Auto Świat Wiadomości Aktualności Mazda wyceniła nową CX-5 i jest duże zaskoczenie. Japończycy mogą nie nadążyć z produkcją

Mazda wyceniła nową CX-5 i jest duże zaskoczenie. Japończycy mogą nie nadążyć z produkcją

Na początku lipca br. Mazda oficjalnie zaprezentowała najnowszą generację modelu CX-5. Teraz wiemy już, ile japońska nowość będzie kosztowała na polskim rynku. Trzeba przyznać, że producent pozytywnie zaskoczył, zważywszy na fakt, że CX-5 znacznie urosła i pod wieloma względami stała się dużo bardziej praktyczna i funkcjonalna.

Mazda CX-5 2025, trzecia generacja
Mazda
Mazda CX-5 2025, trzecia generacja
  • Już wkrótce na polskim rynku zadebiutuje trzecia generacja Mazdy CX-5
  • Nowa CX-5 oferuje przestronniejsze wnętrze, większy bagażnik o pojemności oraz nowocześniejsze rozwiązania
  • Model wyposażono w zmodyfikowane zawieszenie, przeprojektowany układ kierowniczy oraz silnik benzynowy 2.5
  • Szczegółowy cennik nowej Mazdy CX-5 poznamy we wrześniu br.

Najnowsza Mazda CX-5 to już trzecia generacja modelu. Japończycy wiążą z nim duże nadzieje i trudno się dziwić. Jak podkreśla Maciej Hochman, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland, "Mazda CX-5 to od wielu lat najpopularniejszy model marki na świecie i w Polsce". Wszystko wskazuje na to, że w swoim najnowszym wcieleniu SUV utrzyma pozycję lidera.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Jak prezentuje się nowa Mazda CX-5?

Jedną z najważniejszych zmian jest to, że japońska nowość w porównaniu z poprzednikiem urosła i stała się bardziej dojrzała pod niemal każdym względem. Auto jest dłuższe o 11,5 cm, wyższe o 3 cm i szersze o 1,5 cm. Większe nadwozie pozwoliło wygospodarować więcej miejsca w kabinie, co odczują w szczególności pasażerowie zajmujący miejsce na tylnej kanapie. Widać to także po bagażniku, którego pojemność wzrosła z 522 do aż 583 l. Choć może wydawać się to nieprawdopodobne, kufer w nowej Maździe CX-5 jest większy od tego, którym może pochwalić się Mazda CX-60.

Mazda CX-5 2025, trzecia generacja
Mazda CX-5 2025, trzecia generacjaMazda

Nowa Mazda CX-5 zaskakuje nie tylko przestronnością wnętrza, choć niekoniecznie każdy fan marki uzna to za pozytywną zmianę. Projektanci marki zerwali z tradycją i zrezygnowali z wielu przycisków i pokręteł, przenosząc je na dotykowy centralny wyświetlacz. Ten ma przekątną 12,9 lub aż 15,6 cala. Żądni nowoczesności użytkownicy zapewne docenią tę zmianę, ale tradycjonaliści, którzy cenili Mazdę za podążanie własną drogą i niepoddawanie się modzie, mogą mieć inne zdanie.

Przyzwyczajenia nie będą wymagały natomiast tylne drzwi, które teraz otwierają się pod kątem niemal 90 stopni. W połączeniu z przestronnym wnętrzem to kolejna funkcjonalna zmiana w japońskiej nowości. Już podczas oficjalnej prezentacji modelu można było przekonać się, że dzięki temu dostęp do auta jest znacznie łatwiejszy.

Zmodyfikowane zawieszenie, przeprojektowany układ kierowniczy, zoptymalizowany silnik

Oczywiście zmian jest znacznie więcej, i to nawet tych, których na pierwszy rzut oka nie dostrzeżemy. Projektanci zastosowali zmodyfikowane zawieszenie, które ma lepiej pochłaniać nierówności i sprawić, że Mazda CX-5 będzie lepiej trzymała się drogi, zwłaszcza podczas dynamicznej jazdy po zakrętach. Kolejną istotną zmianą jest przeprojektowany układ kierowniczy, który według Mazdy zapewnia lepsze wyczucie drogi i większą precyzję.

Mazda CX-5 2025, trzecia generacja
Mazda CX-5 2025, trzecia generacjaMazda

Pod maską najnowszej CX-5 znajdziemy zoptymalizowany silnik 2.5 e-Skyactiv G, który zastępuje dotychczasową podstawową jednostkę 2.0. Nowy motor uzyskuje moc 104 kW (141 KM) i wspomagany jest przez miękką hybrydę. Producent zapewnia, że 2,5-litrowy silnik, współpracujący z 6-biegową przekładnią automatyczną, jest bardziej wydajny, lepiej reaguje na naciśnięcie pedału gazu, a do tego spala mniej paliwa.

Nowa Mazda CX-5 na polskim rynku będzie kosztowała...

Wraz z nową CX-5 Mazda przygotowała jeszcze jedną niespodziankę. Jest nią cena. Wiadomo, że nowa Mazda CX-5 będzie oferowana w czterech wersjach wyposażenia: Prime-Line, Centre-Line, Exclusive-Line i Homura. Klienci będą mogli wybierać także pomiędzy napędem na przednią (FWD) lub obie osie (AWD). Trzecia generacja Mazdy CX-5, z silnikiem benzynowym 2.5 i automatyczną skrzynią biegów w standardzie została wyceniona w wersji Prime-Line na 139 900 zł.

Mazda CX-5 2025, trzecia generacja
Mazda CX-5 2025, trzecia generacjaMazda

Mazda najwyraźniej chce dawkować emocje, bo szczegółowy cennik i konfigurator modelu na polskim rynku zostaną opublikowane na początku września br. Wtedy też dowiemy się, jak dużo trzeba wydać, aby stać się właścicielem lepiej wyposażonych wersji i ile będą kosztowały wersje z napędem AWD. Wtedy też będzie można zorientować się, czy japońska nowość okaże się atrakcyjniejsza cenowo od poprzedniczki. Dotychczasowa CX-5 w wersji Centre-Line Plus kosztowała 160 900 zł z manualną przekładnią, a z automatyczną praktycznie 170 tys. zł. Już niebawem wszystko stanie się jasne.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji