Auto Świat Wiadomości Aktualności Mercedes – kolejne hybrydowe wersje

Mercedes – kolejne hybrydowe wersje

Mercedes powiększa ofertę samochodów hybrydowych typu plug-in. Tym razem do gamy aut tego typu dołączają modele: CLA, CLA Shooting Brake oraz GLA. Samochody będzie można zamawiać od wiosny 2020 roku, a pierwsze egzemplarze dotrą do salonów kilka tygodni później.

Mercedes – kolejne hybrydowe wersje
Zobacz galerię (3)
Daimler
Mercedes – kolejne hybrydowe wersje
  • Od wiosny 2020 roku w salonach Mercedesa pojawią się trzy nowe hybrydy typu plug-in z napędem EQ Power – CLA 250e, CLA 250e Shooting Brake oraz GLA 250e.
  • Do napędu samochodu przewidziano benzynowy silnik o mocy 160 KM i elektryczny generujący 102 KM, a łączna moc układu to 218 KM.
  • Hybrydowe Mercedesy osiągają setkę już po 6,8 s, a maksymalnie mogą jechać nawet 240 km/h.

W każdym z nowych samochodów zastosowano taki sam rodzaj napędu. To oznacza, że pod maską mamy benzynowy silnik 1,33 l o mocy 160 KM oraz elektryczny generujący 102 KM. Dzięki temu duetowi moc systemy wynosi 218 KM, natomiast moment obrotowy to 450 Nm. Wszystko to powoduje, że Mercedes CLA uzyskuje setkę już po 6,8 s, a maksymalnie może jechać 240 km/h.

W każdym z tych pojazdów zastosowano litowo-jonowy akumulator o pojemności 15,6 kWh. Można go ładować prądem stałym lub zmiennym. To oznacza, że auta można naładować ze ściennej ładowarki (wallboxa) o mocy 7,4 kW prądem zmiennym w ciągu 1 h 45 min (od 10 do 100 proc.) lub w przypadku ładowania prądem stałym akumulator da się napełnić od 10 do 80 proc. w około 25 minut (moc ładowania 24 kW).

Przeczytaj też:

Mercedes obiecuje, że zużycie paliwa podczas korzystania z hybrydowego trybu jazdy wyniesie około 1,4-1,8 l/100 km, natomiast zużycie prądu powinno ograniczyć się do 14,8-16,1 kWh/100 km.

W każdej hybrydzie typu plug-in dostępne są nowe tryby jazdy – Electric i Battery Level. W programie Electric można uzyskać maksymalną efektywność podczas jazdy na prądzie. Silnik spalinowy włącza się wówczas tylko wtedy, gdy kierowca mocno wciśnie pedał gazu, a za pomocą łopatek przy kierownicy można regulować siłę rekuperacji (pięć poziomów do wyboru: D AUTO, D+, D, D- i D--).

Dostępne są również tryby Comfort, ECO i Sport. Zależnie od wymogów kierowca może więc priorytetowo traktować jazdę elektryczną, koncentrować się na dynamice jazdy w trybie mieszanym lub dawać pierwszeństwo jednostce spalinowej, na przykład w celu zaoszczędzenia prądu w akumulatorze na później.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków