Oto kolejna planowana inwestycja drogowa w Polsce. GDDKiA planuje przedłużenie trasy S5, by połączyć Wrocław, Poznań i Bydgoszcz z Olsztynem i regionem Mazur. Nowy szlak komunikacyjny połączy tym samym aż cztery województwa (warmińsko-mazurskie, kujawsko-pomorskie, wielkopolskie i dolnośląskie) oraz kluczowe arterie - autostrady A1 czy A2 oraz ekspresową S7.

Na drogowe połączenie trzeba będzie jednak trochę poczekać. Obecnie trwają bowiem prace nad opracowaniem studium korytarzowego. GDDKiA prowadzi analizę potencjalnych przebiegów tras na terenie trzech województw, 14 powiatów oraz 53 gmin. Drogowcy czekają także na wnioski od samorządów, by uwzględnić je podczas wyznaczania ostatecznego przebiegu nowej trasy ekspresowej. Na tym jednak nie koniec.

Pozostaje jeszcze zapewnienie finansowania, prace przygotowawcze oraz ogłoszenie przetargu na studium STEŚ (techniczne, ekonomiczne i środowiskowe) i uzyskanie decyzji środowiskowej od Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. To oznacza, że zanim pierwsze maszyny budowlane trafią na budowę przedłużenia S5 może jeszcze minąć wiele lat.