- Kia Sorento Plug-in Hybrid napędzana jest silnikiem benzynowym o mocy 180 KM i elektrycznym generującym 91 KM. Dzięki temu łączna moc układu hybrydowego wynosi 265 KM
- Dzięki nowej platformie wszystkie elementy udało się rozmieścić w taki sposób żeby wygospodarować, jak najwięcej przestrzeni dla pasażerów i miejsca na bagaż. Kufer 7-osobowego Sorento ma pojemność 175-809 l
- Samochód trafi do sprzedaży w 2021 roku i wtedy dowiemy się jaki jest czas ładowania akumulatorów oraz zasięg w trybie elektrycznym
Kia Sorento czwartej generacji zadebiutowała w tym roku. W pierwszej kolejności auto pojawiło się z napędem hybrydowym oraz z dieslem. Teraz przyszedł czas na debiut hybrydy typu plug-in.
Sorento zaprojektowano na nowej platformie, która nie tylko umożliwia wygospodarowanie dużej ilości miejsca dla pasażerów (podobnie, jak inne wersje silnikowe plug-in również jest 7-osobowym modelem) oraz na bagaż, lecz także pozwala na rozmieszczenie elementów układu hybrydowego.
Przeczytaj też:
- Hybryda do miasta czy w teren? Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4
- DS 7 Crossback E-Tense 4x4 – hybryda dla indywidualistów
- Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid – nawet 57 km na prądzie
Do napędu pojazdu przewidziano benzynowy silnik 1.6 T-GDI o mocy 180 KM i momencie obrotowym o wartości 265 Nm oraz elektryczną jednostkę generującą 91 KM i 304 Nm. W ten sposób skomponowano układ hybrydowy o mocy 265 KM i momencie obrotowym – 350 Nm. Moment obrotowy przekazywany jest na cztery koła za pomocą 6-stopniowej, automatycznej przekładni.
Kia Sorento Plug-in Hybrid w porównaniu z innymi odmianami z zewnątrz różni się tylko dwoma szczegółami – oznaczeniem eco plug-in oraz portem ładowania umieszczonym na tylnym błotniku.
Kia Sorento Plug-in Hybrid – wnętrze z dodatkowymi wskaźnikami
Wnętrze również zostało niemal takie samo, jak w innych odmianach Sorento. Jedyną różnicę stanowi nowa grafika 12,3-calowego, cyfrowego zestawu wskaźników, która umożliwia kontrolę pracy hybrydowego zespołu napędowego typu plug-in.
Zestaw wskaźników zapewnia możliwość sprawdzenia stanu naładowania akumulatora i przepływu energii elektrycznej oraz obserwowanie pracy układu napędowego. System multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala również oferuje nowe funkcje, np. lokalizację punktów ładowania.
Kia Sorento Plug-in Hybrid do sprzedaży trafi w 2021 roku. Wtedy też poznamy nie tylko ceny pojazdu, lecz także czas ładowania akumulatorów oraz zasięg jaki można pokonać, gdy energia jest uzupełniona w stu proc. Podobnie, jak inne odmiany Sorento plug-in również będzie objęte 7-letni gwarancją ograniczoną przebiegiem 150 tys. km.