Przy okazji podsumowania 2023 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybiegła w przyszłość i zapowiedziała, na które odcinki nowych dróg mogą liczyć kierowcy w 2024 r. Już teraz wiadomo, że jeszcze w br. pierwsi kierowcy przejadą całym polskim odcinkiem międzynarodowego korytarza Via Baltica, który łączy Polskę z Litwą, Łotwą i Estonią oraz Finlandią.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Już za kilka miesięcy kierowcy pojadą całą drogą S61

W Polsce fragmentem tego międzynarodowego szlaku transportowego jest droga ekspresowa S61. Tras prowadzi od Ostrowi Mazowieckiej w woj. mazowieckim przez woj. podlaskie i część województwa warmińsko-mazurskiego aż do granicy z Litwą w Budzisku.

Via Baltica - październik 2023 r.
Via Baltica - październik 2023 r.

Jak przypomina PAP, cała ta droga ma ok. 220 km długości i w 2023 r. do użytku oddano kolejne 49 km tej trasy, tj. węzeł Łomża Zachód, dzięki któremu mogą już korzystać z odcinka Łomża Południe — Łomża Zachód, fragment Ełk Południe — Wysokie (węzeł Kalinowo) oraz fragment Ostrów Mazowiecka Północ — Śniadowo.

Przejezdność w 2024 r., finał budowy dopiero w kolejnym roku

GDDKiA zapowiada, że w 2024 r. mają zakończyć się prace na 13-kilometrowym odcinku S61 od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno. Drogowcy wyjaśniają, że trasa będzie pełniła rolę obwodnicy Łomży i w połowie 2024 r. zostanie udostępniona do ruchu na zasadzie przejezdności.

W początkowej fazie kierowcy pojadą jedną nitką mostu na Narwi, dzięki czemu samochody jadące drogą S61 do granicy z Litwą, w tym ciężarówki, będą już omijały Łomżę. Na uzyskanie pełnego standardu dwujezdniowej drogi ekspresowej trzeba jednak jeszcze poczekać. To ma nastąpić dopiero w 2025 r.