- 111 ze 180 inwestycji już zrealizowano
- Tylko jeden z projektów jest na etapie przetargu — pozostałe 68 właśnie powstają
Przeszło 700 mln zł, które trafi do nas z Unii Europejskiej w ramach KPO, będzie solidnym wzmocnieniem dla 180 inwestycji o łącznej wartości blisko 1,1 mld zł.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:
Aż 111 ze 180 przedsięwzięć już zrealizowano, 68 jest w realizacji, a dla ostatniego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szuka wykonawcy — ten projekt znajduje się na etapie przetargu. O jakie inwestycje chodzi?
180 inwestycji w bezpieczniejsze drogi dofinansowanych z KPO
Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w oficjalnym komunikacie, "inwestycje przyniosą m.in. blisko 80 km chodników i ponad 50 km ścieżek pieszo-rowerowych oraz ok. 9 km tras tylko dla rowerzystów. To również wybudowanie sygnalizacji świetlnych na 14 skrzyżowaniach i na 80 przejściach dla pieszych. Zaś blisko 4 tys. przejść zostanie doświetlona. Ponadto wybudujemy 21 rond, oznakujemy 250 przejść dla pieszych znakiem D-6 na wysięgniku i wykonamy 109 azyli dla pieszych".
- Przeczytaj także: Uwaga kierowcy. Dziś o świcie zaczął obowiązywać znak B-37
GDDKiA dodaje również, że zakres "zadań służących poprawie bezpieczeństwa ruchu będzie obejmował m.in.:
- poprawę warunków widoczności pieszego lub rowerzysty przez kierowcę oraz pojazdów przez pieszych, lub rowerzystów na przejściach dla pieszych, lub przejazdach dla rowerzystów;
- efektywne oświetlanie i doświetlanie przejść dla pieszych lub przejazdów dla rowerzystów (oświetlenie dedykowane), a także przystanków publicznego transportu zbiorowego i dojść do nich;
- budowę chodników, ścieżek pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych;
- rozdzielanie ruchu pieszych od ruchu pojazdów za pomocą fizycznych środków, w tym wykonywania infrastruktury przeznaczonej dla pieszych;
- rozdzielanie ruchu rowerów od ruchu innych pojazdów i pieszych za pomocą fizycznych środków, w tym wykonywanie infrastruktury przeznaczonej dla rowerów;
- podnoszenie parametrów użytkowych nawierzchni infrastruktury dla pieszych i rowerów,
- wykonywanie peronów na przystankach publicznego transportu zbiorowego oraz bezpiecznych dojść do peronów;
- budowę zatok autobusowych;
- przebudowę skrzyżowań;
- montaż znaków drogowych lub sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych;
- poprawę geometrii skrzyżowań dróg, w szczególności w zakresie kanalizacji ruchu oraz fizycznych środków ograniczania prędkości przed skrzyżowaniami;
- poprawę przepustowości dróg, a w szczególności węzłów i skrzyżowań drogowych".