W systemie Projektuj i buduj powstaje fragment drogi ekspresowej S19 Kock — Lubartów. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm RUBAU Polska (lider) i Poltores, który od podpisania umowy miał 10 miesięcy na opracowanie dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku o wydanie decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej). Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) przekazała, że do wojewody lubelskiego trafił już odpowiedni wniosek o wydanie decyzji, która m.in. umożliwi rozpoczęcie prac po uprzednim przekazaniu placu budowy.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

W ramach inwestycji pomiędzy końcem obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej a węzłem Lubartów Północ powstanie odcinek o długości ok. 15,8 km, który w ok. 70 proc. będzie przebiegał nowym śladem, a w początkowym fragmencie istniejącym korytarzem drogi krajowej nr 19. Projekt przewiduje m.in. budowę węzła Firlej na wysokości jeziora Kunów, a przed Lubartowem dwóch miejsc obsługi podróżnych (MOP): MOP Mieczysławka i MOP Wola Lisowska.

Droga ekspresowa S19 (Via Carpatia) – mapa. Foto: GDDKiA
Droga ekspresowa S19 (Via Carpatia) – mapa.

W woj. lubelskim droga ekspresowa S19 będzie miała docelowo ok. 190 km długości. "Kierowcy korzystają już z sześciu odcinków S19 w kierunku Rzeszowa od węzła Lublin Węglin do granicy woj. podkarpackiego oraz z północnej części obwodnicy Lublina. W realizacji jest sześć odcinków tej trasy od granicy woj. lubelskiego i mazowieckiego do węzła Lublin Rudnik o łącznej długości ok. 100 km. Dla pięciu z nich do Wojewody Lubelskiego trafiły wnioski o wydanie decyzji ZRID, dla jednego trwają prace projektowe" — przypomina GDDKiA.