Nowa trasa jest dwujezdniową drogą klasy GP (główna o ruchu przyśpieszonym) z dwoma pasami ruchu na każdej jezdni. W ramach prac powstał wiadukt nad drogą do miejscowości Budzistowo, ekrany akustyczne, a także oświetlenie nowej trasy, chodniki i ścieżki pieszo-rowerowe.
DK11 do Kołobrzegu: kontrakt na ponad 56 mln zł
Droga powstawała obok funkcjonującego wjazdu do Kołobrzegu DW163 (ul. Bolesława Krzywoustego). DK11 łączy się z trzema istniejącymi już wcześniej rondami – na węźle Kołobrzeg Wschód, na wysokości ul. Janiska oraz na połączeniu z oddanym do ruchu w 2018 r. III etapem obwodnicy Kołobrzegu w ciągu DK11. Kontrakt na budowę drogi, wart 56,3 mln zł, został podpisany 8 sierpnia 2022 r. z firmą PORR.
Kołobrzeg z docelową siecią drogową. Prace zakończono
Inwestycja połączyła węzeł Kołobrzeg Wschód, na drodze ekspresowej S6, z oddanym do ruchu w 2018 r. fragmentem obwodnicy Kołobrzegu w ciągu DK11 z mostem przez rzekę Parsęta i zrealizowanym w latach wcześniejszych dojazdem do portu w Kołobrzegu. W efekcie przebieg drogi krajowej do portu uzyskał ciągłość.
Sieć drogowa w tym rejonie ma już swój docelowy kształt. DK11 (jako S11 posiadając klasę drogi ekspresowej) biegnie od węzła Bielice w pobliżu Koszalina wspólnie z drogą S6 w kierunku Kołobrzegu. Na węźle Kołobrzeg Wschód DK11 już w klasie drogi GP odchodzi od drogi S6 i biegnie nowym przebiegiem DK11 omijając centrum Kołobrzegu do swojego punktu początkowego – kołobrzeskiego portu.
- Przeczytaj także: Inspektorom ITD aż odebrało mowę. Kierowca użył magicznego długopisu