Auto Świat Wiadomości Aktualności To koniec tego pięknego samochodu. W całej Polsce zostało tylko siedem nowych sztuk

To koniec tego pięknego samochodu. W całej Polsce zostało tylko siedem nowych sztuk

Jeśli chciałeś kupić nowego, wyspecyfikowanego zgodnie z własnym życzeniem Peugeota 508, to jest już za późno. Samochód właśnie zniknął z konfiguratora. Dlaczego? Bo zakończono jego produkcję i można kupić jedynie nowe egzemplarze znajdujące się u dealerów. W całej Polsce zostało zaledwie siedem takich aut!

Peugeot 508 (2. generacja; wersja PSE)
Auto Świat / Krzysztof Wojciechowicz
Peugeot 508 (2. generacja; wersja PSE)
  • Peugeot 508 drugiej generacji zadebiutował w 2018 r.
  • Śmiało stylizowany samochód miał być alternatywą dla wszechobecnych SUV-ów
  • W "zapasach" polskich dealerów została już tylko jedna z dwóch wersji nadwoziowych tego modelu

Dla wielu to jeden z najpiękniejszych samochodów klasy średniej. Peugeot 508 zerwał z konserwatywnym designem pierwszej generacji: był znacznie odważniejszy i bardziej drapieżny. W tym segmencie tylko niektóre auta premium miały równie sportową stylistykę. Niestety, to już przeszłość.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Przeczytaj także: Detronizacja! SUV Tesli nie jest już najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie

Peugeot 508: zniknął z konfiguratora

Peugeot 508 (2. generacja; wersja PSE)
Peugeot 508 (2. generacja; wersja PSE)Żródło: Auto Świat / Krzysztof Wojciechowicz

Jeśli wejdziesz na polską stroną Peugeota, to w zakładce "Skonfiguruj swojego Peugeota" nie znajdziesz już modelu 508: ani w wersji liftback, ani kombi. Wytwarzanie tego auta zakończono, samochodu nie można więc zamawiać do produkcji, a chętnym na nowe 508 pozostało już zaledwie siedem egzemplarzy w całej Polsce. Co ciekawe, to same liftbacki. W ofercie mamy wersje o mocy od 130 do 225 KM. Trzy Peugeoty 508 są w Katowicach, dwa w Poznaniu, po jednym w Opolu i w Łodzi (stan na dzień 22 lipca 2025 r.).

Przeczytaj także: Koszmarne półrocze Stellantisa. Koncern tracił średnio ponad pół miliona euro co... godzinę

Peugeot 508 debiutował w 2018 r. podczas salonu samochodowego w Genewie. Najpierw pojawił się wariant liftback. Pół roku później na targach w Paryżu poznaliśmy odmianę kombi. Obie zachwycały sportowym designem. W 2023 r. pojawiła się zmodernizowana wersja tego francuskiego modelu klasy średniej.

Peugeot 508: wymiary i bagażnik

Druga generacja Peugeota 508 miała być alternatywą dla SUV-ów, które już wtedy odbierały coraz więcej klientów klasycznym samochodom segmentu D, czyli głównie sedanom, liftbackom i kombi. Ta sztuka chyba się jednak nie udała, biorąc pod uwagę, że na razie 508 nie ma bezpośredniego następcy, a schedę po nim przejmą nieco mniejszy Peugeot 408 oraz SUV-y 3008 i 5008.

Przeczytaj także: Od 40 lat nie wpuścili tu żadnego dziennikarza. Byłem w tajnych R&D Renault

Peugeot 508 w wersji liftback ma 475 cm długości, a w kombi — 477,8 cm. Obie odmiany mierzą po 185,9 cm szerokości i po 279,3 cm rozstawu osi, ale liftback jest nieco niższy (140,3 cm vs 142 cm). Jak widać, to i tak wyjątkowo niskie modele jak na standardy tego segmentu. Pojemność bagażnika Peugeota 508 liftback wynosi od 487 do 1537 l, a kombi od 530 do 1780 l.

Na szczycie gamy modelu 508 uplasowała się wersja PSE (Peugeot Sport Engineered) rozwijająca 360 KM i przyspieszająca od 0 do 100 km na godz. w 5,2 s.

Peugeot 16. marką nowych samochodów w Polsce

Z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar wynika, że w pierwszej połowie 2025 r. pod względem liczby pierwszych rejestracji wśród marek samochodów osobowych i dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t Peugeot zajął 16. miejsce (6153 rejestracji; wzrost o 7,2 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2024 r.). Niestety, w czołowej 15. najczęściej rejestrowanych nowych modeli aut osobowych w Polsce w tym okresie nie ma ani jednego auta Peugeota.

Koniec produkcji Peugeota 508 oznacza, że marka straciła topowy model. W tej sytuację tę funkcję przejmie Peugeot 5008, czyli SUV klasy średniej.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji