Lexus przymierza się do wprowadzenia na rynek nowej generacji modeli, w tym z napędem czysto elektrycznym, które jak zapowiada Koji Sato, prezydent Lexus International, zgodnie z misją marki „będą przewyższać oczekiwania klientów”.

Jednym z pierwszych będzie kompaktowy SUV zaprojektowany na platformie e-TNGA, która jest także bazą dla nowej kompaktowej Toyoty BZ. Auto w wersji produkcyjnej ma pojawić się na rynku w 2022 r., ale wcześniej będziemy mogli zobaczyć koncept, który wskaże, w jakim kierunku pójdą nowe projekty Lexusa. Oficjalna jego premiera odbędzie się wiosną, ale koncern stopniując napięcie, uchyla rąbka tajemnicy publikując zdjęcia wybranych detali. W ubiegłym roku był to przód nadwozia pokazujący rozwinięcie pomysłów z konceptu LF-30 przedstawionego na Tokio Motor Show w 2019 r. Z podświetlonym logo i agresywnie narysowanym pasem przednim.

Lexus Concept SUV Foto: Lexus / Auto Świat
Lexus Concept SUV

Teraz Lexus pokazał przyciemnione zdjęcie tyłu sylwetki. Uwagę na nim zwraca charakterystyczny wybrzuszony dach rozdzielony płetwą anteny, szeroka listwa tylnych świateł oraz pełna nazwa marki zamiast tradycyjnego logo.

Póki co firma nie podaje żadnych informacji technicznych, ale można przypuszczać, że auto będzie pierwszym w rodzinie, które dostanie nowy system elektrycznego napędu Direct4, z osobnymi silnikami przy każdej osi (co ciekawe, zarezerwowany on ma być tylko dla Lexusa, podczas gdy Toyoty będą mieć odrębny układ). Wyrafinowany system sterowania będzie rozdzielał moment pomiędzy osiami zależnie od warunków drogowych i stylu jazdy kierowcy, a sam układ napędowy, poza osiągami, ma wyróżniać się także cichą pracą i gwarantować wysoki komfort jazdy. Moc? Kiedy Lexus pierwszy raz informował o pracach nad Direct4, wspominał, że każdy z silników elektrycznych może osiągać nawet 204 KM i moment 300 Nm. Czy takim potencjałem będzie dysponować również nowy elektryczny SUV marki, dowiemy się już za kilka tygodni.

Lexus w Polsce

W ubiegłym roku Lexus sprzedał na polskim rynku 4632 samochody, co oznacza 17-procentowy wzrost w porównaniu do roku 2019. Najchętniej kupowanym modelem marki był SUV NX – 1377 sztuk. Co ciekawe, aż 75 proc. wszystkich sprzedanych w Polsce modeli marki miało napęd hybrydowy.