Na odcinku autostrady A1 pomiędzy Radomskiem oraz granicą województw łódzkiego i śląskiego właśnie dobiegły końca prace związane z budową tego fragmentu drogi. Jak poinformował nas Maciej Zalewski, który odpowiada za komunikację społeczną w łódzkim oddziale GDDKiA, ok. godz. 11 drogowcy usunęli ostatnie zabezpieczenia i kierowcy mogą korzystać z trzech pasów ruchu na każdej z jezdni. Dzięki temu ww. fragment drogi staje się pierwszym z pięciu odcinków pomiędzy Tuszynem i Częstochową z docelowym trzypasowym układem ruchu.

Autostrada A1 – do końca 2021 r. niemal 56 km w docelowym układzie

Łódzki oddział GDDKiA informuje, że to nie koniec dobrych wiadomości dla kierowców poruszających się budowaną właśnie autostradą A1. W połowie grudnia ma zostać oddany do użytku kolejny odcinek. Tym razem będzie to blisko 4-kilometrowy odcinek w kierunku Łodzi znajdujący się pomiędzy węzłami Piotrków Trybunalski Południe i Piotrków Trybunalski Zachód wraz z łącznicami obu węzłów. W efekcie kierujący będą mogli poruszać się po pełnym przekroju obu jezdni na niemal 16-kilometrowym odcinku pomiędzy Tuszynem i węzłem Piotrków Trybunalski Południe.

Budowa autostrady A1 od Tuszyna do Częstochowy Foto: GDDKiA
Budowa autostrady A1 od Tuszyna do Częstochowy

Jeszcze przed końcem 2021 r. zgodnie z planem powinny zostać udostępnione kolejne dwujezdniowe fragmenty autostrady A1. Pierwszym z nich jest odcinek Kamieńsk–Radomsko (woj. łódzkie), drugim pozostałe 10 km w woj. śląskim, od okolic Kruszyny do początku obwodnicy Częstochowy, wraz z drugim wiaduktem nad linią kolejową w sąsiedztwie węzła Częstochowa Północ. Po zakończeniu prac na wszystkich ww. odcinkach kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie na długości ok. 56 km.

Autostrada A1 nadal z obniżonym limitem prędkości

GDDKiA ostrzega, że mimo przekazania do ruchu pełnej szerokości obu jezdni, wciąż będzie obowiązywało ograniczenie prędkości niższe niż docelowe (140 km/h). Wynika to z faktu, że na pozostałych czterech odcinkach wciąż prowadzone są prace i obniżony limit prędkości będzie obowiązywał do zakończenia kontraktów. Wszystko wskazuje na to, że nastąpi to w trzecim kwartale 2022 r., kiedy to powinna zakończyć się budowa 24-kilometrowego odcinka Piotrków Trybunalski–Kamieńsk.