Początkowa kwota nakładów na budowę fabryki wyniosła 700 mln euro, ale na tym inwestycje się nie zakończyły. Rozwój produkcji nowych moeli i wdrażanie nowoczesnych technologii sprawił, że do dnia dzisiejszego Kia Motors zainwestowała na Słowacji w sumie 1,7 mld euro. Przez 10 lat koreański koncern odprowadził 320 mln euro do budżetów Żyliny i Słowacji (podatek CIT). Licząc łącznie, wszelkie opłaty akcyzowe i podatki przekroczyły czterokrotnie uzyskane wcześniej subsydia oraz ulgi.

Działająca w systemie trzyzmianowym fabryka Kia Motors Slovakia zatrudnia bezpośrednio ok. 3 800 osób, produkując gamę modelową Kia cee’d, Sportage i Venga. Biorąc pod uwagę najwazniejszych dostawców, w sumie stworzono co najmniej 20 000 miejsc pracy.

Obecnie ze słowackich zakładów wyjeżdżają codziennie dwa pełne pociągi oraz 90 naczep samochodowych z 1400 pojazdami (95% z nich trafia na eksport). Samochody z kierownicą po prawej stronie stanowią 14% produkcji. W ciągu ostatnich 10 lat największy udział w produkcji ogólnej miały modele cee'd (aż 45%) – przed SUV-em Sportage, aktualnym bestsellerem marki w Europie. Europejscy klienci najczęściej wybierają samochody w kolorach czarnym, białym i srebrnym.

Zakład Żylina wyprodukował ponadto całą serię specjalnych pojazdów flotowych dla polskiej i słowackiej policji, poczty Republiki Czeskiej, słowackich wypożyczalni samochodów oraz dla największej firmy farmaceutycznej i prowidera usług mobilnych w Polsce.

W fabryce Żylina działają równolegle dwa zakłady produkujące jednostki napędowe, benzynowe i wysokopręzne. Niemal połowa tej produkcji eksportowana jest do fabryki Hyundai Motor Manufacturing w Nošovicach, w Czechach.