Logo
WiadomościAktualnościTo koniec tego pięknego samochodu. W całej Polsce zostało tylko siedem nowych sztuk

To koniec tego pięknego samochodu. W całej Polsce zostało tylko siedem nowych sztuk

Jeśli chciałeś kupić nowego, wyspecyfikowanego zgodnie z własnym życzeniem Peugeota 508, to jest już za późno. Samochód właśnie zniknął z konfiguratora. Dlaczego? Bo zakończono jego produkcję i można kupić jedynie nowe egzemplarze znajdujące się u dealerów. W całej Polsce zostało zaledwie siedem takich aut!

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Peugeot 508 (2. generacja; wersja PSE)
Auto Świat / Krzysztof Wojciechowicz
Peugeot 508 (2. generacja; wersja PSE)
  • Peugeot 508 drugiej generacji zadebiutował w 2018 r.
  • Śmiało stylizowany samochód miał być alternatywą dla wszechobecnych SUV-ów
  • W "zapasach" polskich dealerów została już tylko jedna z dwóch wersji nadwoziowych tego modelu
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Dla wielu to jeden z najpiękniejszych samochodów klasy średniej. Peugeot 508 zerwał z konserwatywnym designem pierwszej generacji: był znacznie odważniejszy i bardziej drapieżny. W tym segmencie tylko niektóre auta premium miały równie sportową stylistykę. Niestety, to już przeszłość.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Ile egzemplarzy Peugeota 508 zostało w Polsce?
Jakie wersje Peugeota 508 są dostępne u dealerów?
Kiedy zadebiutował Peugeot 508 drugiej generacji?
Gdzie znajdują się dostępne egzemplarze Peugeota 508?

Przeczytaj także: Detronizacja! SUV Tesli nie jest już najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie

Peugeot 508: zniknął z konfiguratora

Peugeot 508 (2. generacja; wersja PSE)
Peugeot 508 (2. generacja; wersja PSE)Żródło: Auto Świat / Krzysztof Wojciechowicz

Jeśli wejdziesz na polską stroną Peugeota, to w zakładce "Skonfiguruj swojego Peugeota" nie znajdziesz już modelu 508: ani w wersji liftback, ani kombi. Wytwarzanie tego auta zakończono, samochodu nie można więc zamawiać do produkcji, a chętnym na nowe 508 pozostało już zaledwie siedem egzemplarzy w całej Polsce. Co ciekawe, to same liftbacki. W ofercie mamy wersje o mocy od 130 do 225 KM. Trzy Peugeoty 508 są w Katowicach, dwa w Poznaniu, po jednym w Opolu i w Łodzi (stan na dzień 22 lipca 2025 r.).

Przeczytaj także: Koszmarne półrocze Stellantisa. Koncern tracił średnio ponad pół miliona euro co... godzinę

Peugeot 508 debiutował w 2018 r. podczas salonu samochodowego w Genewie. Najpierw pojawił się wariant liftback. Pół roku później na targach w Paryżu poznaliśmy odmianę kombi. Obie zachwycały sportowym designem. W 2023 r. pojawiła się zmodernizowana wersja tego francuskiego modelu klasy średniej.

Peugeot 508: jakie ma wymiary i bagażnik?

Druga generacja Peugeota 508 miała być alternatywą dla SUV-ów, które już wtedy odbierały coraz więcej klientów klasycznym samochodom segmentu D, czyli głównie sedanom, liftbackom i kombi. Ta sztuka chyba się jednak nie udała, biorąc pod uwagę, że na razie 508 nie ma bezpośredniego następcy, a schedę po nim przejmą nieco mniejszy Peugeot 408 oraz SUV-y 3008 i 5008.

Przeczytaj także: Od 40 lat nie wpuścili tu żadnego dziennikarza. Byłem w tajnych R&D Renault

Peugeot 508 w wersji liftback ma 475 cm długości, a w kombi — 477,8 cm. Obie odmiany mierzą po 185,9 cm szerokości i po 279,3 cm rozstawu osi, ale liftback jest nieco niższy (140,3 cm vs 142 cm). Jak widać, to i tak wyjątkowo niskie modele jak na standardy tego segmentu. Pojemność bagażnika Peugeota 508 liftback wynosi od 487 do 1537 l, a kombi od 530 do 1780 l.

Na szczycie gamy modelu 508 uplasowała się wersja PSE (Peugeot Sport Engineered) rozwijająca 360 KM i przyspieszająca od 0 do 100 km na godz. w 5,2 s.

Peugeot 16. marką nowych samochodów w Polsce

Z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar wynika, że w pierwszej połowie 2025 r. pod względem liczby pierwszych rejestracji wśród marek samochodów osobowych i dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t Peugeot zajął 16. miejsce (6153 rejestracji; wzrost o 7,2 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2024 r.). Niestety, w czołowej 15. najczęściej rejestrowanych nowych modeli aut osobowych w Polsce w tym okresie nie ma ani jednego auta Peugeota.

Koniec produkcji Peugeota 508 oznacza, że marka straciła topowy model. W tej sytuację tę funkcję przejmie Peugeot 5008, czyli SUV klasy średniej.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium