Auto Świat Wiadomości Aktualności Tani dostawczak z dieslem debiutuje w Polsce. Chińczycy walczą o następny segment

Tani dostawczak z dieslem debiutuje w Polsce. Chińczycy walczą o następny segment

Pierwotnie samochody dostawcze i osobowe Maxusa miały być sprzedawane w Polsce wyłącznie jako pojazdy elektryczne. Strategia najwyraźniej się zmieniła, bo w gamie Maxusa Deliver 9 oficjalnie zadebiutował diesel. Za sprawą ceny i wyposażenia chiński furgon z jednostką wysokoprężną może być poważnym konkurentem dla rynkowych wyjadaczy.

Maxus Deliver 9 debiutuje w Polsce z dieslem pod maską
Zobacz galerię (19)
Maxus
Maxus Deliver 9 debiutuje w Polsce z dieslem pod maską
  • Chiński dostawczak z dieslem? Wcześniej nie było takich planów – Maxusy miały być u nas sprzedawane tylko z napędem elektrycznym
  • Spalinowy Maxus Deliver 9 debiutuje w polskich salonach w dwóch wersjach: jako furgon i podwozie do zabudowy
  • Do końca wakacji chińskiego vana można zamówić w promocyjnej cenie 111 tys. 990 zł (netto). Wyposażenie standardowe nie rozczarowuje
  • Zachęcamy do oddawania głosów w specjalnej ankiecie, która znajduje się pod artykułem

Maxus Deliver 9 z dieslem pod maską oficjalnie dołączył do polskiej oferty. To szok, bo do tej pory furgon z Państwa Środka – podobnie jak inne auta Maxusa – występował u nas tylko w wersji elektrycznej. Chińczycy z koncernu SAIC Motor (właściciele nie tylko Maxusa, ale też marki MG) chcą jednak uszczknąć więcej "dostawczego tortu", więc sięgają po sprawdzony silnik wysokoprężny. W tym szaleństwie jest metoda?

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Maxus Deliver 9 – co to za samochód?

Czy spalinowa jednostka wystarczy, by stanąć w szranki z uznanymi w Polsce graczami, takimi jak Renault Master, Fiat Ducato (i spółka), Ford Transit, Volkswagen Crafter i Iveco Daily? Norweski importer, firma RSA, zapewnia, że Maxus Deliver 9 "wyznacza nowe standardy w swoim segmencie". Trzeba mieć tupet, żeby mówić tak o aucie, które w Chinach sprzedawane jest już od... pięciu lat!

Co wiemy o Maxusie Deliverze 9? W Polsce jest dostępny w dwóch wersjach – jako furgon i podwozie do zabudowy. W salonie można zamówić też specjalistyczną zabudowę, np. izotermę, kontener, wywrotkę czy skrzynię. Niestety, van występuje tylko w jednym rozmiarze, a to na tle konkurencji spory minus.

Maxus Deliver 9 nie pozwala na konfigurowanie rozmiaru nadwozia
Maxus Deliver 9 nie pozwala na konfigurowanie rozmiaru nadwoziaMaxus

Auto dostawcze w wersji L3H2 ma 594 cm długości, 206,2 cm szerokości i 253,5 cm wysokości. Klienci, którzy je wybiorą, dostaną do dyspozycji ładownię o objętości 11,55 m sześc. i ładowność na poziomie 1185 kg. Maxus Deliver 9 może holować przyczepę o masie do 2,8 t.

Maxus Deliver 9 – wyposażenie i silnik

Pod maską chińskiego dostawczaka znajdziemy dwulitrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i wtryskiem common rail. Jednostka generuje 150 KM i 375 Nm, a moc trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej (drugi minus: nawet w opcji nie ma automatu). Deliver 9 z tym silnikiem spełnia normę Euro 6e, więc będzie miał wstęp do wszystkich tworzonych w Polsce stref czystego transportu.

Kierowca Maxusa Delivera 9 może bez obaw wjeżdżać do SCT
Kierowca Maxusa Delivera 9 może bez obaw wjeżdżać do SCTMaxus

A co z tym bogatym ekwipunkiem? Na potwierdzenie importer załączył w komunikacie prasowym listę wyposażenia standardowego. Wynika z niej, że każdy Maxus Deliver 9 ma:

  • sześć poduszek powietrznych,
  • system ESP,
  • kamerę cofania,
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu,
  • asystenta ruszania pod górę (HHC),
  • system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu,
  • tempomat,
  • klimatyzację,
  • bezkluczykowy dostęp,
  • elektryczne szyby i lusterka,
  • podgrzewane fotele,
  • 12,3-calowy dotykowy ekran systemu infotainment,
  • łączność Apple CarPlay i Android Auto.

Importer zwraca uwagę na atut modelu, czyli dobre wygłuszenie: "poziom hałasu w kabinie to zaledwie 47 dB, a to wynik zbliżony do samochodów osobowych. Konkurencyjne auta dostawcze są znacznie głośniejsze, natężenie hałasu w kabinie to nawet 52 dB".

Trzy miejsca, czyli standard w tym segmencie
Trzy miejsca, czyli standard w tym segmencieMaxus

Maxus Deliver 9 – cena w Polsce

Spalinowy Maxus Deliver 9 jest już dostępny u autoryzowanych dealerów w Polsce. Cena wersji van wynosi 134 tys. 900 zł netto, jednak do końca wakacji pojazd będzie oferowany w promocyjnej cenie 111 tys. 990 zł netto. Maxus Deliver 9 objęty jest 5-letnią gwarancją z limitem do 160 tys. km, którą opcjonalnie można wydłużyć do 8 lat lub 200 tys. km. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów jeszcze w lipcu.

Cieszymy się, że możemy wprowadzić na rynek kolejny lekki samochód dostawczy. Jesteśmy przekonani, że dzięki mocnemu silnikowi wysokoprężnemu i bogatemu wyposażeniu standardowemu auto przekona klientów, którzy zyskają niezawodne i oszczędne pojazdy w rozsądnej cenie

– obiecuje Yaroslav Gural z SAIC Polska.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków