Toyota rozpieszcza kochających klasyczną motoryzację. Po GR Suprze i GR Yarisie przyszedł czas na model GR86, który w salonach pojawi się w pierwszej połowie roku. Jeśli masz ochotę go kupić, to szykuj minimum 169 tys. 900 zł za tę cenę dostaniemy wersję Dynamic.
Pod maską auta pracuje czterocylindrowy wolnossący boxer o pojemności 2,4 litra. Jego moc wynosi 234 KM, a maksymalny moment obrotowy - 250 Nm, co przy masie własne wynoszącej jedynie 1270 kg da niezłą radość z jazdy. Motor może być połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub z "automatem", za który jednak trzeba dopłacić aż 11 tys. zł. W pakiecie otrzymuje się także" inteligentny tempomat, układ detekcji przeszkód, automatyczne światła, układ wczesnego reagowania w razie ryzyka kolizji i kontrolę pasa ruchu.
Nowa Toyota GR86 - dwie wersje wyposażenia
Wyposażenie wersji Dynamic to: siedmiocalowy wyświetlacz na tablicy wskaźników, system multimedialny z ośmiocalowym ekranem dotykowym, bezkluczykowy dostęp, kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna oraz pełne oświetlenie w technologii LED. Ponadto kierownica, gałka zmiany biegów i hamulec ręczny jest obszyty skórą, są sportowe fotele i podłokietnik. Auto wyjeżdża z salonu na 17-calowych felgach z oponami Michelin Primacy.
Samochód jest także dostępny w bogatszej wersji Executive, której cena zaczyna się od 182 tys. 900 zł, a jej wyposażenie to: pedały z aluminiowymi nakładkami, podgrzewane przednie fotele, system adaptacyjnego doświetlania zakrętów, system monitorowania martwego pola w lusterkach oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, a w autach ze skrzynią automatyczną pojawi się układ detekcji przeszkód. W tej wersji auto ma 18-calowe felgi z oponami Michelin Pilot Sport 4.
Klient nie ma praktycznie wyboru dodatkowych opcji. Można jedynie dokupić pakiet Protection, w skład którego wchodzi siatka bagażowa, folia ochronna pod klamki, folia ochronna na tylny zderzak i nakrętki antykradzieżowe. W palecie kolorów do wyboru jest siedem barw, z czego dwie wymagają dopłaty 2,9 tys. zł, a cztery 4,4 tys. zł. Podstawowy kolor jest jeden, to czarny Crystal Black.
Nowa Toyota GR86 - jest drożej
Toyota GR86 w stosunku do poprzednika zdecydowanie podrożała, a to przez większy silnik, który kwalifikuje się do wyższej akcyzy wynoszącej 18,6 proc. Ponadto jest tutaj lepsze wyposażenie. Niemniej poszukując sportowego auta, warto wybrać się do salonu Toyoty, bo auto będzie w Europie tylko przez dwa lata. Wszystko przez nowe normy systemów bezpieczeństwa, które wejdą w życie w 2024 r. Toyota przewidziała na rynek europejski jedynie 4,5 tys. egzemplarzy.