• 111 ze 180 inwestycji już zrealizowano
  • Tylko jeden z projektów jest na etapie przetargu — pozostałe 68 właśnie powstają

Przeszło 700 mln zł, które trafi do nas z Unii Europejskiej w ramach KPO, będzie solidnym wzmocnieniem dla 180 inwestycji o łącznej wartości blisko 1,1 mld zł.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:

Aż 111 ze 180 przedsięwzięć już zrealizowano, 68 jest w realizacji, a dla ostatniego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szuka wykonawcy — ten projekt znajduje się na etapie przetargu. O jakie inwestycje chodzi?

180 inwestycji w bezpieczniejsze drogi dofinansowanych z KPO

Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w oficjalnym komunikacie, "inwestycje przyniosą m.in. blisko 80 km chodników i ponad 50 km ścieżek pieszo-rowerowych oraz ok. 9 km tras tylko dla rowerzystów. To również wybudowanie sygnalizacji świetlnych na 14 skrzyżowaniach i na 80 przejściach dla pieszych. Zaś blisko 4 tys. przejść zostanie doświetlona. Ponadto wybudujemy 21 rond, oznakujemy 250 przejść dla pieszych znakiem D-6 na wysięgniku i wykonamy 109 azyli dla pieszych".

GDDKiA dodaje również, że zakres "zadań służących poprawie bezpieczeństwa ruchu będzie obejmował m.in.:

  • poprawę warunków widoczności pieszego lub rowerzysty przez kierowcę oraz pojazdów przez pieszych, lub rowerzystów na przejściach dla pieszych, lub przejazdach dla rowerzystów;
  • efektywne oświetlanie i doświetlanie przejść dla pieszych lub przejazdów dla rowerzystów (oświetlenie dedykowane), a także przystanków publicznego transportu zbiorowego i dojść do nich;
  • budowę chodników, ścieżek pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych;
  • rozdzielanie ruchu pieszych od ruchu pojazdów za pomocą fizycznych środków, w tym wykonywania infrastruktury przeznaczonej dla pieszych;
  • rozdzielanie ruchu rowerów od ruchu innych pojazdów i pieszych za pomocą fizycznych środków, w tym wykonywanie infrastruktury przeznaczonej dla rowerów;
  • podnoszenie parametrów użytkowych nawierzchni infrastruktury dla pieszych i rowerów,
  • wykonywanie peronów na przystankach publicznego transportu zbiorowego oraz bezpiecznych dojść do peronów;
  • budowę zatok autobusowych;
  • przebudowę skrzyżowań;
  • montaż znaków drogowych lub sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych;
  • poprawę geometrii skrzyżowań dróg, w szczególności w zakresie kanalizacji ruchu oraz fizycznych środków ograniczania prędkości przed skrzyżowaniami;
  • poprawę przepustowości dróg, a w szczególności węzłów i skrzyżowań drogowych".