fana włoskiej motoryzacji potrafiły rozpalić do czerwoności... Nic więc dziwnego, że odmiany Turismo internazionale (stąd skrót „Ti) trafiły też do Giulii i Stelvio. Dziś, przy okazji wprowadzenia cennika na rok 2021, Włosi zdradzają szczegóły dotyczące „nowego” Stelvio Veloce Ti. I choć można odnieść wrażenie, że Veloce Ti debiutuje dopiero teraz, to nie jest to prawda – wersja była też dostępna w poprzednim roku modelowym, ale teraz wprowadzono kilka zmian.
Przeczytaj też:
Jak czytamy w komunikacie prasowym, oferta Stelvio MY21 została wzbogacona m.in. o nowe 21-calowe felgi aluminiowe (pokreślmy – to opcja!), gdyż do tej pory występowało ono z obręczami o rozmiarze nie większym niż 20 cali. Nowe felgi dostępne są zarówno w kolorze srebrnym, jak i z oksydowanym wykończeniem, a także w specjalnej wersji zarezerwowanej wyłącznie dla wariantu Quadrifoglio.
Alfa Romeo Stelvio Veloce Ti – ceny oraz wyposażenie
Ponadto, Veloce Ti w standardzie oferuje bogate wyposażenie oraz najnowocześniejszą technologię, nawiązującą do topowej odmiany Quadrifoglio, z którą Veloce Ti dzieli wspólne elementy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Tylny zderzak ze specjalną dolną osłoną, nadkola lakierowane w kolorze nadwozia oraz aluminiowe łopatki do obsługi automatycznej skrzyni biegów, przytwierdzone do kolumny kierownicy. Wnętrze nawiązuje do odmiany Quadrifoglio, cechując się sportowymi fotelami wykończonymi skórą i Alcantarą, czarną podsufitką oraz ekskluzywnymi elementami z prawdziwego włókna węglowego. Ciemne akcenty widoczne są również na zewnątrz samochodu w postaci czarnych obramowań szyb, grilla i lusterek oraz przyciemnianych szyb i emblematów „Stelvio”, „Q4”, a także „Veloce Ti”.
Stelvio Veloce Ti dostępne jest z silnikiem benzynowym 2.0 turbo o mocy 280 KM lub turbodieslem 2.2 o mocy 210 KM – oba zestawiono z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na cztery koła Q4. Co ważne, 4-cylindrowe jednostki Stelvio Veloce Ti zostały w całości wykonane z aluminium, a wał napędowy – z włókna węglowego. Ceny? Wersja benzynowa kosztuje od 256 200 zł, zaś diesel – od 255 200 zł.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo