Auto Świat Wiadomości Aktualności Audi zamyka fabrykę w Brukseli. Nadciąga niespotykana fala zwolnień

Audi zamyka fabrykę w Brukseli. Nadciąga niespotykana fala zwolnień

Tylko do końca lutego przyszłego roku będzie działała fabryka Audi w Brukseli. Cytowany przez Reutersa rzecznik Audi Peter D'hoore stwierdził, że nie znaleziono alternatywy dla zamknięcia zakładu.

Audi – fabryka w Brukseli
Auto Świat / Tomasz Kamiński
Audi – fabryka w Brukseli

Przez europejską branżę motoryzacyjną przetacza się niespotykana dotychczas fala zwolnień. Po kilku latach hossy, które nastąpiły po czasie związanym z pandemią, nadeszły trudne chwile. Te są m.in. efektem rozpoczęcia produkcji aut elektrycznych, które z racji wysokich cen i obaw klientów sprzedają się znacznie poniżej oczekiwań i potrzeb producentów, a także pojawienia się chińskiej konkurencji.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Audi zamyka fabrykę w Brukseli, bo nie znalazło na nią chętnych

O tym, że skutki zmian na rynku motoryzacyjnym mogą mieć fatalny skutek, przekonało się Audi. Już w listopadzie br. było prawdopodobne, że luksusowy oddział Volkswagena będzie musiał zamknąć fabrykę w Brukseli po tym, jak nie udało się znaleźć nabywcy na podupadający zakład. Reuters przypomina, że w październiku belgijskie media sugerowały, że wśród zainteresowanych przejęciem fabryki był chiński producent Nio. Tymczasem William Li, dyrektor generalny Nio, zaprzeczył tym doniesieniom.

Ostatecznie informację o zamknięciu fabryki przekazał w czwartek (12 grudnia) rzecznik Audi Peter D'hoore. Produkcja aut w Brukseli zakończy się do 28 lutego 2025 r. Cytowany przez Reutersa Gerd Walker, członek zarządu Audi AG i szef produkcji, przyznał, że "decyzja o zamknięciu fabryki w Brukseli jest bolesna" i dodał: "Osobiście była to najtrudniejsza decyzja, jaką kiedykolwiek musiałem podjąć w swojej karierze zawodowej".

Tysiące ludzi traci pracę. W trudnej sytuacji nie tylko Audi

Decyzja o wygaszaniu produkcji oznacza, że tysiące ludzi straci pracę. Serwis tvn24.pl informuje, że tylko w 2024 r. z zakładu będzie musiało odejść do 1,5 tys. ludzi. W przyszłym roku firma rozstanie się z nawet 1,1 tys. pracowników.

Audi jest kolejnym już producentem samochodów, który zapowiedział wprowadzenie daleko idących oszczędności. O cięciu kosztów informował już m.in. Mercedes, a także Nissan, Ford i Volkswagen. Ten ostatni już we wrześniu br. przekazał, że musi zakończyć działający w firmie program bezpieczeństwa zatrudnienia, który chronił pracowników przed zwolnieniami do 2029 r.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków