Auto Świat Wiadomości Aktualności Chińczycy zrozumieli, czego chce Europa. Już działają, by zwiększyć zainteresowanie

Chińczycy zrozumieli, czego chce Europa. Już działają, by zwiększyć zainteresowanie

Chińczycy nie zwalniają tempa i zamierzają być jeszcze bardziej konkurencyjni niż do tej pory. W przeciwieństwie do producentów z Europy, producenci z Chin bardziej skupią się na samochodach z... silnikami spalinowymi. W ten sposób chcą jeszcze bardziej przyciągnąć do siebie klientów. BYD już nad tym pracuje.

BYD Seal U DM-i
BYD
BYD Seal U DM-i
  • Chińscy producenci zamierzają wprowadzać do Europy więcej hybryd, które są cenione na starym kontynencie
  • Jednym z elementów strategii jest unikanie unijnych ceł na auta elektryczne, co pozwala oferować konkurencyjne modele
  • Do 2025 r. BYD planuje otworzyć ponad 1000 punktów sprzedaży w 29 krajach europejskich oraz zwiększyć produkcję w zakładach na Węgrzech i w Turcji.

Gigant motoryzacyjny BYD, znany jako największy na świecie producent samochodów elektrycznych, wprowadza istotne zmiany w swojej strategii na rynku europejskim. Oprócz aut na prąd, które nadal będą kluczowym elementem oferty, firma postawi na hybrydy zwykłe oraz typu plug-in. To ruch, który nie tylko ma zwiększyć sprzedaż, ale także pomóc w uniknięciu unijnych ceł karnych nakładanych na pojazdy elektryczne importowane z Chin.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Chińczycy już wprowadzają zmiany

Pierwsze efekty tej zmiany strategii są już widoczne, także w Polsce. Oprócz elektrycznych modeli, takich jak Atto 2 czy Seal, BYD wprowadził do oferty hybrydowego Seal U typu plug-in. Model ten ma łączny zasięg przekraczający 1000 km. To jednak dopiero początek – BYD planuje wprowadzenie kolejnych modeli hybrydowych na rynek europejski, co może znacząco wpłynąć na układ sił w segmencie pojazdów elektrycznych i hybrydowych.

Do końca 2025 r. firma zamierza być obecna w 29 krajach europejskich, otwierając przy tym ponad 1000 punktów sprzedaży. W planach jest także dalsze rozszerzenie gamy modelowej – już wkrótce na rynek trafi Dolphin Surf, mały i niedrogi samochód elektryczny (wcześniej znany jako Seagull), który stanie w szranki m.in. z Dacią Spring.

BYD Seal U DM-i
BYD Seal U DM-iBYD

Chińczycy przenoszą produkcję do Europy i ominą cła

Chiński producent zamierza również rozpocząć produkcję samochodów w swoich europejskich zakładach na Węgrzech i w Turcji. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, nie będą to wyłącznie elektryki. W planach są także modele z silnikami spalinowymi przeznaczone na rynek europejski. Oba zakłady mają osiągnąć roczną zdolność produkcyjną na poziomie 150 tys. pojazdów.

BYD agresywnie wkracza na europejski rynek, wywierając coraz większą presję na lokalnych producentów. Szczególnie interesujące będzie, jak europejscy klienci przyjmą nowe hybrydy typu plug-in. Czy kolejne modele zdobędą uznanie wśród wymagających użytkowników? Na odpowiedź nie będziemy musieli długo czekać.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków