- Nowym przedstawicielem Maserati w Polsce została spółka Grand Automotive Poland należąca do UkrAvto Group
- Tymczasowy salon w Warszawie jest gotowy, planuje się otwarcie punktów w Krakowie i Trójmieście. Wszystkie lokalizacje będą miały także autoryzowane serwisy
- Obecnie sprzedaż Maserati w Polsce jest niska, przewiduje się znaczne wzrosty w perspektywie długoterminowej
Przedstawicielstwo Maserati przejęła spółka Grand Automotive Poland wchodząca w skład grupy motoryzacyjnej UkrAvto obecnej w Ukrainie, Azerbejdżanie i Kazachstanie. Włoski producent zmienił strategię i postawił na jednego partnera, który zaopiekuje się całym polskim rynkiem. Dotychczasowym dealerom w Warszawie i Krakowie wypowiedział umowy.
Obecny na otwarciu warszawskiego punktu Marco Spadaro, dyrektor regionalny Maserati na Europę Wschodnią i Amerykę Łacińską, przyznał, że ostatnio było wiele szumu o przyszłości marki, jednak to tylko plotki. Maserati ma pozostać marką luksusową w grupie Stellantis z perspektywami na rozwój. Obok siedziby marki w Modenie otwarto niedawno Officine Fuoriserie Maserati, czyli ekskluzywną przestrzeń, w której klienci mogą od podstaw skonfigurować nowy samochód.
Maserati: w planach trzy salony, flagowy w Warszawie
Na początek powstał salon tymczasowy na ul. Towarowej 33 w Warszawie. To znany adres, pod którym funkcjonowało wielu dealerów różnych marek samochodowych. Niektórzy mogą pamiętać, że lata temu znajdowało się tutaj Daewoo.
Teraz to miejsce będzie należeć do Maserati. Docelowy showroom powstanie w ciągu 2-3 lat w dużym budynku mieszczącym się tuż obok, który zostanie poddany kompletnej metamorfozie. Ma być jednym z najnowocześniejszych salonów Maserati w Europie.
Drugi salon w Krakowie zostanie otwarty jeszcze w tym roku, jego lokalizacja pozostaje ciągle tajemnicą. Nieco odleglejsza przyszłość to punkt w Trójmieście. W każdej lokalizacji będzie mieścił się również autoryzowany serwis.
Maserati to nie tylko sportowe modele
Obecnie gama modelowa Maserati składa się tylko z trzech linii modelowych: Grecale, GranTurismo/GranCabrio oraz MC20, MC20 Cielo, GT2 Stradale. Oczywiście filarem sprzedaży ma być Grecale rywalizujący w dużym segmencie SUV-ów premium. Przygotowano już ofertę finansowania, niedługo zostanie ogłoszony także partner ubezpieczeniowy.
Włoska marka stać się lepiej rozpoznawalna w Polsce, docierać do szerszej grupy klientów, m.in. poprzez uczestnictwo w wielu wydarzeniach.
O premierach nowych modeli nikt jeszcze głośno nie mówi, choć wydają się one koniecznością. Wiemy, że od końca 2025 r. wszystkie sportowe Maserati będą ponownie produkowane w historycznej fabryce w Modenie, gdzie powstają też silniki V6.
Dyrektor generalny Grand Automotive Polska Sebastian Woźniak wierzy w siłę polskiego rynku i znaczny wzrost sprzedaży w długim okresie. Z danych instytutu Samar wynika, że w 2024 r. zarejestrowano w Polsce tylko 48 nowych samochodów marki Maserati.