Auto Świat Wiadomości Aktualności Z Lexusa właśnie zniknęło coś, czym marka się chlubiła od samego początku. Poznałem powód

Z Lexusa właśnie zniknęło coś, czym marka się chlubiła od samego początku. Poznałem powód

Lexus, czyli marka premium Toyoty, zadebiutowała na rynku w 1989 r. i od samego początku dumnie eksponowała ten element — gościł on m.in. w każdej generacji Lexusa ES. Ku ogromnemu zaskoczeniu w najnowszej go już zabrakło. Poznałem powód tego niespodziewanego ruchu. Tłumaczą go trzy słowa.

Lexus ES (8. generacja)
Zobacz galerię (3)
Toyota
Lexus ES (8. generacja)
  • Wiosną 2026 r. ruszy sprzedaż ósmej generacji Lexusa ES
  • To pierwszy model tej marki z "ukrytymi przyciskami", które znikają po wyłączeniu silnika
  • Niestety, z wnętrza zniknęło też coś innego. I to na dobre

Lexus ES ósmej generacji zadebiutował w kwietniu 2025 r. podczas salonu samochodowego w Szanghaju. Do Polski auto trafi wiosną 2026 r. Wraz z jego pojawieniem się, zniknie jeden z najbardziej charakterystycznych elementów w historii Lexusa.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Przeczytaj także: 10 marek aut z największymi spadkami w Polsce. Na czele japońskie firmy

Znika z tyłu, znika z kierownicy

Lexus ES (8. generacja)
Lexus ES (8. generacja)Toyota

Producent chwali się, że najnowszy ES to pierwszy Lexus z tzw. Hidden Switches, czyli ukrytymi przełącznikami. Chodzi o sensory dotykowe nad kratkami wentylacyjnymi w środkowej konsoli, które po wyłączeniu silnika znikają, aby się pojawić po ponownym uruchomieniu samochodu. Niestety, z wnętrza zniknęło jeszcze coś innego. I to na dobre.

Przeczytaj także: Polacy stracili dla niej głowę. Sprawdziłem, czy SUV Omoda 9 to najlepsze chińskie auto w Polsce

Ósmy ES jest bowiem pierwszym seryjnym Lexusem w historii, który na kierownicy nie ma słynnego logo. Mało tego, logo zniknęło również z tylnej części nadwozia. I tu, i tu stylizowana litera "L" zamknięta w elipsie została zastąpiona zwykłym — i co tu dużo mówić, banalnym — napisem "Lexus". Skąd taka radykalna zmiana?

Lexus ES (8. generacja)
Lexus ES (8. generacja)Toyota

Z moich informacji wynika, że jest to związane z nowym językiem stylistycznym Lexusa o nazwie Clean Tech x Elegance. Zaskakujące, bo logo Lexusa cieszy się powszechną rozpoznawalnością, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, najważniejszym rynku zbytu tej japońskiej marki premium.

A jeśli to część nowej estetyki, to może się okazać, że w przyszłych modelach Lexusa na kierownicy również zabraknie słynnej "L-ki".

Tradycyjne logo nie dało się jednak do końca zepchnąć na boczny tor. Wciąż zdobi obręcze kół nowego Lexusa ES i najważniejsze miejsce na nadwoziu, czyli z przodu centralnie między reflektorami.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji