Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowę na wykonanie pozostałych do zrealizowania prac na autostradzie A1 na odcinku Częstochowa Północ — Częstochowa Blachownia. Mowa o 20-kilometrowym fragmencie, którego budowę miało dokończyć konsorcjum firm Salini oraz Todini, ale z przyczyn leżących po stronie wykonawcy GDDKiA odstąpiła od umowy na realizację.

A1 Częstochowa Północ - Częstochowa Blachownia Foto: GDDKiA
A1 Częstochowa Północ - Częstochowa Blachownia

Teraz dokończeniem budowy wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zajmie się firma Strabag, która ma na to dziewięć miesięcy z wyłączeniem okresu zimowego, tj. od 16 grudnia do 15 marca. To oznacza, że całość prac powinna zostać zakończona do czerwca 2023 r. "W ramach tej umowy zostaną dobudowane trzecie pasy ruchu o długości prawie 1,8 km. Zlokalizowane będą po wewnętrznej stronie istniejących jezdni. Początek swój będą miały około 700 m przed wiaduktem autostradowym (WA352) nad linią kolejową, a koniec w rejonie węzła Częstochowa Północ" — informuje GDDKiA.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Oprócz budowy trzecich pasów nowy wykonawca ma do dokończenia jeszcze szereg zadań. Są to prace związane z:

  • robotami wykończeniowymi na węzłach Częstochowa Blachownia, Częstochowa Jasna Góra oraz Częstochowa Północ,
  • wykonaniem dróg serwisowych i technologicznych, w tym zaprojektowaniem i wykonaniem drogi dojazdowej dla połączenia ul. Prostej w Mykanowie z ul. Połaniecką w Częstochowie,
  • zakończeniem robót melioracyjnych,
  • wykończeniowymi pracami drogowymi, mostowymi, branżowymi oraz zielenią,
  • przebudowaniem skrzyżowania drogi krajowej nr 46 z drogą powiatową i gminną w Blachowni w rejonie przejazdu kolejowego (budowa i przebudowa pasów włączeń i wyłączeń oraz sygnalizacji świetlnej na drodze krajowej),
  • wprowadzeniem docelowej organizacji ruchu,
  • uzyskaniem wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych.