Auto Świat Wiadomości Aktualności Fiat zakomunikował rewolucyjną zmianę. Koniec z takimi samochodami

Fiat zakomunikował rewolucyjną zmianę. Koniec z takimi samochodami

Mieszkańcy włoskiego miasteczka Lerici byli świadkami przedziwnego zdarzenia. Najpierw na środku rynku pojawiła się wielka kadź z pomarańczową farbą, a potem podjechała laweta z nowym Fiatem 600, który nie miał jeszcze oficjalnej premiery. Wtedy zaczął się nietypowy spektakl, po którym szef Fiata ogłosił ważną zmianę w marce.

Fiat zrobił "performans" i ogłosił koniec szarej nudy
Fiat
Fiat zrobił "performans" i ogłosił koniec szarej nudy

Włochom brakuje fantazji? Z pewnością nie powiecie tego, mając przed oczami supersamochody Ferrari, Lamborghini czy Pagani. Myśląc jednak o Fiacie, można dojść do wniosku, że w ostatnich latach gdzieś im uciekło trochę włoskiego temperamentu i południowego luzu. Jeśli zwątpiliście w Fiata, to po tym popisie i po tej deklaracji szefa marki możecie być spokojni. Dla włoskiego producenta przyszłość rysuje się w kolorowych barwach. Dosłownie!

Utopili Fiata 600 w kotle z farbą. Szef zdradził przesłanie tej akcji

Włochy to kraj kolorów – intensywnej zieleni roślinności, błękitu bezchmurnego nieba, głębi otaczających kraj mórz i jasnego światła słonecznego. Z takimi obrazkami kojarzy też się nam słynne "dolce vita" (z wł. słodkie życie) i tak właśnie chce być postrzegany od teraz Fiat.

Olivier Francois w przemalowanym Fiacie 600
Olivier Francois w przemalowanym Fiacie 600Fiat

Olivier Francois, prezes marki, zarządził więc operację "Koniec szarego!", która ma ukrócić nudę w palecie barw producenta. Na znak protestu wobec odcieni szarości wskoczył do jeszcze niezaprezentowanego oficjalnie nowego Fiata 600 i zanurkował nim w wielkiej kadzi z pomarańczową farbą. Od teraz gama kolorystyczna marki ma przypominać piękne krajobrazy Italii i przenosić na ulice nastrój "dolce vita" panujący na Półwyspie Apenińskim.

Po wykonaniu nietypowego artystycznego "performansu" (bo chyba tak należy nazwać tę akcję marketingową...) w miasteczku Lerici, Francois ogłosił jasno: Fiat zaprzestaje produkcji szarych i nudnych samochodów. Decyzja ta ma podkreślić znaczenie kolorów w życiu i być "ucieleśnieniem włoskiego stylu życia". Nam to pasuje!

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji