Auto Świat Wiadomości Aktualności Nowe BMW serii 5 - Limuzyna na jeszcze wyższym poziomie

Odwieczny konkurent ze Stuttgartu wyprzedził BMW (nowa Klasa E jest w sprzedaży od tego roku), jednak już niedługo szanse się wyrównają. W lutym 2017 roku do salonów BMW trafi siódma generacja serii 5. Początkowo dostępny będzie klasyczny wariant czterodrzwiowy, praktyczne kombi dołączy do oferty w późniejszym terminie.

Zmiany stylistyczne względem obecnego modelu nie są rewolucyjne, ale zauważalne. „Piątka” stała się bardziej elegancka, upodabniając się do większej serii 7 (przód i linia boczna). Serię 5 najłatwiej rozpoznać po inaczej zaprojektowanej tylnej części nadwozia.

Czasy, w których auta stawały się coraz cięższe minęły. Do budowy serii 5 wykorzystano jeszcze więcej aluminium i wysokowytrzymałej stali, dzięki czemu masa pojazdu spadła nawet o 100 kg (zależy od wersji). Lekka karoseria w połączeniu z równomiernym rozkładem masy, nową konstrukcją zawieszenia i rekordowo niskim współczynnikiem oporu powietrza (Cx=0,22) zapewnią jak najbardziej dynamiczne prowadzenie, jednocześnie przy wysokim komforcie jazdy.

Wnętrze zaprojektowano w charakterystyczny sposób dla BMW. Obsługa rozbudowanego systemu informacyjno-rozrywkowego będzie się odbywać zależnie od preferencji kierowcy: za pośrednictwem kontrolera iDrive, dotykowego ekranu, poleceń głosowych lub nawet gestów (jak we flagowej „siódemce”).

Przygotowano też wiele udogodnień dla klientów biznesowych. Usługa Microsoft Exchange pozwoli na synchronizację poczty elektronicznej, kalendarzy i kontaktów oraz ich edycję w pojeździe. Z kolei BMW Connected Onboard umożliwi kierowcy wgląd do informacji o samochodzie. Na ekranie smartfona będzie można podejrzeć następne cele nawigacji, szacowaną porę przyjazdu czy trójwymiarowy obraz jego otoczenia (Remote 3D View).

Kabina została jeszcze lepiej odizolowana od ulicznego zgiełku. Poza tym pasażerowie z tyłu docenią większą ilośc miejsca na nogi. Uzyskano też nieco większy bagażnik - jego pojemność wynosi 530 litrów.

Nowe BMW serii 5 będzie oferować maksymalne wsparcie kierowcy. Rozszerzone funkcje aktywnego tempomatu oraz asystenta kierowania i toru jazdy stanowią kolejny krok w stronę autonomicznej jazdy. Samochód już teraz potrafi sam dodawać gazu, hamować i kierować, nie tylko w sytuacjach awaryjnych, ale również w czasie mało wymagających warunków drogowych - w korku lub na autostradzie.

Na liście opcji znajdzie się również funkcja zdalnego parkowania, która niedawno zadebiutowała w serii 7 (ma ją też Mercedes). Ciasne miejsce parkingowe nie będzie stanowić najmniejszego problemu. Wystarczy odpowiednio ustawić samochód, wysiąść i wjechać nim przy użyciu kluczyka z wbudowanym pilotem.

BMW serii 5 w najnowszej odsłonie zadebiutuje z dwoma silnikami dwoma benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi (wszystkie turbodoładowane) oraz z napędem na tylne koła lub inteligentnym napędem obu osi xDrive. Wszystkie wersje nowej „piątki” będą dynamiczniejsze, a także oszczędniejsze od tych z dotychczasowej generacji modelu. Krótko po premierze oferta zostanie uzupełniona o kolejne jednostki, w tym o wariant hybrydowy i sportową wersję BMW M. Ceny nowego modelu nie są jeszcze znane.

BMW serii 5 - modele dostępne od 11 lutego 2017 r.

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

WersjaSilnikMoc maksymalnaMoment obrotowy0-100 km/hSkrzynia biegówŚrednie spalanieEmisja CO2
BMW 530i1998 cm3, R4252 KM/5200-6500 obr./min.350 Nm/1450-4800 obr./min.6,2 s (xDrive: 6,0 s)Automatyczna 8b. 5,4 l/100 km (xDrive: 5,7 l)126 g/km (xDrive: 133 g)
BMW 540i2998 cm3, R6340 KM/5500-6500 obr./min.450 Nm/1380-5200 obr./min.5,1 s (xDrive: 4,8 s)Automatyczna 8b. 6,5 l/100 km (xDrive: 6,7 l)150 g/km (xDrive: 156 g)
BMW 520d1995 cm3, R4190 KM/4000 obr./min.400 nm/1750-2500 obr./min.7,7 s (aut. i xDrive: 7,6 s)Ręczna 6b./automatyczna 8b.4,1 l/100 km (aut. i xDrive: 4,0-4,2 l)108 g/km (aut. i xDrive: 107-112 g)
BMW 530d2999 cm3, R6265 KM/4000 obr./min.620 Nm/2000-25000 obr./min.5,7 s (xDrive: 5,4 s)Automatyczna 8b. 4,5 l/100 km (xDrive: 4,7 l)118 g/km (xDrive: 125 g)

BMW serii 5 - modele dostępne od marca 2017 r.

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

WersjaSilnikMoc maksymalnaMoment obrotowy0-100 km/hSkrzynia biegówŚrednie spalanieEmisja CO2
BMW 530e iPerformance (Plug-in Hybrid)1998 cm3, R4 + elektr.252 KM/4460-6500 obr./min.420 Nm/1450-4000 obr./min.6,2 sAutomatyczna 8b.2,0 l/100 km46 g/km
BMW 520d EfficientDynamics Edition1995 cm3, R4190 KM/4000 obr./min.400 Nm/1750 obr./min.7,5 sAutomatyczna 8b.3,9 l/100 km102 g/km
BMW M550i xDrive4396 cm3, V8462 KM/5500 obr./min.650 Nm/1800 obr./min.4,0 sAutomatyczna 8b.8,9 l/100 km204 g/km
Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji