Logo
WiadomościAktualnościPonad 13 tys. Hyundaiów w Polsce musi trafić do serwisu. Ryzyko zwarcia i pożaru

Ponad 13 tys. Hyundaiów w Polsce musi trafić do serwisu. Ryzyko zwarcia i pożaru

Kilkunastoletnie Hyundaie ix35 (poprzednik Tucsona) muszą trafić do serwisu z powodu wykrytej wady fabrycznej. Kampania naprawcza dotyczy modulatora HECU, w którym może dojść do zwarcia powodującego ryzyko pożaru w komorze silnikowej. Akcja dotyczy ponad 13 tys. pojazdów sprzedanych na polskim rynku.

Hyundai wzywa do serwisu właścicieli kilkunastoletnich SUV-ów
Auto Świat
Hyundai wzywa do serwisu właścicieli kilkunastoletnich SUV-ów

Hyundai Motor Poland kontaktuje się z właścicielami modelu ix35 (EL), aby poinformować ich o ogłoszonej 27 stycznia br. akcji serwisowej. W autach wyprodukowanych w latach 2010-2013 w Czechach i na Słowacji może dojść do usterki modulatora HECU (hydrauliczno-elektronicznego modulatora sterowania), a w konsekwencji do zwarcia stwarzającego ryzyko pożaru. W Polsce do serwisów musi trafić dokładnie 13 tys. 291 pojazdów.

Poznaj kontekst z AI

Ile pojazdów Hyundai ix35 musi trafić do serwisu w Polsce?
Jakie roczniki Hyundai ix35 są objęte kampanią naprawczą?
Co może spowodować usterka modulatora HECU w samochodach Hyundai ix35?
Jak właściciele Hyundai ix35 mogą skontaktować się z serwisem?

Hyundaie ix35 zostały objęte akcją naprawczą. Wada modulatora HECU

Usterka dotyczy potencjalnego przedostania się płynu hamulcowego do wnętrza płytki PCB modulatora HECU. Zanieczyszczenia płynu hamulcowego, takie jak wilgoć, brud czy rozpuszczone metale, mogą spowodować zmiany fizyczne w pierścieniach O-ring, co z kolei stwarza ryzyko zwarcia elektrycznego i zapłonu.

Hyundai ix35 objęty akcją naprawczą
Hyundai ix35 objęty akcją naprawcząAuto Świat

Hyundai Motor Poland zachęca klientów do kontaktu i umawiania wizyt

Właściciele pojazdów potencjalnie dotkniętych tym problemem otrzymają powiadomienie o konieczności odwiedzenia Autoryzowanego Serwisu Hyundai w celu wymiany bezpiecznika HECU. Dzięki temu zabiegowi zniknie zagrożenie pożarowe.

Wszelkich informacji związanych z kampanią naprawczą udziela Hyundai Motor Poland. Firma zachęca klientów do kontaktu telefonicznego pod numerem 0 800 444 000 (telefon do siedziby przy ul. Wołoskiej 24 w Warszawie). Po otrzymaniu powiadomienia klienci, których auta zostały objęte kampanią, powinni niezwłocznie umówić się na wizytę w ASO marki.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium