GDDKiA wybrała już wykonawcę inwestycji — najkorzystniejszą ofertę złożyło Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe. Jeśli nie wpłyną odwołania od pozostałych dwóch oferentów, będzie można podpisać umowę na realizację.
Koszt prac ma wynieść niecałe 10 mln zł, a budowa ma trwać do 12 miesięcy, nie licząc przerw zimowych. Za projekt budowy rond i wniosek o zezwolenie na realizację odpowiadało miasto Zakopane, inwestycja będzie finansowana z budżetu państwa.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoChodzi o budowę dwóch rond w Zakopanem na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 47 oddalonych od siebie o 50 m. Pierwsze od strony Nowego Targu będzie turbinowe i powstanie na skrzyżowaniu DK 47 (ul. Kasprowicza) z ul. Wojdyły. Ma ułatwić dojazd w trzech kierunkach — do centrum miasta, do Poronina i na Olczę.
- Przeczytaj także: Sebastian M. zatrzymany w Zjednoczonych Emiratach Arabskich
Drugie rondo zostanie wybudowane na skrzyżowaniu ul. Kasprowicza z ul. Ustup. Dzięki jego budowie ma poprawić się połączenie drogi krajowej z Ustupem i Harendą. Ponadto powstaną trzy przejścia dla pieszych, po północnej stronie DK 47 będzie chodnik, zmodernizowana zostanie też infrastruktura techniczna na tym fragmencie drogi.
GDDKiA poinformowała, że według pomiaru ruchu przeprowadzonego w latach 2020-2021 każdego dnia do Zakopanego przez DK 47 wjeżdża prawie 21 tys. pojazdów. To oczywiście średnia, podczas ferii zimowych czy wakacji letnich ruch mocno rośnie. Przejazd utrudniają m.in. wjazdy z dróg gminnych.
- Przeczytaj także: Wracają kontrole na granicach. Przez które przejścia wjedziemy do Polski samochodem?
Ronda przy ul. Wojdyły i Ustup to już kolejne inwestycje, które mają poprawić ruch w Zakopanem. Jesienią 2022 r. rozpoczęto prace przy budowie ronda na skrzyżowaniu z ul. Spyrkówka. Według planów powinno zostać otwarte w kwietniu 2024 r.