Odwieczny konkurent ze Stuttgartu wyprzedził BMW (nowa Klasa E jest w sprzedaży od tego roku), jednak już niedługo szanse się wyrównają. W lutym 2017 roku do salonów BMW trafi siódma generacja serii 5. Początkowo dostępny będzie klasyczny wariant czterodrzwiowy, praktyczne kombi dołączy do oferty w późniejszym terminie.
Zmiany stylistyczne względem obecnego modelu nie są rewolucyjne, ale zauważalne. „Piątka” stała się bardziej elegancka, upodabniając się do większej serii 7 (przód i linia boczna). Serię 5 najłatwiej rozpoznać po inaczej zaprojektowanej tylnej części nadwozia.
Czasy, w których auta stawały się coraz cięższe minęły. Do budowy serii 5 wykorzystano jeszcze więcej aluminium i wysokowytrzymałej stali, dzięki czemu masa pojazdu spadła nawet o 100 kg (zależy od wersji). Lekka karoseria w połączeniu z równomiernym rozkładem masy, nową konstrukcją zawieszenia i rekordowo niskim współczynnikiem oporu powietrza (Cx=0,22) zapewnią jak najbardziej dynamiczne prowadzenie, jednocześnie przy wysokim komforcie jazdy.
Wnętrze zaprojektowano w charakterystyczny sposób dla BMW. Obsługa rozbudowanego systemu informacyjno-rozrywkowego będzie się odbywać zależnie od preferencji kierowcy: za pośrednictwem kontrolera iDrive, dotykowego ekranu, poleceń głosowych lub nawet gestów (jak we flagowej „siódemce”).
Przygotowano też wiele udogodnień dla klientów biznesowych. Usługa Microsoft Exchange pozwoli na synchronizację poczty elektronicznej, kalendarzy i kontaktów oraz ich edycję w pojeździe. Z kolei BMW Connected Onboard umożliwi kierowcy wgląd do informacji o samochodzie. Na ekranie smartfona będzie można podejrzeć następne cele nawigacji, szacowaną porę przyjazdu czy trójwymiarowy obraz jego otoczenia (Remote 3D View).
Kabina została jeszcze lepiej odizolowana od ulicznego zgiełku. Poza tym pasażerowie z tyłu docenią większą ilośc miejsca na nogi. Uzyskano też nieco większy bagażnik - jego pojemność wynosi 530 litrów.
Nowe BMW serii 5 będzie oferować maksymalne wsparcie kierowcy. Rozszerzone funkcje aktywnego tempomatu oraz asystenta kierowania i toru jazdy stanowią kolejny krok w stronę autonomicznej jazdy. Samochód już teraz potrafi sam dodawać gazu, hamować i kierować, nie tylko w sytuacjach awaryjnych, ale również w czasie mało wymagających warunków drogowych - w korku lub na autostradzie.
Na liście opcji znajdzie się również funkcja zdalnego parkowania, która niedawno zadebiutowała w serii 7 (ma ją też Mercedes). Ciasne miejsce parkingowe nie będzie stanowić najmniejszego problemu. Wystarczy odpowiednio ustawić samochód, wysiąść i wjechać nim przy użyciu kluczyka z wbudowanym pilotem.
BMW serii 5 w najnowszej odsłonie zadebiutuje z dwoma silnikami dwoma benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi (wszystkie turbodoładowane) oraz z napędem na tylne koła lub inteligentnym napędem obu osi xDrive. Wszystkie wersje nowej „piątki” będą dynamiczniejsze, a także oszczędniejsze od tych z dotychczasowej generacji modelu. Krótko po premierze oferta zostanie uzupełniona o kolejne jednostki, w tym o wariant hybrydowy i sportową wersję BMW M. Ceny nowego modelu nie są jeszcze znane.
BMW serii 5 - modele dostępne od 11 lutego 2017 r.
Wersja | Silnik | Moc maksymalna | Moment obrotowy | 0-100 km/h | Skrzynia biegów | Średnie spalanie | Emisja CO2 |
BMW 530i | 1998 cm3, R4 | 252 KM/5200-6500 obr./min. | 350 Nm/1450-4800 obr./min. | 6,2 s (xDrive: 6,0 s) | Automatyczna 8b. | 5,4 l/100 km (xDrive: 5,7 l) | 126 g/km (xDrive: 133 g) |
BMW 540i | 2998 cm3, R6 | 340 KM/5500-6500 obr./min. | 450 Nm/1380-5200 obr./min. | 5,1 s (xDrive: 4,8 s) | Automatyczna 8b. | 6,5 l/100 km (xDrive: 6,7 l) | 150 g/km (xDrive: 156 g) |
BMW 520d | 1995 cm3, R4 | 190 KM/4000 obr./min. | 400 nm/1750-2500 obr./min. | 7,7 s (aut. i xDrive: 7,6 s) | Ręczna 6b./automatyczna 8b. | 4,1 l/100 km (aut. i xDrive: 4,0-4,2 l) | 108 g/km (aut. i xDrive: 107-112 g) |
BMW 530d | 2999 cm3, R6 | 265 KM/4000 obr./min. | 620 Nm/2000-25000 obr./min. | 5,7 s (xDrive: 5,4 s) | Automatyczna 8b. | 4,5 l/100 km (xDrive: 4,7 l) | 118 g/km (xDrive: 125 g) |
BMW serii 5 - modele dostępne od marca 2017 r.
Wersja | Silnik | Moc maksymalna | Moment obrotowy | 0-100 km/h | Skrzynia biegów | Średnie spalanie | Emisja CO2 |
BMW 530e iPerformance (Plug-in Hybrid) | 1998 cm3, R4 + elektr. | 252 KM/4460-6500 obr./min. | 420 Nm/1450-4000 obr./min. | 6,2 s | Automatyczna 8b. | 2,0 l/100 km | 46 g/km |
BMW 520d EfficientDynamics Edition | 1995 cm3, R4 | 190 KM/4000 obr./min. | 400 Nm/1750 obr./min. | 7,5 s | Automatyczna 8b. | 3,9 l/100 km | 102 g/km |
BMW M550i xDrive | 4396 cm3, V8 | 462 KM/5500 obr./min. | 650 Nm/1800 obr./min. | 4,0 s | Automatyczna 8b. | 8,9 l/100 km | 204 g/km |