Auto Świat Wiadomości Aktualności Możesz mieć Pumę ST z automatyczną skrzynią, ale musisz pójść na ustępstwo

Możesz mieć Pumę ST z automatyczną skrzynią, ale musisz pójść na ustępstwo

Ford Puma ST właśnie zyskał nową wersję. Jeśli marzyłeś o sportowym crossoverze z błękitnym owalem na masce, ale nie chciałeś przemęczać lewej stopy, będziesz zadowolony! Pod warunkiem że zaakceptujesz nietypową decyzję Forda. Wersja z automatyczną przekładnią Powershift będzie różnić się od dotychczasowej.

Ford Puma ST 1.0 EcoBoost z automatem
Zobacz galerię (15)
Ford
Ford Puma ST 1.0 EcoBoost z automatem

Nie chcesz machać ręką i obarczać pracą lewej stopy? Ford Puma ST teraz ci na to pozwoli, musisz jednak pogodzić się z mniejszym silnikiem pracującym pod maską. Dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów Powershift będzie bowiem parowana wyłącznie z jednostką... 1.0 EcoBoost! Silnik 1.5 EcoBoost zostaje w ofercie, ale staje się domeną odmiany z "manualem".

Ford Puma ST z automatem. Jakie ma osiągi?

Skoro mówimy o samochodzie sportowym, zacznijmy od najważniejszego – osiągów! Trzycylindrowy motor 1.0 EcoBoost występuje w palecie silnikowej "cywilnej" Pumy jako miękka hybryda. Inżynierowie Forda zdecydowali się na zastosowanie 48-woltowej instalacji elektrycznej i zintegrowanego rozruszniko-alternatora także w Pumie ST, ale podkręcili układ do 170 KM (+15 KM) i przeprogramowali ustawienia 7-biegowego automatu.

Co ważne dla niektórych, biegi można zmieniać samodzielnie łopatkami za kierownicą. Ford Puma ST z dwusprzęgłówką Powershift osiąga szczytową moc przy 5 tys. 750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy (248 Nm) pojawia się wcześniej, bo już przy 3 tys. obr./min. Crossover w takiej konfiguracji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,4 s, co plasuje go zdecydowanie bliżej 200-konnej Pumy ST (6,7 s) niż 155-konnej Pumy (8,7 s).

7-biegowa przekładnia automatyczna Powershift
7-biegowa przekładnia automatyczna PowershiftFord

Ford Puma ST 1.0 Ecoboost. Kompromis?

Ford chwali się, że Puma ST z przekładnią automatyczną łączy "osiągi prawdziwego ST z oszczędnością miękkiej hybrydy". Według opublikowanych w komunikacie danych taki crossover zużywa średnio 6,3 l paliwa na 100 km i emituje 144 g CO2 na kilometr.

Ford Puma ST 1.0 EcoBoost z automatem
Ford Puma ST 1.0 EcoBoost z automatemFord

Poza tym to Puma ST, jaką znamy i... lubimy. Ma ten sam system aktywnego wydechu (podkręcony dźwięk w trybie Sport), to samo sztywne zawieszenie i ten sam precyzyjny układ kierowniczy. Nowością jest lakier Azura Blue wprowadzony do palety kolorów – tylko on może zdradzić z zewnątrz auto z mniejszą jednostką. Polskie przedstawicielstwo Forda nie opublikowało jeszcze cen nowej wersji.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków