Auto Świat Wiadomości Aktualności Dacia Sandero nie jest już numerem 1 w Europie. Powrócił lider sprzed pięciu lat

Dacia Sandero nie jest już numerem 1 w Europie. Powrócił lider sprzed pięciu lat

Dacia Sandero straciła tytuł najlepiej sprzedającego się modelu w Europie. Renault, właściciel Dacii, i tak ma powody do zadowolenia, bo na pierwsze miejsce, po pięciu latach, ponownie wskoczył jeden z modeli francuskiej marki. Cieszyć mogą się także chińscy producenci, którzy zanotowali ogromny wzrost sprzedaży.

W Europie Dacia Sandero musiała uznać wyższość konkurenta spod znaku Renault
Krzysztof Słomski / Auto Świat
W Europie Dacia Sandero musiała uznać wyższość konkurenta spod znaku Renault
  • Renault Clio odzyskało tytuł najczęściej sprzedawanego auta w Europie po pięciu latach, detronizując Dacię Sandero
  • Chińscy producenci zanotowali ogromny wzrost sprzedaży w Europie
  • Całkowita liczba rejestracji samochodów w Europie wzrosła nieznacznie w porównaniu do ubiegłego roku

Wygląda na to, że europejski rynek motoryzacyjny staje się coraz mniej przewidywalny. No bo jak inaczej określić sytuację, w której dotychczasowy lider sprzedaży, Dacia Sandero, musi uznać wyższość konkurenta z grupy, a do tego wszyscy producenci coraz częściej muszą konkurować z autami chińskich producentów.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Renault Clio po pięciu latach wróciło na pozycję lidera

Porównując kwiecień 2025 r. z analogicznym okresem ub.r., mogłoby się wydawać, że europejski rynek prawie się nie zmienił. Z danych JATO Dynamics wynika, że w ubiegłym miesiącu zarejestrowano 1 mln 078 tys. 521 samochodów, co oznacza wzrost o 0,1 proc. Na przestrzeni czterech pierwszych miesięcy, informuje serwis Motor1.com, różnica także jest minimalna, bo w 28 krajach Starego Kontynentu zarejestrowano 4 mln 467 tys. 681 aut, zaledwie o 0,15 proc. więcej niż w tym samym okresie 2024 r. Nie oznacza to jednak całkowitej stagnacji.

Po raz pierwszy po pięciu latach na pierwsze miejsce wśród najchętniej kupowanych modeli wróciło Renault Clio (18 977 sprzedanych egzemplarzy). Francuskie auto zdetronizowało dotychczasowego lidera, Dacię Sandero (18 590 szt.), która uplasowała się na drugim miejscu i wyprzedziło Peugeota 208 (16 529 szt.). Dużym zaskoczeniem może być to, że czwartą lokatę zajął Volkswagen Tiguan (16 277 szt.).

Modele BYD popularniejsze niż samochody Tesli

Ogromną niespodzianką może być także wynik chińskich producentów, którzy w kwietniu br. zanotowali wzrost sprzedaży o aż 121 proc. BYD rejestrując 7231 samochodów elektrycznych po raz pierwszy wyprzedził Teslę, która sprzedała 7165 egzemplarzy swoich modeli. Duży wzrost zainteresowania zanotowało również MG (+27 proc.).

Powody do zadowolenia ma jednak nie tylko MG, lecz także Geely. Ta druga marka co prawda straciła w oczach klientów (-12 proc.), ale jak wyjaśnia niemiecki serwis, teraz, tak jak i MG, ma równomiernie rozłożony wolumen sprzedaży pomiędzy modele benzynowe, elektryczne i hybrydy plug-in.

Skoda Elroq najpopularniejszym samochodem wśród aut elektrycznych

Europejscy klienci coraz przychylniej patrzą nie tylko na modele z Chin, lecz także na samochody elektryczne i hybrydy plug-in. Sprzedaż modeli zeroemisyjnych w kwietniu br. zamknęła się liczbą 184 312, co oznacza wzrost o 28 proc. Teraz auta elektryczne mają już 17 proc. udziału w rynku. Dużo mniejszy udział mają hybrydy plug-in (9,1 proc.), ale te odnotowały wzrost sprzedaży w ubiegłym miesiącu na poziomie 31 proc.

Ciekawostek nie brakuje również wśród samochodów elektrycznych. W kwietniu 2025 r. najpopularniejszym modelem była Skoda Elroq. W ubiegłym miesiącu Czesi sprzedali 7998 sztuk elektrycznego kompaktowego SUV-a. Na drugim i trzecim miejscu znalazły się dwa modele Volkswagena, tj. ID.3 (6932 szt.) oraz ID.7 (6776 szt.).

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków