- Volkswagen obniżył ceny modelu Touareg, oferując rabaty sięgające nawet niemal 120 tys. zł
- Model dostępny jest z napędem na cztery koła 4Motion i 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów
- Najtańsza wersja hybrydowa plug-in kosztuje teraz prawie 306 tys. zł, a topowa wersja R nieco ponad 335 tys. zł
Volkswagen Touareg, flagowy model marki, jest obecny na rynku już od ponad dwóch dekad. W tym czasie, jak przypomina Michał Szaniecki, dyrektor marki Volkswagen Samochody Osobowe, na całym świecie klienci kupili już ponad milion egzemplarzy tego dużego SUV-a. Wkrótce ten wynik może zostać poprawiony, bo koncern z Wolfsburga obniżył ceny modelu. Na taką promocję warto było czekać.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoKupując Volkswagena Touarega, można zaoszczędzić nawet 120 tys. zł
Teraz najtańszy Volkswagen Touareg kosztuje 305 tys. 990 zł. Mowa o hybrydzie plug-in z silnikiem 3.0 TSI V6 o łącznej mocy systemowej 381 KM. Tak jak we wszystkich Touaregach znajdziemy napęd na cztery koła 4Motion i 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów Tiptronic. Najciekawsze jest to, że jeszcze kilka dni temu za tę samą wersję Volkswagen żądał kwoty 412 tys. 190 zł.
Jeszcze więcej można zaoszczędzić, wybierając topową wersję R. Ta dostępna jest z takim samym napędem, ale uzyskuje łączną moc 462 KM i teraz kosztuje 335 tys. 190 zł — w porównaniu z dotychczasową ceną (453 tys. 590 zł) oznacza to obniżkę o aż 118 tys. 400 zł.
Touaregi z dieslem też tańsze, ale teraz droższe niż hybryda plug-in
Najmniej zaoszczędzą nabywcy diesli. Dotychczas to właśnie Touaregi z jednostką 3.0 V6 TDI można było kupić w cenach poniżej 400 tys. zł. Za wersję o mocy 231 KM Volkswagen trzeba było zapłacić minimum 363 tys. 490 zł, za tę o mocy 286 KM nieco więcej, bo 388 tys. 090 zł. Teraz, po wprowadzeniu promocji, te kosztują odpowiednio 309 tys. 490 zł i 332 tys. 990 zł.
Trudno oprzeć się wrażeniu, że Volkswagen (dosłownie) za wszelką cenę chce wypromować Touaregi z napędem hybrydowym. Nie powinno to dziwić, bo niemal każda hybryda plug-in ma niższą emisję CO2 niż oszczędne diesle, a to może pomóc ograniczyć emisję dla całej gamy producenta.
Niemcy kuszą wyposażeniem wywodzącym się z segmentu premium
Volkswagen podkreśla, że model Touareg już od lat wprowadzał innowacje, które dostępne były wyłącznie w segmencie premium. W najnowszej wersji znajdziemy m.in. reflektory HD LED Matrix z ponad 38 tys. diod, adaptacyjne zawieszenie, które łączy komfort i dynamikę jazdy, a także system Innovision Cockpit z nawigacją na poziomie pasa ruchu, mapami HD i bezprzewodową łącznością z Apple CarPlay i Android Auto.
Flagowy SUV Volkswagena wyposażony jest także w szereg opcjonalnych systemów wspomagających kierowcę. Mowa tu o Travel Assist, Park Assist Pro, Trailer Assist czy Night Vision. Dopłaty wymagają również np. skórzane fotele ErgoActive z aktywną klimatyzacją i funkcjami masażu oraz pneumatyczne zawieszenie.
Ale nawet bez wykładania dodatkowych pieniędzy klienci zyskują wiele rozwiązań poprawiających wrażenia podczas jazdy. W podstawowej wersji znajdziemy m.in. automatyczną, dwustrefową klimatyzację oraz kamerę cofania. W odmianach Elegance i R-Line klienci otrzymują dodatkowo proaktywny, adaptacyjny tempomat analizujący dane z nawigacji oraz podświetlane logo Volkswagena, a w topowym Touaregu R standardem jest czterostrefowa klimatyzacja, szklany, panoramiczny dach oraz 20-calowe felgi.