- Trasa o długości 8,5 km kosztowała 1,5 mld zł i obejmuje estakady, mosty oraz dwa tunele
- Odcinek S1 skróci podróż z Bielska-Białej do granicy ze Słowacją w Zwardoniu
- Budowa obejścia Węgierskiej Górki miała dwa lata opóźnienia, ale prace są zakończone
Nowy odcinek S1, nazywany obejściem Węgierskiej Górki, to jedna z najbardziej malowniczych i zarazem najdroższych tras w Polsce. Przy długości 8,5 km koszt budowy wyniósł aż 1,5 mld zł, co czyni ją jedną z najdroższych w przeliczeniu na kilometr.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoDroga S1 Węgierska Górka - Milówka. Wiedzie przez góry z imponującymi widokami
Na trasie znajdziemy pięć estakad, trzy mosty o łącznej długości 2,3 km oraz dwa dwunawowe tunele, które przebijają się przez masywy Barania i Białożyński Groń. Pierwszy tunel ma długość 830 m, a drugi – aż 1000 m. Główne prace konstrukcyjne są już na finiszu, a kierowcy będą mogli cieszyć się nową trasą w drugiej połowie października. Tak zapowiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
- Przeczytaj także: Przez 6 miesięcy codziennie jeździł do pracy. Dostał mandat z fotoradaru za równowartość 120 tys. zł
Trasa S1 Węgierska Górka - Milówka. Skrócenie podróży na południe Europy
Oddanie do użytku tego odcinka S1 to przełom dla kierowców z Małopolski i Śląska. Trasa zapewni szybkie i bezpośrednie połączenie między Bielskiem-Białą a granicą polsko-słowacką w Zwardoniu. Co więcej, po zakończeniu budowy brakującego odcinka S1 od Mysłowic do Bielska-Białej, podróż na południe Europy stanie się jeszcze krótsza i bardziej komfortowa.
- Przeczytaj także: Wyprzedzał w dozwolonym miejscu i dostał mandat. Wszyscy to robią i zapominają o jednym przepisie
Trasa S1 Węgierska Górka - Milówka.
Opóźnienia, ale cel osiągnięty
Budowa obejścia Węgierskiej Górki była częścią rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Umowę z wykonawcą podpisano w październiku 2019 r., a pierwotny termin zakończenia prac wyznaczono na sierpień 2023 r. Ostatecznie inwestycja zaliczyła dwa lata opóźnienia, ale finalizacja prac jest już na wyciągnięcie ręki.
Równolegle prowadzone są roboty na innym odcinku S1 – 40-kilometrowym fragmencie między węzłem Mysłowice - Kosztowy a Bielskiem-Białą. Po jego ukończeniu trasa S1 stanie się pełnoprawnym, nowoczesnym szlakiem na południe Europy.
- Przeczytaj także: Dyrektor pędził 260 km na godz. po autostradzie. Teraz grozi mu zwolnienie z pracy
Nowe odcinki już w ruchu
Pod koniec sierpnia kierowcy zyskali możliwość korzystania z 10-kilometrowego odcinka S1 między węzłami Oświęcim i Brzeszcze, a także ponad 4-kilometrowego fragmentu obwodnicy Oświęcimia. To kolejny krok w realizacji kompleksowego projektu modernizacji tej kluczowej trasy.
Już wkrótce kierowcy będą mogli cieszyć się nowoczesną i malowniczą trasą przez Beskidy. Odcinek S1 przez Węgierską Górkę to inwestycja, która nie tylko ułatwi podróże, ale także może się stać wizytówką polskiej infrastruktury drogowej.