Aż 5 lat lat trwały intensywne prace projektowo-badawcze Mullinera prowadzone wspólnie z jednym z czołowych dostawców kompozytów na świecie, firmą Bucci Composites, a ich efekt jest rzeczywiście imponujący.

22-calowe felgi karbonowe – elegancja i wytrzymałość

Nowe koło karbonowe zostało poddane wyjątkowo rygorystycznym testom TÜV (Technischer Überwachungsverei – Stowarzyszenie Kontroli Technicznej) i jest pierwszym, jakie kiedykolwiek wyprodukowano, które przeszło wszystkie sprawdziany, w tym naprężeń dwuosiowych, uderzeń promieniowych i bocznych symulujące wyboje i bruk, testy nadciśnienia w oponach oraz nadmiernego momentu obrotowego przekraczającego dopuszczalne limity. Test zderzeniowy potwierdził, że karbonowa obręcz jest niezwykle bezpieczna, a dodatkowo zapewnia korzyści w zakresie osiągów. Po silnym uderzeniu, które w przypadku felgi aluminiowej spowodowałoby pęknięcie lub rozerwanie opony, felga z włókna węglowego umożliwia powolne opróżnienie opony, dzięki inteligentnemu ułożeniu splotów włókien, co pozwala na kontrolowane, bezpieczne zatrzymanie pojazdu (kiedy obręcz otrzymuje silne uderzenie, splot rozciąga się pozostawiając otwory, które pozwalają na stopniową utratę powietrza, a nie natychmiastową deflację jak w przypadku obręczy aluminiowej).

22-calowe felgi karbonowe - technologiczna perfekcja

Co ważne, nowe koło zapewnia znaczną redukcję masy – waży aż 6 kg mniej niż alufelga – i oferuje zwiększoną sztywność wynikającą z właściwości włókna węglowego. To z kolei oznacza bardziej stabilną i spójną platformę kierowniczą oraz lepsze i bardziej czułe hamowanie dzięki zmniejszeniu masy nieresorowanej. Dla porównania, kuta felga aluminiowa może stracić nawet jeden stopień pochylenia kół z powodu ich wygięcia, co zmniejsza przyczepność i zwinność. Istotny jest ponadto fakt mniejszego zużycia opon, ponieważ sztywniejsza obręcz karbonowa nie ulega takiemu samemu ugięciu, pozwala na większą stabilność opony i bardziej spójną powierzchnię styku z podłożem dzięki większej powierzchni podparcia opony.

Sam proces produkcji karbonowych felg jest również unikalny. Polega on na cięciu tkaniny z włókna węglowego na zadane kształty. Segmenty splotu są następnie układane w stosy, podgrzewane i wciągane do formy w celu utworzenia trójwymiarowych preform. Są one zestawiane i układane w większej formie, a następnie wstrzykiwana jest do nich żywica i utwardzacz. Po utwardzeniu w odpowiedniej temperaturze, zespół komponentów jest wyjmowany z formy, a powierzchnie końcowe są obrabiane do odpowiedniego wykończenia przed polerowaniem.

22-calowe felgi karbonowe w odpowiedniej cenie

Nowa 22-calowa felga z włókna węglowego stanowi uzupełnienie istniejących produktów Mullinera z włókna węglowego dostępnych dla modeli Bentleya, w tym takich jak m.in.: przedni splitter, poszerzenia progów, tylny dyfuzor i inne. Nowe felgi będzie można zamawiać pod koniec 2021 r. Ceny jeszcze nie są znane, ale idziemy o zakład, że za zestaw trzeba będzie zapłacić conajmniej równowartość auta segmentu B.