- Trzecia generacja Mazdy CX-5 zadebiutuje w polskich salonach w lutym 2026 r., ale już teraz można na nią składać zamówienia
- Ceny zaczynają się od 139 tys. 900 zł, co jest konkurencyjną ofertą w porównaniu do poprzedniej generacji tego modelu
- Pod maską znajdzie się silnik 2.5 e-Skyactiv G z miękką hybrydą i automatyczną skrzynią biegów
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
CX-5 od lat jest najpopularniejszym modelem Mazdy. Za kilka miesięcy w polskich salonach pojawi się trzecia generacja tego SUV-a. Samochód wygląda podobnie, ale będzie wyraźnie większy — aż o 14 cm dłuższy od poprzednika przy rozstawie osi również większym o 11,5 cm. To przełoży się na przestronniejszą kabinę i znacznie pojemniejszy bagażnik (580 l), który będzie większy niż w modelu CX-60. Z kokpitu zniknie wiele przycisków i pokręteł, zgodnie z modą obsługa większości funkcji będzie odbywać się poprzez duży ekran dotykowy.
Poznaj kontekst z AI
Pod maską nowej Mazdy CX-5 znajdzie się duży jak na dzisiejsze standardy silnik benzynowy 2.5 e-Skyactiv G (141 KM i 238 Nm), który zastąpi dotychczasową podstawową jednostkę 2.0. Będzie wspomagany przez miękką hybrydę i seryjnie współpracował z automatyczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Wersja przednionapędowa ma przyspieszać do 100 km na godz. w 10,5 s. Producent deklaruje, że średnie zużycie paliwa będzie wynosić 7 l/100 km (cykl mieszany WLTP).
Ile kosztuje nowa Mazda CX-5?
Nowa Mazda CX-5 w podstawowej wersji Prime-Line z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym i automatyczną skrzynią biegów została wyceniona na 139 tys. 900 zł. To niewygórowana kwota, biorąc pod uwagę, że poprzednia generacja kosztowała ostatnio od 160 tys. 900 zł (z automatem od 170 tys. zł). Zgodnie z zapowiedzią na początku września poznaliśmy kompletny cennik tego modelu.
Napęd/wersja wyposażenia | Prime-Line | Centre-Line | Exclusive-Line | Homura |
Napęd na przednie koła | 139 900 zł | 156 300 zł | 165 300 zł | 179 000 zł |
Napęd na cztery koła | - | 164 900 zł | 173 900 zł | 187 600 zł |
Które wersje Mazdy CX-5 zamawiają polscy klienci?
To jednak nie bazowy wariant Mazdy CX-5 cieszy się do tej pory największym zainteresowaniem (tylko 8,5 proc. zamówień). Klienci z Polski zdecydowanie najczęściej decydowali się w ciemno na najwyższą wersję wyposażenia Homura (40,5 proc.). Aż 90 proc. z nich wybrało przy tym nową skórzaną tapicerkę w kolorze jasnobrązowym. Dalej znalazły się odmiany Centre-Line (28,5 proc.) i Exclusive-Line (22,5 proc.).
Co interesujące, aż 2/3 z zamówionych Mazda CX-5 to egzemplarze z napędem na przednie koła.
W kwestii kolorów nie ma zaskoczeń. Najpopularniejszym lakierem niezmiennie jest charakterystyczny dla Mazdy Soul Red Crystal — stanowi 36,5 proc. dotychczasowych zamówień. Na drugim miejscu znalazł się lakier Machine Gray — wybrało go 24 proc. klientów.
Jakie wyposażenie ma podstawowa Mazda CX-5 Prime-Line?
Na liście wyposażenia znalazły się m.in.:
- 17-calowe felgi aluminiowe;
- reflektory LED;
- cyfrowe zegary o przekątnej 10,25";
- środkowy ekran dotykowy 12,9";
- klimatyzacja automatyczna;
- podstawowy system bezkluczykowy;
- przewodowe połączenie Apple CarPlay i Android Auto;
- system audio z ośmioma głośnikami;
- usługi Google built-in;
- rozbudowany pakiet systemów wspomagających kierowcę.
Kiedy nowa Mazda CX-5 trafi do Polski?
Jak poinformował polski importer, pierwsze egzemplarze nowej Mazdy CX-5 pojawią się w polskich salonach w lutym 2026 r.
Tymczasem pełen cennik modelu jest już dostępny u dealerów, a na stronie internetowej Mazdy można skonfigurować wymarzoną wersję tego bestsellerowego SUV-a.