Napęd na sześć, a nawet na osiem kół, prześwit wysokości małego Fiata i opony wielkości człowieka. To nie opis wozów bojowych jednostek specjalnych, ale... kamperów. Oczywiście te najbardziej ekstremalne i wyjątkowe. Zbudowano je po to, aby wjechały tam, gdzie do tej pory zapędzić się mogły wyłącznie prawdziwe terenówki.
Na drugim końcu znajdują się z kolei kampery zbudowane na ciągnikach siodłowych lub wielkich ciężarówkach, które pomieszczą nie tylko skuter, ale często także małe auto terenowe lub konia. Jak widać, wyobraźnia konstruktorów nie zna granic, tak naprawdę problemem jest wyłącznie zasobność portfela.
Bazą dla tego pustynnego kampera jest cywilna ciężarówka Mana, a konkretnie model TGA 41.480 8x8. Pojazd ten - oprócz luksusowego wnętrza - ma napęd na wszystkie koła, blokady mechanizmów różnicowych przy wszystkich czterech osiach oraz oczywiście reduktor.
Do wnętrza nie trzeba się wspinać. Naciskamy przycisk i wysuwają się schody.
Na pustyni w Zjednoczonych Emiratach Arabskich świetnie sprawdzi się system sterowania ciśnieniem w oponach.
Kamper zbudowany na bazie MAN-a z napdem na wszystkie koła. Blisko 500 KM i moment obrotowy na poziomie 2000 Nm przekazywane są na trzy osie, dzięki czemu auto może zapuścić się niemal w każdy teren.
Kamper z panoramicznym dachem zbudowany na podwoziu używanego, 150-konnego, 7,5-tonowego Mercedesa Atego. Pojazd ten stworzyli wspólnie Piotr Kubiński i firma Skydancer z Kolonii.
Kamper niemal jak wóz dla wojska: z potężnym prześwitem i napędem na obie osie. Do dyspozycji jest też reduktor.
Ten potężny kamper napędzany jest rzędowym 6-cylindrowcem o pojemności 12 litrów i mocy aż 600 KM. Po zatrzymaniu można rozsunąć część mieszkalną, by zwiększyć jej powierzchnię.
Nie, to nie jest wóz z taboru cygańskiego. Tego kampera zbudowano na bazie 4-napędowego MAN-a. Samochodem mogą podróżować trzy osoby.
Tego pomarańczowego kolosa zbudowano w Kolonii. Auto jest przygotowane do jazdy przez pustynię. Moc 360 KM i konstrukcja oparta na pojeździe MAN KAT 1.
EX 480 oparty jest na podwoziu Mercedesa Atego-Chassis. Wygodnie mogą nim podróżować rodzice z dwójką dzieci.
Ten kolos o długości 8,6 m napędzany jest 12-litrowym, 6-cylindrowym dieslem o mocy 460 KM i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 2200 Nm.
Ekstremalny kamper z napędem 6x6 zbudowany na bazie Mercedesa Zetrosa.
Producent twierdzi, że pojazd jest przygotowany do przejechania 2500 km lub przebywania 90 dni w terenie bez styczności z cywilizacją.
Ten pojazd zbudowała niemiecka firma Unicat, która zaczynała swoją działalność, przerabiając głównie Unimogi.
Idealny na safari - kamper z tarasem widokowym. W sumie, taki wóz można by zbudować na podwoziu wojskowego Stara.
Ten pojazd został zbudowany na zamówienie szejka naftowego. Dlugość ponad 10 m, napęd na sześć kół i miejsce na motocykl crossowy.
Ring Brothers to słynna amerykańska firma tuningowa. Jak widać, chłopaki bawią się też w budowanie kamperów. Oczywiście bardzo szczególnych, nawiązujących do amerykańskiej historii.
A konkretnie do kultowych kamperów Winnebago, w tym przypadku do modelu Brave z 1971 roku.
Futurystyczne wnętrze, które jednocześnie nawiązuje do amerykańskiej tradycji. W środku zamontowano szyby, przez które można obserwować pracujący silnik.
Jak widać, w tym kamperze jest wbudowane wszystko, co potrzebne w podróży: mamy grill i całkiem dobrze zaopatrzony barek.
Potężna przyczepa dla koni plus wygodne wnętrze dla zawodników lub właścicieli. Ten potężny wóz w postaci przyczepy i ciągnika siodłowego został zbudowany na specjalne zamówienie dla arabskiej księżniczki.
Exploryx Nijala FH16 zbudowany jest na ciągniku siodłowym Volvo o wadze 18 ton. Pod maską znajduje się diesel o niebagatelnej mocy 750 KM.
Konie w tym pojeździe podróżują wygodniej niż wielu z nas w swoich samochodach. Poza tym w tym kamperze znalazło się też miejsce do spania dla zawodników. Na dodatek - całkiem komfortowe.
Na pokładzie tego wozu wygospodarowano sporo miejsca dla koni, ale też dla dzieci. Dodatkowo dla dorosłych jest luksusowy apartament. Wszystko to napędza ciągnik siodłowy Mercdesa.
To pojazd skonstruowany przez firmę Unicat – samochód został przygotowany do rajdów przeprawowych, zbudowany na bazie Unimoga.
Atacama 7500 zbudowana jest na 3-osiowym podwoziu MAN-a. We wnętrzu wygospodarowano sporo miejsca dla podróżujących oraz garaż na mały samochód z hydrauliczną windą.